Ja, da var jeg ferdig i garasjen for i kveld. Støtte selvfølgelig på problemer, og kom ikke i nærheten av dit jeg ville i kveld.
Vil først takke Sætre for hjelpen for å få av girspaken. Det var jo ingen sak når jeg skjønte hvordan.
Problem 1 kom da jeg ikke klarte å finne to av festene til karosseriet bak. Stein hadde tidligere nevnt dette i en bi settning, så etter mye leting uten resultat tok jeg en telefon til han. Det gjorde underverker, og festene ble lokalisert. Tusen takk for hjelpen Stein!
Problem 2 var de to festene i midten. Som tidligere nevnt satt de noe så inn i helvete. Men etter ca 1 times rikking frem og tilbake løsnet dem endelig.
Problem 3 skjedde da jeg skulle skru av festet i midten forann. Skruen satt løst, og det var ikke noe problem å skru i det hele tatt. Var vel ikke så lenge før den var helt ute før det kom et lite smell, og vips så lå skruehodet på gulvet.. og gjett hvor resten sitter! ARRGGHHH!!! Nå er gode råd dyre.
Problem 4 dukket opp etter at jeg hadde løsnet alle 11 boltene, og fjernet de 5 på passasjersiden (pluss da den som knakk, som nå er løs uten hode). Jekkene var plassert og jeg begynte forsiktig å løfte passasjer siden. Problemet er at hele bilen løfter seg, ikke bare karosseriet. Prøvde forsiktig en del ganger uten at noe skjedde. Har ingen anelse hva jeg gjør feil. Alt som skal løsnes / fjernes er løsnet / fjernet. Mistenker at det kan være rust eller noe som holder igjen, men jeg er skeptisk til å "ta i" med jekken. Noen som har vært borti dette? Evt om noen har noen forslag?