Cherrox'en er en 1998 XJ Limited. Cherrox fikk sin opprinnelse i min fars forsøk på å huske hva bilen heter.
En milepæl er passert, OME er et faktum pr. mars 2008.
Bilen er i vater i lengderetning og sideveis. Totalt løft ca. +60mm, bestående av:
1x OME 930A venstre frem
1x OME 930B høyre frem
4x OME JGF10, 10mm spacer - 2 på høyre frem og 2 på venstre frem
2x OME CS034RA- venstre og høyre bak
2x OME N35 støtdemper frem ("firm valving")
2x OME N36 støtdemper bak ("firm valving")
1x Teraflex justerbart panhardstag
Tid medgått:
1 mann 5 timer
2 mann 10 timer
Totalt 25 timer.
En del fikling og bom. Det som ble de store tidsslukerne var 2x brukne støtemperbolter oppe bak og demontering av panhardstag som sitter på konus. 1x bolt som delvis skar seg i øvre sjakkel høyre bak. Bolten ville ikke ut av sjakkelforing, men gikk greit på plass i rammevange allikevel.
Demontering av panhardstag (trackbar) øvre feste:
Anbefaling er å demontere brakett fra ramme, ikke forsøke å løsne kronemutter i brakett når den er montert på bilen. Det vil garantert være lettere å trekke av konus med Grøftekanten Autos mangelfulle utstyr og fravær av verktøy med dette fritt, f.eks i en stikkebenk.
Demontering av støtdempere bak: Ingen gode triks i ermet, men det er mest sannsynlig disse som skaper mye hodebry for mange XJ-reparatører.
Neste plan:
JKS Quick Disconnects og JKS BPE's.
30x9.5" el. 31x10.5" hjul
Noe diffcover og skid-utstyr på lengre sikt
Recovery hooks og avstivning til fronten med 2" receiver på lengre sikt