Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 133465 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #60 på: Fr.,27,Juni,2008,16,56 »
Fikk montert Warn diff skid på forakselen idag.. Sto litt mer i stil til resten under der nå.


Warn deksel på fairleaden på plass..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #61 på: Ti.,15,Juli,2008,22,56 »
Da var motorbyttet igang...

Fikk også montert trekk til vinsjen idag, måtte kappe litt av lyktefestene og lyktene. Disse lå helt inntil vinsjen men nå er det klaring nok til trekket..







`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #62 på: Ti.,15,Juli,2008,22,58 »
Begynte motorbytte jobben med å fjerne kompressorhornet, Warnfangeren, frontplaten og radiatoren. Fant også ut av at det manglet noen bolter til innfestningen på fangeren.

Tok også av begge mellomakslene og tømte transferkassen for olje.

I morgen fortsettes det på motoren, mulig den kommer ut da.



`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #63 på: On.,16,Juli,2008,22,15 »
Litt oppdatering på motorbyttet.. Fikk av transferkassen, fjernet luftfilterboksen og skrudde av servopumpa med reservoar.

Så var det bare å hive maskinisten ut

Det meste gikk veldig greit, bare et par bolter på transferen som var litt kronglete å komme til..







`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #64 på: On.,16,Juli,2008,22,15 »
Det neste nå er å bytte rattstamme for å få intervallen på viskerne til å fungere. Bremsekraftforsterkeren skal også byttes, den er noe kraftigere og bedre enn på de eldre modellene.
Så blir det litt sveising og generell opprydding/oppgradering i motorrommet før donorbilen skal under kniven..

Men det går ihvertfall rett vei
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #65 på: Ma.,21,Juli,2008,22,20 »
- Fikk demontert det som skal brukes fra den "gamle" motoren på den nye og fått den ut av garasjen.
- Demonterte fronten på donorbilen.
- Koblet av det meste av ledningsnettet på den nye motoren.
- Byttet bremsekraftforsterkeren, må bare lage noen nye bremserør.Måtte bytte bremsepedalen også da de ikke var like.

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #66 på: Ma.,21,Juli,2008,22,23 »
Det siste som ble gjort på fredag før Norwegian grand prix var å demontere frontplata med radiator på delebilen og lagde nye bremserør til bremsekraftforsterkeren jeg byttet. Fikk også kommet litt videre på avkobling av litt småting på motoren og tømte transferkassa for olje. Den var rød og fin..





`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #67 på: Ma.,21,Juli,2008,22,25 »
Fikk demontert transferkassen idag og nappet ut motoren fra donorbilen. Tømte også girkassa for olje og den var som ny nesten..

Siden alt er mye enklere å komme til med motoren ute av jeepen gjorde jeg litt småting på den før den skal inn i Ulven.
- Byttet dynamo, den som sto på sto helt fast.
- Byttet motorfester til Poly.
- Byttet et løpehjul som det var bittelitt slark i.
- Byttet lufteslangene til gir og transferkasse, ble lengre enn standard med et lite filter på toppen. Filtrene skal monteres på torpedoveggen så høyt det går.
- Monterte over throttle body spaceren.
- Monterte AC kompressoren med overganger til onboard air prosjektet.

Noen bilder..






`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #68 på: On.,23,Juli,2008,00,04 »
Idag ble det nye timer i garasjen til Nils og noe ble gjort også..

- Fikk sveiset en sprekk i eksosmanifolden, et kjent problem på disse.
- Fikk sveiset igjen hullet i motorrommet der det ene batteriet skal stå. Dette var skjært ut for å få plass til kompressorhornet. Det forsvinner nå og jeg får mer plass bak.
- Byttet over instrumentene, har nå visning i km igjen.
- Byttet plugger og termostat.
- Satt i motoren og har begynt å koble denne opp igjen.

Så i morgen håper e at e får fyrt Ulven uten rådebank for første gang i mitt eie.

Platen jeg brukte fra donorbilen til batteriplasseringen:


Hullet som var i Ulven:


Peder sveiser platen for meg:


Donormotoren endelig der den skal være:
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #69 på: On.,23,Juli,2008,00,06 »
Fikk også kikket litt på rusten i gulvet. Er verst bak førersetet så begynte å se der. Festet til bladfjøren henger heldigvis ikke i gulvet kan man si.. Nesten bare rammevangen og braketten til bladfjøren som er helt her..
Alle bildene er bare av dette ene hjørnet bak førersetet...

Fortsettelse følger.. Regner med å bytte ut ihvertfall 75% av gulvet etterhvert..









`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #70 på: On.,23,Juli,2008,08,27 »
Her var det mye nydelig krokan  ;D Blir godt å bytte ut det regner jeg med....

Drar til Arendal imorgen og det hadde vært morsomt å titte innom hvis det passet seg??
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #71 på: On.,23,Juli,2008,10,09 »
Huff... Der var mye rust, ja..
Håper du ikke mangler arbeidslyst..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #72 på: On.,23,Juli,2008,11,45 »
Er nok å ta av ja, he he..

Bare hyggelig om du stikker innom Stein. Holder på med den ca 10 min fra Arendal, bare å slå på tråden det vettu.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #73 på: On.,23,Juli,2008,23,53 »
IT`S ALIVE!

Gleden var stor idag når den nye motoren startet som en drøm på første forsøk etter ca 5 sek..

Ble litt gjort idag også gitt..
- Montert transferkassen.
- Koblet opp resten av kabler og slanger.
- Modifiserte frontbjelken for å få gjennom slangene til oljekjøleren til girkassa og monterte kjøleren.
- Monterte sammen fronten og lyktene.
- Peder sveiste og ordnet endel av rusta, fortsettes i morgen.

Noen bilder, sånn så ulven ut når vi reiste hjem kl23.15




I morgen skal alle væsker fylles i og resten av jeepen monteres. Blir forhåpentligvis prøvetur også i morgen..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #74 på: To.,24,Juli,2008,23,19 »
Ble ikke prøvetur idag allikevel desverre, manglet oljefilteret til girkassen. Men det kom i posten idag og monteres i morgen.

Men...
- Fikk renset kjølesystemet, flushet 3 ganger og fyllte opp med nytt kjølevann.
- Fyllte olje på transferkassen.
- Byttet olje og filter på motoren.
- Slipte punktene og grunnet med Corroless der den nye platen ble sveist inn igår.
- Gikk over med fugemasse i overgangene, tectyleres i morra.
- Monterte panser.
- Monterte Warnfangeren igjen løst med 8 bolter, resten går i i morra.

Ser frem til første turen nå gitt..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.