Pga at jula stod for tur så bestemte jeg meg for kun å montere bodyliftet før julaften. 2 dag jul skulle jeg på hytta, så fjærene fikk vente til over jul!
Bilen ble satt på bukk, monteringsanvisningen lest omhyggelig ( jada... vet at det er fyfy å lese disse hvis du er nordmann....) Etter råd og tips på nettet, så skulle jo dette høyest ta et par timer
Alle deler ble løsnet / demontert. "Heldigvis" er det ikke trangt oppi hjørnet der hvor du må kutte bensinslangene og skjøte dem! Mellom påfyllingen og tanken
Men etter masse knot gikk jo det også. Den ene siden ble demontert og det var bare å løfte opp balja fra karossen og putte klossene mellom og skru sammen. En side av gangen
Dette gikk veldig greit! Radiatoren måtte senkes og selv om det var sabla trangt rundt skruene og de nye festene, så gikk dette også med en smule tålmodighet.
Da var det klart for å montere "senkesettet" til transfer kassa. Bolter og deler ble demontert og kassa sluppet ned 1". Dette var helt uproblematisk og tok bare 15min. Men hva pokker var dette? Den medfølgende senkebraketten for spaken 2H-4H-4L hadde tre hull og maks to av dem passet samtidig.... Dette var på lille julaften kveld og det var ikke lett å få tak i noen som kunne svare på dette! Med unntak av Hoelern som utrolig nok svarte på mail og deretter tok det på telefon. Jeg skjønte ikke hva som jeg kunne ha gjort galt siden denne ene delen ikke passet. Var delen feil, eller hadde jeg glemt noe / montert noe feil
"Heldigvis" viste det seg at denne ene braketten til mitt 2" BL egentlig var for 3" BL!!! Her hadde pakkemaskinen gjort litt feil....
Dro ut i garasjen grytidlig julaften morgen og startet å borre opp nye hull i braketten og fikk den montert. Puh!! Etter litt prøvekjøring fant jeg ut at jeg måtte gjøre noen med girspaken. Det var bare på håret at jeg fikk den i førstegiret og med litt rykk på pedalen så hoppet den ut av både 1. og 3. giret! Dette fordi at når transfer kassa ble senket, så ble utslaget på girspaken der den kommer opp igjennom midtkonsollen for stor til at den fikk vandre fritt i den åpningen. Det var god plass i bakkant ( R-2-4 giret). Denne spaken kunne vel ikke være så grusomt vanskelig å bøye til tenkte jeg....
Det er det stiveste, tynneste røret jeg har vært borti, så den eneste løsningen var å kappe den halveis over og prøve å bøye den da for så å sveise den sammen igjen. Takk til Amund for sveisehjelp!