Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Stein-K`s garasje, TJ
« på: Ti.,10,Oktober,2006,13,50 »
Har savnet denne muligheten og regner med ( håper ) at dette er en mulighet på det som kommer til å bli det beste forumet i norsk historie!!

Slik så bilen ut da jeg kjøpte den for noen år tilbake ( høsten 2003 ):



Da var den helt orginal med unntak av 33 x 12.5 General Grabber dekk på 10x15" American Torque Thrust felger. Den hadde også sidebars og en modifisert Nissan Xtrail lyktebøyle foran og Warn 6" skjermbreddere.

Mye har blitt gjort siden den gang og det hadde jeg tenkt til å legge ut her med tid og stund....

Slik ser den ut pr idag:





« Siste redigering: Sø.,30,September,2007,07,22 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #1 på: To.,12,Oktober,2006,00,59 »
Drømmen om en skikkelig bil startet vel i en alder av 12 år. Naboen hadde en brun CJ 7 litt hevet og med store dekk. Store for meg på den tiden ihvertfall.... Han mener han hadde 33" på den :). Senere byttet han den ut med en splitter ny hvit YJ som han hadde relativt orginal frem til han solgte den noen år senere. Jeg gikk forbi den hver dag hjem fra skolen og begjæret bygde seg opp. Etter han solgte den så gikk det noen år før en kamerat av meg kom kjørende med en YJ med heveing og store hjul + litt snadder av pynt ( fangere, lykter +++ ) Da bestemte jeg meg for at en slik en skulle jeg ha ( En Wrangler altså! ).

Men alikevel så gikk det nesten 10 år før jeg en dag ved ren tilfeldighet dumpet innom en bilsjappe bare for å titte. Og der stod den! Et perfekt utgangspunkt.... Store dekk på fete felger med sidebars og blank lyktebøyle. Den var hel og pen, fri for bulker og riper og hadde kun gått 32 000km. Bilen ble kjøpt på innpuls og samboeren satte hele middagen i vrangstrupen når jeg fortalte at jeg skulle bytte inn bilen våres til denne. Hun måtte overta bilen min! En tøff liten Smart ( den sjette i Norge  :o ). Det ble en lang uke å vente på å få det nye vidunderet og planene tok form mens jeg ventet.

Bilen skulle heves slik at hjula som satt på kunne brukes til noe mer enn rett frem på asfalt. 33" på urørt bil subbet selv på vanlig asfaltkjøring..... Tenkte litt på noen Smittybilt blanke rørfangere foran og bak også.

Litt research ble gjort på Offroad.no hvor responsen og hjelpen/rådene kom på løpende bånd. Mange hadde sterke meninger om hva som var best og hva dem ville ha gjort. Meningene var nesten like mange som det var folk og ble vel ikke helt klok på dette annet enn at det måtte bli ProComp 2" fjærsett fra Bg Nor eller 2" Old Man EMU fjærsett fra 4x4 Supply. 2" bodylift skulle jeg også ha.

Priser ble hentet inn og info om de var godkjent med TÜV papirer. 4x4 Supply hadde 3" BL, men ingen TÜV papirer på disse. Det hadde derimot Bg Nor på sitt 2" BL. 2" settet var også en god del billigere ( 1800,-). Både ProComp settet ( 5900,- ) og EMU settet ( 6150,- ) hadde TÜV papirer slik at det gikk ann og få det godkjent av Biltilsynet.

Valget ble i utgangspunktet fullt sett fra Bg Nor 2+2". Men når jeg kom inn for å hente delene viste det seg at lagertellingen ikke var helt på nett. De hadde bare et halvt fjærsett liggende...... Litt skuffet handlet jeg inn bodyliftet og dro sporenstreks ut til 4x4 Supply og handlet et EMU sett. Dette var uka før jul. Hadde en lang god samtale med Tor på 4x4 Supply om jeep og allt som er å prate om disse bilene. Jeg la ut om at jeg ikke hadde tenkt meg noe winsj og sperrer og allt det derre andre greiene. "Skulle bare" heve litt. Kanskje dreve om akslingene for å få litt mer futt i bilen. Tor smilte fra øre til øre og mente at vi nok kom til å snakkes igjen......

Slik så det ut:


« Siste redigering: To.,12,Oktober,2006,01,41 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #2 på: To.,12,Oktober,2006,01,18 »
Pga at jula stod for tur så bestemte jeg meg for kun å montere bodyliftet før julaften. 2 dag jul skulle jeg på hytta, så fjærene fikk vente til over jul!

Bilen ble satt på bukk, monteringsanvisningen lest omhyggelig ( jada... vet at det er fyfy å lese disse hvis du er nordmann....) Etter råd og tips på nettet, så skulle jo dette høyest ta et par timer ::) :-X



Alle deler ble løsnet / demontert. "Heldigvis" er det ikke trangt oppi hjørnet der hvor du må kutte bensinslangene og skjøte dem! Mellom påfyllingen og tanken :P Men etter masse knot gikk jo det også. Den ene siden ble demontert og det var bare å løfte opp balja fra karossen og putte klossene mellom og skru sammen. En side av gangen











Dette gikk veldig greit! Radiatoren måtte senkes og selv om det var sabla trangt rundt skruene og de nye festene, så gikk dette også med en smule tålmodighet.

Da var det klart for å montere "senkesettet" til transfer kassa. Bolter og deler ble demontert og kassa sluppet ned 1". Dette var helt uproblematisk og tok bare 15min. Men hva pokker var dette? Den medfølgende senkebraketten for spaken 2H-4H-4L hadde tre hull og maks to av dem passet samtidig.... Dette var på lille julaften kveld og det var ikke lett å få tak i noen som kunne svare på dette! Med unntak av Hoelern som utrolig nok svarte på mail og deretter tok det på telefon. Jeg skjønte ikke hva som jeg kunne ha gjort galt siden denne ene delen ikke passet. Var delen feil, eller hadde jeg glemt noe / montert noe feil ??? "Heldigvis" viste det seg at denne ene braketten til mitt 2" BL egentlig var for 3" BL!!! Her hadde pakkemaskinen gjort litt feil....



Dro ut i garasjen grytidlig julaften morgen og startet å borre opp nye hull i braketten og fikk den montert. Puh!! Etter litt prøvekjøring fant jeg ut at jeg måtte gjøre noen med girspaken. Det var bare på håret at jeg fikk den i førstegiret og med litt rykk på pedalen så hoppet den ut av både 1. og 3. giret! Dette fordi at når transfer kassa ble senket, så ble utslaget på girspaken der den kommer opp igjennom midtkonsollen for stor til at den fikk vandre fritt i den åpningen. Det var god plass i bakkant ( R-2-4 giret). Denne spaken kunne vel ikke være så grusomt vanskelig å bøye til tenkte jeg.... :o Det er det stiveste, tynneste røret jeg har vært borti, så den eneste løsningen var å kappe den halveis over og prøve å bøye den da for så å sveise den sammen igjen. Takk til Amund for sveisehjelp!
« Siste redigering: To.,12,Oktober,2006,01,37 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #3 på: To.,12,Oktober,2006,01,31 »
Utpå nyåret ble jeg med på min første tur i skog og mark. Med orginale hjul og 2" BL utfordret jeg Svinndal ;D Det gikk som det måtte gå og det var MYE dunking og skraping! Men jeg kom meg helt til toppen før jeg la igjen eksosen og andre fremmedlegemer og bestemte meg for å snu ( Er visst en fjellvettregel om dette med å snu i tide... Den er oppskrytt !! ) Stor takk til en som heter Odd og kjører stor Hilux. Han brukte greit med tid på å vinsje meg tilbake....

Så var det klart til å montere de nye fjærene. Allt måtte jo være klart i god tid før sommerhjula skulle på! Tenkte det vil se passe døllt ut med 4" heving og de orginale pizzakutterne, så denne monteringen ble noe utsatt....

Igjen var det bare å få bilen på bukk, lese den vedlagte blekka og begynne.





Denne monteringen gikk forholdsvis greit. Det var ingen store problemer med dette. Bilen ble stor og fin, men en anelse for myk etter min mening. Ihvertfall myk til landeveiskjøring, i terrenget var den helt konge!


« Siste redigering: To.,12,Oktober,2006,01,38 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #4 på: To.,12,Oktober,2006,01,55 »
Sommeren kom og Go` hjula ble satt på! Ble med en liten tur til Svarstad for å prøve redskapen ( og stolt vise den frem.... For fin var han blitt!! ).

Her ble det klinkende klart at dreving måtte på plass i akslingene. 5. giret ble såvidt brukt i bunn av Lierbakken ( lang og med grei helling ! ) og eller så var den  daff og kjøre. Bladde tilbake på tråden jeg hadde gående på offroad.no for å sjekke hva som ble anbefalt. 4.11 skulle være det mest riktige, men mange mente jeg burde gå for 4.88 for å få det "lille" ekstra med futt. Dette var jo logisk. Litt prat frem og tilbake med Tor og andre Jeep`ere så hoppa jeg langt ned i lommeboka og gravde opp penger til full dreving ( 4.88 foran og bak ) samt fullt sett med ARB sperrer. Monteringen av disse hadde jeg ikke stor tro på at jeg skulle klare selv. Det trengtes litt spesialverktøy og kunnskap før du hiver deg ut på dette. Så etter å blitt anbefalt Bækken Offroadservice på Løten ( sør for Elverum ). Bestillte jeg time og fikk kjørt den opp dit.

Noen dager senere var den ferdig og klar for henting igjen. Innkjøring av de nye diffene var en tålmodighetsprøve når du skal ned til Oslo traktene igjen. Kjøre 10min, vente til diffene var avkjølt. Kjøre 30min, vente til diffene var avkjølt osv........ Det ble en laaaang tur! Men du verden å fint bilen dro med 4.88 på 33"  ;D ;D

Renas dype skoger og JCN sitt sommertreff 2004 stod for dørene og allt var klart for en kosehelg der!!

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #5 på: To.,12,Oktober,2006,02,26 »
Noen dager før avreisen til Rena så troppet jeg opp med nyshina bil, en ringperm med papirer. Alt fra monteringsnvisninger, TÜV papirer til anbefalingsbrev fra Amcar samt 4hjulskontroll seddel og egne notater. Dette ble vel mottat av BT og etter en liten sjekk inne i hallen var det bare å skrive ut nytt vognkort med heving ( fjær + kaross ) 10x15" felger med 33x12.5 15 dekk, sperrer ++++

Det var et gedigent glis som gikk fra øre til øre på meg når jeg forlot stasjonen og også senere når jeg stolt troppet opp på Rena....

Se egen artikke på JCN sin hjemmeside:
http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=290&Itemid=29


Har ingen bilder av meg selv ( digger meg selv litt.... bilen altså  :-[ ) på Jeep klubben sommertreff på Rena... Så hvis noen har, hadde det vært hyggelig med disse oversendt på mail evnt ??

Det eneste bildet jeg har med min bil på:



Liten filmsnurt fra Flexerampa i sandtaket på Rena:

<embed width="430" height="355" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s86.photobucket.com/player.swf?file=http://vid86.photobucket.com/albums/k102/Stein-K/JCN-Rena04/stein8.flv"></embed>
« Siste redigering: To.,12,Oktober,2006,14,18 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #6 på: To.,12,Oktober,2006,09,43 »
Fin story da Stein  :)
Fytti som du har stått på. Resultatet ditt har jo også blitt der etter!
Men det er vel en fortsettelse? Du har jo fått bilen godkjent...







« Siste redigering: To.,12,Oktober,2006,09,53 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #7 på: To.,12,Oktober,2006,09,54 »
Takk takk!

Men dette er jo bare en bitteliten del av allt jeg har gjort ;D

Skal utdype hele historien til bilen og meg frem til idag... Og så ta den videre etterhvert som ting skjer. Man blir jo aldri ferdig med en slik bil! Det er alltod noe man kan forbedre og endre på :o
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #8 på: To.,12,Oktober,2006,13,13 »
nei, det er en sykdom....

gleder meg til fortsettelsen!!
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #9 på: To.,12,Oktober,2006,21,08 »
Det ble litt kjøring her og der det første året og svakheter og ting jeg ikke likte ble bygget litt om og justert etterhvert som jeg ble kjent med bilen.

En annen bruker her på forumet som bygde opp bilen sin med omtrent det samme oppsettet gikk på en liten smell under litt kosekjøring i Svarstad......



Han brøyt av stikkakslingen langt inn mot diffen og vi hadde det gøy med å få han ut og opp på en henger. Hjulet og den knekte akslingen skrudde seg ut, så for hver 10m vi rullet den ut, måtte vi jekke den opp og dytte inn hjulet igjen.....

Et "pòsebildet" fra Svarstad:


Utpå høsten ble det en tur på hytta med bilen. Der holdt grunneieren på med å annlegge en slalombakke, ikke store greia men helt fin for meg ( både bil og brett er blit testet der.... Bilen oppover og brettet nedover  ;D )











Det er et litt bratt parti der som dere kanskje ser.... Bløtt var det og  ;D

Senere litt utpå vinteren ble det en liten Danmarkstur og kjøring på Løkken:


Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #10 på: To.,12,Oktober,2006,21,25 »
Etter turen til Løkken så begynte sykdommen å ta godt grep i hode.... Hadde jo allerede begynt å tenke større!

Masse prat frem og tilbake med folk på nettet og Hoelern samt Amund på Bg Nor førte til et lite innkjøp av deler som skulle gjøre bilen bedre, høyere, breder og ikke minst fetere!!

Winsj + tilbehøret til denne ble handlet av Knut på nyåret 2005. Han hadde akkurat tatt inn et lass med T-Max som han solgte til en fornuftig penge.

Nytt hevesett måtte til for å få den høyere. Her falt valget på ProComp 4". Grunnen til det var todelt... For det første så var det det eneste settet som var å oppdrive med TÜV papirer og for det andre, så syntes jeg at EMU settet var for mykt til den daglige bruken ( Amund måtte ta sjøsyke tabletter når han satte på med meg på Danmarksturen, og det var ikke bare Fergen som gjorde han grønn i trynet :o Og øl/brennevin drakk han heller ikke allt for mye av  ;D )

Etter at Tomas brakk sin andre stikk aksel pga av 33" og sperrer fant jeg ut at 36" og sperrer ville gjøre vondt verre. Så valget falt på en Teraflex CRD 50 bakaksel. Dette er en solid jævel som er bygget på Dana 44, men godt forsterket! Den kom ferdig med riktig dreving, ARB og skivebremser. Bremsene var et must for BT, skulle jeg i det hele tatt få dette godkjent. Og det var ikke mange i miljøet rundt meg som hadde stor tro på at 6" heving ( 4" fjær + 2" BL ) og 36" skulle la seg godkjenne. Det klarte jeg uten noen problemer. Så vognkortet mitt nå har stort sett hele spekteret av heving, dekkdim osv  ;D

Slik så handlevogna ut etter en tur til BG Nor:





Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #11 på: Fr.,13,Oktober,2006,16,58 »
Etter å ha studert ALLE monteringsanvisningene var jeg i tvil om jeg rakk og gjøre og klarte å gjøre allt dette på en uke. Og i det hele tatt om jeg ville gjøre allt selv. Det som var mest "skremmende" var å splitte transfer kassa for montering av Slip Yoke Eliminator ( SYE ).

SYE er laget slik at du bytter ut den bakre delen av transfer kassa til en litt kortere stuss slik at mellomakslingen blir noe lenger. I tillegg har den nye mellomakslingen en lengre og bedre teleskop funskjon ( for flexing inn og ut ) samt at den har et skikkelig dobbelt CV ledd oppe og et enkelt ledd nede. Man må vri / tilte bakakslingen litt opp i forkant for å få yoken / pinjongen på bakakselen i samme vinkel som mellomakslingen slik at det øvre dobble CV leddet tar hele vinkelen. Dette er for å bedre geometrien i forbindelse med heving og redusere vibrasjoner i drivverket. Noe som er et problem på bla Wranglere.


Gamle T-kassa ute:


Splittet fronten:


Splittet bakre:


Hele kassa må i biter for å få ut hovedakslene fra girkasse til bakaksel. Det er en og annen fjær samt noen duppeditter inni her som må tas ut og settes helt riktig tilbake igjen.

Hovedakselen ute:


T-kassa stort sett satt sammen:


Og her helt sammen:


For å få rettet opp vinkelen på bakakselen slik at yoken / pinjongen kom i rett vinkel iforhold til mellomakselen, så monterte jeg Teraflex justerbare kontrollarmer. De justerte jeg slik at de øvre ble 3mm lengre enn orginalt. Da ble bilen helt fri for vibrasjoner uansett gasspådrag. Med unntak av i revers. Der får jeg en liten vibrasjon hvis jeg må tråkke på i en oppoverbakke.

Monteringen av de justerbare kontroll armene skjedde i sammenheng med bytte av bakakselen. Bakakselen er som nevnt en Teraflex CRD 50 med høy pinjong. Den høye pinjongen sammen med SYE kitet gjør at bilen nå er helt blottet for vibrasjoner. Den orginal Dana 35C har pinjongen ut på midten, så jeg "tjente" ytterligere nesten 2" på høyden og vinkelen her.

Ny og gammel bakaksel:


Bakakselen er borte:


Ny bakaksel på plass med ProComp 4":




Noe montering gjenstår på bildene, men det kom på plass!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #12 på: Fr.,13,Oktober,2006,17,09 »
I forbindelse med at jeg byttet bakakselen, så demonterte jeg hele tanken for å få litt arbeidsrom. Dessuten skulle jeg ha på Warn sin Skliplate for å beskytte tanken. Denorginale hadde jeg banket inn, så jeg manglet vel en 5-6L i tanken.

Men OBS OBS for de som skal ta ut tanken av en eller annen grunn!!! Når du tar den ned så sørg 100% på at alle slanger og tilkoblinger er av. Ta dem av tanken før du senker og ikke som meg og demonter dem oppe på rammefeste. Den ene slangen hang igjen og knakk den ene stussen til venstre på tanken. Den får du ikke kjøpt løst og en ny tank koster  :o :o



Så gjenstod det å få på resten av hevesettet foran. Av med det gamle, litt børst og vask og på med det nye. Stage II settet til ProComp inneholder en senkebrakett for trackbaren foran. Denne braketten forsterkes med 2 ekstra stag som går i forskjellig vinkel og festes oppe i rammevangen på motsatt side!





Når hevesettet var på plass så stod monteringen av en ny Warn fanger med 2" reciever for montering. Denne trenger noen ekstra hull i tverrbjelken bak mellom rammevangene.



Denne fangeren gir ca 25cm bedre klaring i stjerten enn den orginale bakfangeren med hengerfeste. Og hengerfeste er jeg 100% avhengig av.



Og slik ble bilen med 33" ( nok klaring i hjulbuene ) :-\


Så da var det bare en ting og gjøre.... Og det var å sette på 36"  ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #13 på: Fr.,13,Oktober,2006,17,24 »
Neste steg var montering av vinsjen, en T-MAX 8500. Og den har vært en trofast følgevenn som har hjulpet mange!

Den første ordentlige offroadturen etter denne ombyggingen var Pinse treffet på Rena. Det var en knakende morsom tur, selv om jeep klubben ( andelen Jeeper ) var 8 av godt over 200 biler !! Se min reportasje fra turen her:

http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=55

14 dager senere var det klart for JCN sitt sommertreff, noe som var dømt til å bli bra!! Jeg pakket beskjedent til denne turen. Bare 16 mannstelt for Simon, Amund, Halvard og Tomas m/ copiloten sin. Kjøleskap hører jo med sammen med radiatorovn og vedovn. En ordentlig madrass så man ikke blir sår i ryggen er også kjekt +++++













Og selvfølgelig så måtte det skje. "Skulle bare"...... på søndag efta...


Vi fikk en skikkelig kosetur hjemover også med 2 stk syke jeeper. Simon hadde jeg vinsja for hardt bakover mot en rot, så grenrøra hans var trykket inn mot oljekøleren til girkassa og Tomas hadde skiftet ut girolja med Renamyr. Og ikke nok med det, så tok clutchhuset til kjølevifta hans også kvelden. Så selv med en vedkubbe som spacer på panseret og stropper rundt panseret og under bilen slik at han fikk et Scoop på 5-10cm, så kokte bilen hans etter noen få kilometer. Men vi kom da hjem til slutt!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #14 på: Fr.,13,Oktober,2006,17,35 »
Bilen fungerte så bra nå at det var ikke noe å utsette på den. Det eneste jeg kunne sette fingeren på var vel at jeg gikk tom for strøm fordi jeg måtte vinsje så mye ( dog ikke meg selv, men... ) Så det var  på tide å gjøre noe med tilgangen på kraft.

2 stk Optima rød topper ble kjøpt og jeg lagde meg en brakett for å holde disse på plass.


Syntes også at kontrollboksen til vinsjen var "en smule" uestetisk, så denne flyttet jeg inn i motrorommet og kablet direkte til et bryterpanel på dashbordet.


Etter en aldri så liten "power nap" på siden ( med bilen  :-[ ) så kjøpte jeg Warn rocksliders til å hjelpe meg over disse kantene.


Handlet inn litt annet snacks også, bla 60" HiLift, Alu halvdører, Speilbraketter for feste på vindusramme ++


Pappeskene foran bilen blei til dette ( Litt lei Biltema sett :P )








Skal det være så skal det være!!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!