Skrevet av Emne: Kjetil`s TJ garasje  (Lest 29560 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #45 på: Ma.,26,November,2007,10,44 »
Måtte redde en Hilux som ikke kom igjennom vannet (ikke så rart med 2- 3 cm is)



Litt vann på gulvet



Han slurpa inn endel vann og motoren tok kvelden på slutten av dagen



Gutten i røyken

Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #46 på: On.,28,November,2007,12,44 »
Vinsjehora mi denne gangen er fotograf i fedrelandsvennen så det kommer en to siders bilde reportasje i "god helg" bilaget til fedrelandsvennen nå til lørdag. Er blitt lovet stort bilde av min bil, skal bli artig å se.
« Siste redigering: On.,28,November,2007,12,49 av sandviper »
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #47 på: On.,28,November,2007,12,47 »
Kompressoren er plassert og luft til akslinger er lagt opp. Venter bare på bryter panelet nå.

Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

  • Gjest
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #48 på: On.,28,November,2007,15,02 »
Vinsjehora mi denne gangen er fotograf i fedrelandsvennen så det kommer en to siders bilde reportasje i "god helg" bilaget til fedrelandsvennen nå til lørdag. Er blitt lovet stort bilde av min bil, skal bli artig å se.

Dere kjørte på et godkjent kjørefelt ?
Hvis dere ikke er 100% sikre på det, så vil jeg sterkt råde dere til å avlyse den reportasjen...

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #49 på: On.,28,November,2007,19,05 »
Kompressoren er plassert og luft til akslinger er lagt opp. Venter bare på bryter panelet nå.



Ser du plasserte din på skjermen, jeg valgte den andre skjermen  ;D
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #50 på: On.,28,November,2007,19,17 »
Vinsjehora mi denne gangen er fotograf i fedrelandsvennen så det kommer en to siders bilde reportasje i "god helg" bilaget til fedrelandsvennen nå til lørdag. Er blitt lovet stort bilde av min bil, skal bli artig å se.

Dere kjørte på et godkjent kjørefelt ?
Hvis dere ikke er 100% sikre på det, så vil jeg sterkt råde dere til å avlyse den reportasjen...


Må faktisk henge meg på denne jeg også. Vi jobber veldig hardt for å bli akseptert som en klubb som driver en seriøs form for hobby. Og omtale i media fra kjøring på ikke godkjente områder skader bare vårt omdømme og gjør jobben vår veldig mye vanskeligere. flere kjøreområder blir stengt om dagen, og det er viktig at vi som en seriøs klubb følger de lover og forskrifter som gjelder slik at vi også kan bli tatt seriøst i de sammenhengene hvor klubben yttrer sine meninger ovenfor det offentlige og statlige.
Vennligst vurdere dette sterkt før dere trykker denne reportasjen.
Finner kjøringen sted på ett lovlig område (les: grunneiers tillatelse holder ikke!!) så er det for min del helt i orden.
Jeg antar at både forman i klubben og styret deler denne meningen.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #51 på: On.,28,November,2007,21,30 »
For de som husker litt tilbake i tid.... Sånn cirka sommer treffet til klubben..... Så vil de fleste kjenne igjen bildene fra Evjemoen. Mulig det bare er jeg som husker godt eller kanskje det bare var fordi jeg kjørte der en hel uke under forberedelser og opprydding ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #52 på: On.,28,November,2007,21,57 »
For de som husker litt tilbake i tid.... Sånn cirka sommer treffet til klubben..... Så vil de fleste kjenne igjen bildene fra Evjemoen. Mulig det bare er jeg som husker godt eller kanskje det bare var fordi jeg kjørte der en hel uke under forberedelser og opprydding ;D

Eller fordi undertegnede ikke var tilstede på "Knott-07"...

Bortsett fra det, så er det alltids greit å nevne slike ting hvis ting skal ut i pressen.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #53 på: On.,28,November,2007,22,25 »
Selfølgelig er kjøringen lovlig, med tillatelse fra grunneier, forsvaret, politi og kommune. Kjøringen på Evje er i regi av Kristiansand offroad klubb mere info her: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=8360.

Jeg valgte høyre skjermen fordi luftfilteret mitt ligger på venstre side, røret er borte etter att turboen ble fjernet
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #54 på: To., 6,Desember,2007,00,47 »
Fikk svar fra BT i dag ang søknaden min, heving kan godkjennes, men felger kan ikke godkjennes så sant det ikke finnes dokumentasjon fra felg/ bil produsent på att aktuell ET kan brukes.

Så hva gjør jeg da? Dokumentasjon på felgene finnes ikke, hevesettet kan ikke godkjennes på orginale felger fordi ET må minimum være -20 ifølge TuV dokument til hevesettet... Hva er innpress på en original Jeep felg?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #55 på: To., 6,Desember,2007,07,46 »
Org innpress fra vognkortet er et32 på en Wrangler, dette kan du variere 7,5 mm før det er ulovlig...

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #56 på: To., 6,Desember,2007,08,37 »
Da gir det en differanse på 45 innpress, finnes det spacere med TuV som spacer ut så mye? Evt hvor?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #57 på: To., 6,Desember,2007,11,28 »
Om hevesettet har TUV godkjenning med felger på minimum -20.

Da må det vell være bra om du dokumenterer vilket innpress dine felger har og dokumentere at de ligger innenfor kravet til det godkjente hevesettet.

Alle felger er godkjent for en vekt, send en mail til produsenten å få en kopi av dette. Ta kontakt med importøren/selger av felgen å spør om de kan måle innpresset på din felg. Tilby han noen penger for å måle og sette det opp på et ark med logo og stempel for deg. Forklar at du trenger dokumentasjon på at din felg ligger innenfor kravet til et hevesett du ønsker å montere på din bil.

Det trenger ikke være mere som skal til.

Lykke til.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #58 på: To., 6,Desember,2007,13,22 »
Både innpress og load skal være innstemplet på felgen din. Kan også stå på en klisterlapp, men de har en tendens til å fosvinne... Innpress kan du måle selv og vise til mens biltilsynet ser på, men load er litt verre.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #59 på: To., 6,Desember,2007,13,42 »
Må bare tenke litt høyt...

TuV dokumentet til hevesettet har egentlig godkjennt felgen jeg har (Mickey Thompson Classic II 15x 10 ET -46) Jeg trenger da en bekreftelse fra produsent og eller importør av felgen som bekrefter at den aktuelle felgen påmontert bilen tåler vekten og belastningen.
« Siste redigering: Sø., 6,Januar,2008,01,20 av sandviper »
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered