Skrevet av Emne: Kjetil`s TJ garasje  (Lest 29467 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #15 på: To.,27,September,2007,23,41 »
Har kikket litt på det men ikke funnet noen hel god løsning enda, men det kommer må bare få i orden litt andre ting først ;)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #16 på: To.,27,September,2007,23,47 »
Sitat
Er det Bestop oversize tire carrier du har? Er du fornøyd med den? Jeg vurderer samme, men er litt skeptisk til om den virkelig tåler 35"ere...

Vet ikke hvilket merke denne tire carrier er, men den tåle hvertfal 35" dekk, det er det den har bært på helt til Tarje solgte bilen.. og hvis den fremdeles er tight så har den vel klart jobben ganske bra..  ;)
Men den var vist en del arbeid å montere, mye måling og noe borring i karoseriet etc
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #17 på: Fr.,28,September,2007,00,16 »
Skal se om jeg kan finne noe merking på den imorra.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #18 på: Fr.,28,September,2007,08,36 »
Sitat
Er det Bestop oversize tire carrier du har? Er du fornøyd med den? Jeg vurderer samme, men er litt skeptisk til om den virkelig tåler 35"ere...

Vet ikke hvilket merke denne tire carrier er, men den tåle hvertfal 35" dekk, det er det den har bært på helt til Tarje solgte bilen.. og hvis den fremdeles er tight så har den vel klart jobben ganske bra..  ;)
Men den var vist en del arbeid å montere, mye måling og noe borring i karoseriet etc

Ok, da ser det ut til at den bør klare jobben. Snakket med en fra Quadratec, og han mente den tåler 35", men ikke dersom man drev med "heavy offroading". Så det er vel et definisjonsspørmål hva det betyr.

Ja, har sett instruksjonen, og bilder av andre som har montert den. Det ser ikke ut til å være så veldig stor jobb da. Klart man bør måle 10 ganger før man begynner å borre, men det bør gå greit.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #19 på: Lø.,29,September,2007,17,55 »
Finner ikke noe merking på den men den ligner fælt på  Bestop sin, så er nok den.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #20 på: Lø.,29,September,2007,18,15 »
Da var alle dempere og fjærer vasket rene for tectyl, fant nr på alle demperene men kun på høyre fram fjær håper det holder. Fant også merkingen på panhardstag adapteren bak.

Er det noen flere deler med merking som BT vil kikke etter? Hevesettet er et Procomp 4" sett.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

  • Gjest
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #21 på: Lø.,29,September,2007,18,42 »
Da var alle dempere og fjærer vasket rene for tectyl, fant nr på alle demperene men kun på høyre fram fjær håper det holder.

Hmmm, du kom til så du fikk sett på samme sted på alle fjærene, som på den ene fjæra du fant nummeret på ?
Husk at de kan være montert opp-ned...


Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #22 på: Lø.,29,September,2007,22,26 »
Tror nok nr ligger bak på den ene fram fjæra, skal prøve og få snudd den. Fjærene bak har jeg hatt av og vasket reine men desverre er endel av lakken rustet bort...
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

renegade

  • Gjest
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #23 på: Lø.,29,September,2007,22,49 »
Tror nok nr ligger bak på den ene fram fjæra, skal prøve og få snudd den. Fjærene bak har jeg hatt av og vasket reine men desverre er endel av lakken rustet bort...

Hmmmm igjen.  På mine 2" fjærer, så er nummeret slått inn i stålet, så selv om lakken blir borte, så vil nummeret stå igjen.
Sier du at nummerene på dine fjærer er lakkert på, ikke slått inn med stanse ?


Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #24 på: Sø.,30,September,2007,01,38 »
De er slått inn, men nr er ikke synlig der hvor lakken er borte, sikkert ikke slått særlig dypt inn i stålet  :-\
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #25 på: Ma., 1,Oktober,2007,19,58 »
I dag har jeg laget skjerm breddere og en litt mere spiselig front fanger, ble flott i lilla ;) bilder av det endelige resultatet kommer i morra.
« Siste redigering: On., 3,Oktober,2007,16,35 av sandviper »
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #26 på: On., 3,Oktober,2007,16,29 »
Bilde av ferdig fanger men til ingen nytte BT mannen var ikke så veldig blid, bedre enn å kjøre med stålbjelke men ikke veldig mye bedre, mente han.
Skjerm bredderene ble ok og fullt akseptert.

« Siste redigering: Fr.,22,Februar,2008,01,19 av sandviper »
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #27 på: On., 3,Oktober,2007,16,33 »
Og dommen til BT "Oi kommer ikke til å godkjenne denne idag, send skriftlig søknad til Arendal og vedlegg all dokumentasjon og noen bilder. Ny frist 3 november"

Egentlig like greit, venter på justerbart panhardstag fremme, og så må jeg få justert speedometeret og få tatt en forstilingskontroll.

Noen som har orginale TJ fangere liggende, enten til salgs eller til låns?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #28 på: To.,18,Oktober,2007,16,42 »
Da var det endelig langfri, greit å jobbe skift ;) Målet for uken er å få Wrangleren til å gå som den skal, dvs av med elektronisk tenning som tydeligvis ikke vil samarbeide og av med den ekstra bensinpumpen og regulatoren.

Trenger derfor litt hjelp.


Dette er under bilen, boksen du ser sitter i gulvet litt mot fører siden og rett forran tanken, er dette noe som skal være her eller er det noe som er blitt innstallert ved turbo konverteringen?
« Siste redigering: Ti.,29,Januar,2008,16,06 av sandviper »
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Kjetil`s TJ garasje
« Svar #29 på: To.,18,Oktober,2007,16,46 »
Tenning.

Hvor skal andre enden av coil ledningen? post gjerne et bilde i tillegg til forklaring.
Hva er rekkefølgen fra fordelerlokk til plugger.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered