Skrevet av Emne: Tomas' Garasje  (Lest 25674 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #75 på: To.,12,Juni,2008,09,12 »
Det med dropp iinn for slike godkjenninger er det lenge side de sluttet med.
Prøvde det samme vi med Kath sin Jeep når fjærer og hjul skulle godkjennes, med svar at dette kunne de ikke gjør på en dropp inn.
Pga. lang vente tid på visningstime i Drammen var Arendale ledig og ble da valgt. Som da viste seg å være et glimrende valg  :)
Det kan sikker Kath fortelle mere om.

Selv viste og godkjente jeg CJ`n i Drammen. Bestilte vanlig visnings time hvor jeg bare opplyste hva det gjaldt; motot, fjærer og hjul.
Når jeg da ankom var vedkommende BT mann fult klar over hva vi skulle. Etter en time kjørte jeg der i fra med et stort  ;D

Men det var tydelig vis da, this is now...
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #76 på: To.,12,Juni,2008,09,32 »
Trist Tomas, men min erfaring er at det er ikke mulig å få til godkjenning av hjul og fjærer på drop in time. Plutselig ønsker de yterligere informasjon om oppsettet, bremsetest, papirer skal skrives om og betraktninger skal gjøres. Det sier seg vel egentlig selv at dersom BT har begynt å stramme inn på godkjenninger, så gjør de i hvertfall ikke slike vurderinger på 60 minutter.

Jeg tok også første gang en drop in time i Drammen for godkjenning. Da kontrolløren så hva jeg
ønsket å godkjenne sa han at det ikke var mulig å få til innenfor en time. Jeg aksepterte det umiddelbart, og fikk beholde kvittering for betalt time som jeg kunne få bruke omigjen på neste visning.
Da Drammen var stappfullt resten av sommeren, ble det Arendal.

I Arendal synes jeg at han som kontrollerte min bil (vet ikke navnet) var konstruktiv.
Det han ikke fant ut av i forhold til fjærer, undersøkte han ved å ringe til Tor Ottersen i 4 x 4
slik at de fikk gjennomgått TUV papirene i sammen.
Han stilte ikke så mange spørsmål, men var opptatt av at jeg bl.a hadde drevet om speedometer skikkelig
i forhold til hjuloppsett osv.

Bestill deg en ny time i Drammen du Tomas, og ta BTs tid alvorlig, så går det sikkert bedre neste gang.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #77 på: Sø.,29,Juni,2008,13,27 »
Fikk meg en bomtur til arendal idag. Kom over en tøff tråd på offroad.no om ett stort arrangement der nede. Av en eller annen grunn blingset jeg på datoer og årstall. Jeg reiste ned klar som ett egg for å kjøre litt offroad på gjerstad. Men det var det jo ingen. Fant fort ut at dette treffet ble arrangert neste helg, i fjor  ;D Så jeg fikk meg da en fin tur uten tak ivertfall da.
Også fikk jeg målt bilen på langkjøring. Vi hadde jo en diskusjon rundt dette med bensinforbruk for en liten stund siden. Bilen min brukte 1.37 på langkjøring ferdig rigget med vinsj, verktøy, sekk med stropper, sjakler, bryteblokker, kompressor osv. Det var på 35" dekk og stort sett kjøring i 90 km/t i følge GPS.
Dessuten fikk jeg teste bilen på langkjøring med ny foring på trackbaren forran og ny OME styredemper. Og det var skikkelig deilig å kjøre bilen nå. Ingen vandring, stabil og fin, og presis på rattet. At ikke jeg har byttet styredemper og den foringen tidligere ! ! !  ;D
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #78 på: Lø., 5,Juli,2008,22,04 »
Da pakker jeg, og takker for meg. lukker porten foreløpig til min garasje.
Solgte bilen i dag, sendte ny eier av gårde i 20.00 tiden med fullrigget bil, og bagasjen full med deler og stæsj som har hopet seg opp igjennom tidene.
Fikk fristet den nye eieren med en liten offroad løype, noe jeg tror han satte veldig stor pris på. Skal ikke se bort ifra at han blir å se på treff en eller flere ganger i fremtiden.
Håper bilen blir tatt like godt vare på videre.
Men det blir nok til å ta turen innom med jevne mellomrom. Kan jo ikke kutte HELT ut, men det blir veldig stusselig uten bil.
Skal si det var leit å se bilen av gårde.  :'( :'(
Syns det var skikkelig vemodig.
Tror ikke det har gått skikkelig opp for meg hva jeg har gjort enda.
Den nye eieren fikk ivertfall en veldig god bil, med masse bra utstyr. så får jeg inderlig håpe at han også blir bitt av Jeep basillen.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #79 på: Lø., 5,Juli,2008,23,36 »
.....Han har ikke fått med seg alle delene da.... Jeg har jo liggende noe snadder du ønsket ;-)

Hvis ikke Frode blir med som winsjehore neste helg ( Kjättilstorp ), så er det plass til deg ...?

Kondolerer ihvertfall for tapet og håper det vil bli erstattet i nær fremtid? Aner jeg en JK i Larvik til høsten????
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #80 på: Sø., 6,Juli,2008,00,16 »
Hm.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #81 på: Sø., 6,Juli,2008,11,28 »
.....Han har ikke fått med seg alle delene da.... Jeg har jo liggende noe snadder du ønsket ;-)
Stemmer det, noe av det skal han ha. så jeg får bare se å få tatt meg en tur innom deg snart, sånn at jeg kan få hentet det. Så ettersender jeg det med posten. Mulig at jeg kanskje kunne gjort det ganske kjapt, så kunne det gått med pallen som skal opp til han med linjegods. Da må det eventuelt bli på tirsdag kveld. Jeg må tenke litt på det.

Hvis ikke Frode blir med som winsjehore neste helg ( Kjättilstorp ), så er det plass til deg ...?
Det hadde vært driiit kult, men jeg har brukt så mye tid på å få bilen i skikkelig god stand, så nå må jeg nesten bruke litt tid hjemme på huset før vi skal på ferie om en ukes tid.

Kondolerer ihvertfall for tapet og håper det vil bli erstattet i nær fremtid? Aner jeg en JK i Larvik til høsten????
Blir nok ingen JK, men jeg snoker på en WJ så får vi se videre hva som skjer. Den blir ivertfall ingen hard-core offroad doning. Har riktig nok planer om å skaffe meg ett kjøretøy jeg kan bruke i skogen, men må spare opp noen få kroner først.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #82 på: Ma., 7,Juli,2008,11,59 »
Aida, ikke bra å selge gullet.
Var trist det Tomas. :-\
Får håpe det blir en WJ på deg da, kjekk konebil det 8)
Gikk den til Trondheim forresten?
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget SASR

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 97
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #83 på: Ti., 8,Juli,2008,22,53 »
Gikk den til Trondheim forresten?

Yess;)

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #84 på: Ti., 8,Juli,2008,23,01 »
Den gikk til trondheim ja. han kjørte rett til Trondheim ifra meg i 20:00 tiden på lørdagen. tror han brukte 7 timer. Var fornøyd med at bilen var god å kjøre på veien også. Og det syns jeg den ble også når jeg fikk byttet styredemper til OME, og en ny foring på trackbaren ifra Teraflex. Var trist å se noe man har bygd og styret så forferdelig mye med, forsvinne ut av gårsplassen, og vite det at man kanskje ikke ser noe særlig til den mer  :'(

Men, ny WJ er i hus, så jeg prøver å vende meg til en slik bil nå. Fløy til Stavanger på mandagen, og kjørte hjem til Larvik samme dag.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget SASR

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 97
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #85 på: Ti., 8,Juli,2008,23,17 »
Den gikk til trondheim ja. han kjørte rett til Trondheim ifra meg i 20:00 tiden på lørdagen. tror han brukte 7 timer. Var fornøyd med at bilen var god å kjøre på veien også. Og det syns jeg den ble også når jeg fikk byttet styredemper til OME, og en ny foring på trackbaren ifra Teraflex. Var trist å se noe man har bygd og styret så forferdelig mye med, forsvinne ut av gårsplassen, og vite det at man kanskje ikke ser noe særlig til den mer  :'(

Men, ny WJ er i hus, så jeg prøver å vende meg til en slik bil nå. Fløy til Stavanger på mandagen, og kjørte hjem til Larvik samme dag.
Brukte ca. 1,3-1,4 l/mila med fullastet bil med mye 90-100 kjøring. Syntes den satt utrolig godt på veien og bånndraget har jeg ingenting å utsette på! Storfornøyd:)
Gratulerer med ny bil du også!!! Skal gjøre en liten innsats for å få den godkjent her i Trondheim, har akkurat meldt meg inn i AmCar, og har store planer om å lure med meg en kar derifra til BT;) Skal også sende inn en søknad for å prøve å få godkjent mc-skilt bak, skal legge ved bilder av hvordan det ser ut nå, og så får jeg lånt et mc-skilt av en kompis og ta bilde av det, slik at de skjønner problemstillingen..
Skal ikke se bort ifra at jeg møter opp på treff til høsten.. ;D (dere finner meg i nybegynner-løypa :P)
« Siste redigering: Ti., 8,Juli,2008,23,21 av SASR »

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #86 på: On., 9,Juli,2008,00,00 »
Skal ikke se bort ifra at jeg møter opp på treff til høsten.. ;D (dere finner meg i nybegynner-løypa :P)

Flott, og møtes vi på treff, så kan det nok hende at du må låne bort passasjer setet ditt til meg en liten tur. Så skal jeg gladlig dele mine erfaringer med deg. Spørs om ikke jeg får fantom-smerter og abstinenser snart, grunnet manglende offroad kjøring.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #87 på: On., 9,Juli,2008,10,43 »
Bare å bli med som winsjehore til Kättilstorp nå til helgen det, så blir du kvitt det verste trykket av abstinenser....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #88 på: On., 9,Juli,2008,16,25 »

Ja ja, du er jo fortsatt hekta på Jeep Tomas,
så vi får nok se deg igjen i skogen!


God sommer da!   8)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Tomas' Garasje
« Svar #89 på: To.,10,Juli,2008,07,39 »
Gratulerer med ny gromvogn da Tomas.. Ble det diesel eller bensin? Får vi noen bilder av børsa her da?
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.