Skrevet av Emne: Tomas' Garasje  (Lest 25297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #60 på: Ma.,19,Mai,2008,21,18 »
Jupp, sendte mail til Stein i dag, og han regnet med at jeg skulle ha papirene i kassa mi i løpet av uka. så nå er jeg ganske blid  ;D
Da er det Drammen så fort papirene dumper ned i kassa mi  ;D

Fikk forresten takst på skaden på bilen min idag.
hehe, jeg visste at deler til Jeep var dyrt, men herregud.
22300 kroner. Da ville visst han som kjørte på meg ta det på forsikringen allikevel.
« Siste redigering: Ma.,19,Mai,2008,21,23 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #61 på: On.,28,Mai,2008,13,56 »
Har du vært i Drammen nå Tomas?
Hvordan har det i såfall gått?

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #62 på: On.,28,Mai,2008,18,35 »
Jeg tror nå det ikke går særlig bra jeg da :-)

Om denne "dumme" kommentaren kan skape litt ståpåvilje og "faenhellernåskaljegtadem"-attitud, så er det jo flott. Og da jubler vi alle, meeeeeen........
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #63 på: On.,28,Mai,2008,20,40 »
venter fremdeles på de papirene som ble lovet i forige uke  ;D.

Mener du det ronny? eller bare fleiper du??

Uansett, får ikke mekket så mye bil om dagen. skulle gjort et par ting til før godkjenning, men jeg greide å miste balansen her om dagen, og støtte meg på en loddebolt, som selvfølgelig var blitt skikkelig varm  >:(
Så nå har jeg en vannblemme på perkant av 40 mm lang, 10 - 14 mm bred, og 10- 12 mm høy midt inni venstre handa ::)
kan tydelig se merke etter loddebolen videre over vannblemma  ;D
Og det var ikke tuppen, menn den innerste delen, den som er varmet jeg traff, litt lei den der altså. :D

« Siste redigering: On.,28,Mai,2008,20,49 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #64 på: On.,28,Mai,2008,22,13 »
Det så jo litt digg ut det der....

Men Ronny er litt pessimist fordi han ikke fikk godkjent sin.... Du har valgt å gå en litt lenger vei en han gjorde, så jeg har stor tro på dette. Eneste som kan bli bøygen er 35". 33" hadde glidd rett igjennom!!

Lykke til med både hånda og bilen!!! ( Godt det ikke var den andre. Da kunne du jo nesten ikke fått gjort en døyt )
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #65 på: On.,28,Mai,2008,23,18 »
Så ikke veldig godt ut det der nei
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #66 på: On.,28,Mai,2008,23,21 »
Fyf.. Det kaller jeg å "jobbe på egen hånd". Det går heldigvis over etterhvert, men inntrykket av loddebolten vil nok være synlig i mange år fremover.

Jeg tror forresten Stein rydder i bunken. Jeg fikk støttedokumentasjon i forrige uke på 31" til XJ'en, forespørsel ble sendt i februar. Da sa jeg også at det ikke var noen hastesak!

Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #67 på: To.,29,Mai,2008,09,53 »
Og da mener du Stein Moe og ikke meg ;-)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #68 på: To.,29,Mai,2008,10,48 »
Jeppjepp! =)
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #69 på: To.,29,Mai,2008,14,38 »
Vel nå prøvde jeg meg på samme måten som "alle" andre, og det var slett ingen snarveier som ble tatt.
(Dvs. ingen dekker som stakk på utsiden, ingen subbing osv. osv.)

Alt som krevdes og kunne forventes av dokumentasjoner var vedlagt. Dette var før det ble alment opplyst at 35" er "livsfarlig", men 33" er greit. Men det var nok mer tidspunktet som var litt dumt. Det ble opplyst at det akkurat hadde kommet skjerpelser (internt i systemet til VD) på dette med ombygginger og krav til dokumentasjon. Siden "Amcar"-organisasjonen ikke er akkreditert som ett godkjent frittstående laboriatorum, bilimportør eller fabrikk, så ble det nedtur for meg den gangen gitt  :D

Men for all del jeg ønsker selvfølgelig at Tomas (og alle andre) skal få bilen sin godkjent, for da er jeg ikke sein om å stille opp jeg heller. ;D ;D Det kan jo ikke være forskjellbehandling - kan det vel? Noen som har hørt om det i systemet? haha :)

Jeg vet jo veldig godt at Amcardokumenter har blitt brukt på andre trafikkstasjoner parallellt med at jeg fikk nei, til og med på Drammen Trafikkstasjon. Når jeg konfronterte de med det, så fikk jeg vel aldri noe svar på det........av nesten forståelige grunner ;D

Men tiden med 35" er forbi, nå går det i pizzakuttere 7,5R16. Det er jo like gøy å bygge bilen "ned" igjen.
Bodyliften er også borte.

Neida jeg hadde ikke felger med TûV, som sa at 35" er ok. Men som sagt så mange ganger før. Har hjullagerne mine det bedre om det ligger ett papir i hanskerommet som sier at joda 35" er heeeelt greit.
Det samme gjelder bodylift. Er en "puck" med papir sikrere enn en "puck" uten et papir?

Sporvidden kan jo ikke endres mer enn max. 15mm totalt den heller. Så det er ikke bare bare å velge rett felg heller.

Så til slutt noe som de fleste av oss og sikkert kontrollørene slurver med av rett og slett uvitenhet. Det er avstanden fra ytterkant hovedlys og ut til siden av bilen. (speil måles ikke) De fleste av våre ombygde biler overskrider dette minimumsmålet nesten med en gang. De bilene som har relokalisert sine hovedlys ned på støtfanger er vel de eneste som tilfredstiller dette kravet. Men brøytelys fra lastebil er jo ikke særlig pent da.

Så jeg spøkte ikke - jeg har ikke særlig god følelse for dette men..........

Uansett lykke til Tomas ;D Det blir nok ett poeng i "vår" favør.

(hvorfor har det blitt slik at vi må leke katt og mus med disse gutta? Er jo helt absurd at vi må føle vi slår de, når vi skal noe så enkelt som å godkjenne en bil)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #70 på: On.,11,Juni,2008,20,38 »
Jaja, tror nesten jeg må blåse litt damp her nå. Føler vel at det er noget berettiget også.
For de som ikke veit det, så reiste jeg til Drammen trafikkstasjon idag for å godkjenne bilen. Alt var tenkt på, alt var dokumenter. Bilen var nyvasket og dekkene var fulle av luft (for å fjerne ballongen). Fikk beskjed over telefon at man kunne møte på drop-in i drammen. Det åpnet 0900, og 0800 for de som hadde timebestilling. Jeg pakket matpakke og reiste 0600 ifra Larvik, og var i Drammen 0720. Da ble jeg nummer 5 i køen. Deilig, nå blir jeg tidlig ferdig også tenkte jeg.
Uansett, klokken ble 9 og dørene åpnet. da det var min tur, forklarte jeg damen i skranken at det gjaldt ombygging av en bil. vognkortet ble levert, og hun lurte på om det var senking. Nei, det er heving og dekk forklarte jeg. Da fikk jeg beskjed om at dette ikke taes på drop-in. Hva ??? tenkte jeg. og prøvde å forklare at jeg fikk beskjed om å møte på drop-in via telefon og at alt av papirer lå med. Men nei, det hjalp ikke. jeg tuslet pent og pyntelig derifra og satte meg i ibilen. Jeg hadde tidligere lagt merke til en mitsubishi ifra extreme 4x4 som stod der. relativt ombygd med store hjul og heving. Han var lenger bak i køen. Men da jeg så han kom ut igjen, måtte jeg bort å høre hvordan det gikk med han. å joda. han fikk godkjenne sin bil.  Han prøvde å være litt kjekk og fortelle at de gjorde dette med mange hundre biler og dette kunne de alt om. og de fikk lov som firma.
Så jeg føyk inn igjen for å snakke med dama bak skranken. Og jeg spurte hvorfor han fikk lov, men ikke jeg. jo beskjeden var at han hadde alt av dokumenter klart. Så jeg forklarte at det har jeg også og viftet med en blå perm. Alt er dokumentert, alt er anbefalt, og TUV papirer eksisterer. Men nei, det hjalp ikke. Så sa hun at det var fordi han jobbet i et firma. Så jeg spurte pent om det var slik at kun firmaer kunne godkjenne på drop-in, men ikke privatpersoner, og det bekreftet hun. Dette skjønte ikke jeg, og hun henviste meg til en teknisk person som gjorde godkjenninger etter en halvtimes venting. Han forklarte da at dette var konseptbiler som allerede var engangs godkjente, og de gjorde dette med mange tilsvarende biler, og da var det bare en kontroll. Så jeg sa at det er mange andre som har gjort akkurat det jeg har gjort, men det holdt ikke. Her måtte alt gåes igjennom punkt for punkt. skjønte jo fort at her måtte man bare snu i døra og bære tapet om at en hel fridag var spist og jeg hadde fått ingen ting.
Jeg måtte bestille time til slik godkjenning, og første ledige time var 9. september klokken 0800.
På vei ut igjen la jeg merke til mitsubishi'en han ifra extreme 4x4 skulle godkjenne. dekka stakk på utsiden, lite fjæringsvei osv. men den sklei rett igjennom. Mens på våre biler kicker de på alt som er av småtteri.

Tror det var Weberg jeg snakket med. Nevnte for han at jeg hadde snakket med en Weberg på telefonen ang. hva som krevdes av dokumentasjon, og jeg hadde fått med meg alt i den blå permen. Da ble han bare stille og kommenterte det ikke en gang.
Så dette var enda ett blidt møte med Biltilsynet i Norge.

Fikk også beskjed at heving av fjærer var en time a 430 kroner. dekk og felg var enda en time a 430 kroner. og hadde man flere ting så ballet det seg på. De kunne kun ta en ting pr time. Halleluja.

Så nå er jeg en feriedag fattigere, og har over en halv tank mindre bensin. Er forholdsvis pisst. også sovner jeg sikkert tidlig i kveld, siden jeg stod opp 0530 idag for å være tidlig ute.
« Siste redigering: To.,19,Juni,2008,18,16 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #71 på: On.,11,Juni,2008,21,06 »
Min dypeste medfølelse, må nesten få si kondolerer selv om ingen har dødd av dette.  Det er et drittsekksystem og et rottereir borte hos BTS.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #72 på: On.,11,Juni,2008,21,09 »
Det var ikke noen gode nyheter. Jeg har ( dog før ditt og datt osv ) kun vist på drop in og allt har blitt tatt på en visning for 430,- uten problemer. At det skal være så vanskelig for dem i dette tilfellet er som du sier idiotisk.

Kondolerer!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #73 på: On.,11,Juni,2008,21,26 »
Altså nyheten i seg selv er ikke så dårlig. Det vil si, det ble ikke sagt noenting om godkjenningen. Den regner jeg med går like greit. Poenget er vel at de pr nå har sluttet å ta godkjenninger på drop-in pga det tar så lang tid. De tar kun import, bakseter og kufangere på drop in. Resten må man bestille time til. Så akkurat det er ganske så kjedelig.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #74 på: On.,11,Juni,2008,22,46 »
Jeg blir bare mer og mer nervøs til jeg skal godkjenne bilen min... Skjønner at de ikke tar heving på drop-in, så det er en annen sak, men at det går ann å være så vrange, og ikke minst; FORSKJELLSBEHANDLE!!! Altså om dekka hans stakk utenfor, etc. Det er jo helt utrolig.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt