Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 132261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #645 på: Lø.,16,Februar,2013,23,15 »
Jaggu dukket det ikke opp en liten rustfri vask og et par gavekort her om dagen. Så nå er jeg litt nærmere å få innlagt vann i verkstedet. Det var allerede et slags trekkerør i sort plast lagt opp som går fra garasjen til verkstedet. Det kommer opp i garasjen rett under krana for "utevannet". Så her blir det en T kobling og PEX rør inni trekkerøret ned til verkstedet.
Vasken blir montert i et av de nye skapene og så blir det en liten varmtvanns bereder i hjørnet på sikt. Skal også lage et uttak for vann nærmere porten for bruk av høytrykksspyler.

Blir kjekt med mulighet for både å vaske hendene, vann til kaffen, spyle av jeepene osv...
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #646 på: To.,23,Mai,2013,03,57 »
Ikke de store oppdateringene her inne på en stund..

WJ`n har omsider blitt EU godkjent da. Måtte bytte håndbrekk bremseskoene, 60 cm bremserør og en foring i den øvre armen bak. Ellers har den fått seg litt nye LED pærer rundt forbi og radiatorlekkasjen er forsøkt tettet. Ble endel bedre men lekker fortsatt litt.

XJ`n står bare å venter på litt stell. Tenkte å levere inn skiltene før 30 juni da den ikke blir brukt allikevel om dagen. Så denne blir bare satt i verkstedet der den skal få litt overhaling. Breddere skal lakkes, rust skal fjernes, det som tapper batteriene skal fikses +++

Polarisen har blitt satt over på hjulene og skal få Xenon kit og trådløs fjernkontroll til vinsjen etterhvert.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #647 på: Sø.,26,Mai,2013,15,07 »
Hei du,

Har sittet i mange timer og lest gjennom tråden din. Veldig interessant og bra at du legger ut så grundige forklaringer med bilder av det du oppgraderer! Det er en ordentlig grom XJ du har fått deg etterhvert. Jeg har prøvd meg på å ha en TJ som bil nr 2, men modifiseringene tok såpass av at det ble bil nr 3 isteden. Så fikk vi en arving i nov. 2010 og da ble det ikke mer tid til TJen. Den ble derfor solgt på mandag. Skulle ikke ha nytt prosjekt på noen år, men det varte ikke lenger enn at det nå står en sliten 1997 XJ Ltd 4l automat i garasjen.  ::)

Denne SKAL være en bil nr 2, men jeg må jo ha den så den funker i skogen. Jeg skal derfor ha 3" godkjent heisesett, men vil ha på 33" hjul. Er derfor ute etter å kappe plass og begrense flex (om nødvendig) for å unngå subbing. Er derfor ute etter noen råd fra en som virkelig ser ut til å vite hva han snakker om...

Det står mellom skyjacker sett med papirer fra 4 WD (tips om at det går å godkjenne fra Che) eller Trail master sett fra Bgnor, har du noen synspunkter hva som bør velges?

Når det gjelder breddere så står det mellom de BW som du har brukt men har også kikket på BW flat style : http://www.quadratec.com/products/72506_7010_07.htm
Har du noen kjennskap til disse?
(jeg skal ikke ta jobben med å tilpasse Islandsbreddere så der er du trygg ;))
Måtte du forresten forsterke BW bredderne etter at du skar vekk den delen som gikk innover i underkant?

Håper på svar (hvis du ikke vil grise til tråden din med svar på dumme spm fra en nybegynner må du gjerne sende meg PM).

Hilsen
Bjørn Terje

JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #648 på: To.,13,Juni,2013,10,28 »
Heisann.
Tror du vil måtte kappe mye og begrense innflex enda mer for å kunne bruke 33" med bare 3" løft. Det finnes nok mange som mener dette går men jeg ville gått for minst 4" løft. På 3" løft blir flexen så begrenset at du ikke får utnyttet 33" i terrenget.
Jeg sparte ca 1-2cm av kanten når jeg kappet mine BW og forsterket ingenting. De var overraskende stive og det ble masse mer plass under der. Bare pass på å kappe nok av skjermen så ikke kanten skjærer opp dekkene dine.
Jeg hadde nok kjøpt Trailmaster igjen, mest pga at det er enklere å godkjenne hos BT. Man får ikke TÜV papirer på sett fra statene.
Jeg har 4,5" Trailmaster på min som du sikkert fikk med deg, men svoger har 3" Trailmaster og budget boost over det så den ligger på ca 4,5" løft totalt. Det settet, litt bumpstops, kapping av BW så har du en XJ som har masse flex og 33". Det hadde jeg gjort hvis jeg skulle hatt 33".
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #649 på: Fr.,14,Juni,2013,13,27 »
Hei og takk for klare svar. 3" Trailmaster er bestilt fra BG-Nor og BW-breddere er bestilt fra Morris i USA. Kommer også til å bestille felger fra Quadratec (og selvfølgelig en del annet stæsj). Så er planen å få på hevesett og breddere før godkjenning hos BT. Har en kompis som har 33" liggende så da blir det å sjekke litt før jeg kjøper dekk til felgene fra USA. Kan nok hende jeg havner på 32". Jeg vil heve minst mulig for å bevare kjøreegenskaper og muligheten for at kjerringa kan bruke den når hun må...

 
JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #650 på: Lø.,22,Juni,2013,00,07 »
Bare hyggelig du..
Tror du blir fornøyd med settet du kjøpte der. Du får legge ut noen bilder når du er igang da vettu.. Vi trenger flere XJ garasjer her inne..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #651 på: On., 3,Juli,2013,16,05 »
Begynte å lese tråden din igjen i går for å se alt av erfaringer du har gjort osv :) Må si det er kjekt med slike tråder! Har et par spm. som jeg håper du har tid til å svare på.

Har heva WJ'n til 4-4,5" og føler den er litt vinglete nå, så kjøpte inn justerbare øvre kontrollarmer foran for å få endret caster litt. Fant fort ut at dette dropper jeg da hjulet vil subbe ganske godt i hjulbuene i bakkant. Tenker derfor på om jeg kanskje skulle gått for longarm kit, men tenker litt på hvordan en evt. godkjenning av dette vil gå? Ser du har longarms så derfor spørsmålet kommer :)

Planene mine fremover er å få godkjent bilen i Tyskland med tid og stunder, i mellomtiden har jeg ekstra sett visningshjul :) Håper du får tid til å svare, men skjønner hvis du er travelt opptatt også :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #652 på: On.,11,September,2013,11,41 »
Hadde longarms på den forrige XJ`n ja. Har ikke montert de på `98 XJ`n da jeg vil prøve å godkjenne hevingen først. Aner ikke hvordan longarms vil bli på WJ, men på XJ`n var det en enorm forskjell. Den tok opp ujevnheter i veien mye bedre og flex ble en hel del bedre.
Godkjenning av longarms tror jeg vil bli veldig vanskelig her til lands ihvertfall. Du kunne jo vurdert justerbare nedre kontrollarmer også, for å få hele akselen litt fremover.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #653 på: On.,11,September,2013,11,43 »
Da må jeg dessverre selge min WJ med V8 til fordel for en annen bil.

Ligger tråd på dette under kjøp/salg..

Alle bud vurderes da jeg allerede har kjøpt meg en annen bil.. Så hvis du er ute etter en WJ med masse utstyr og den rette motoren, løp og kjøp.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #654 på: Ma.,16,September,2013,23,25 »
Da var dessverre WJ eventyret over for denne gang, etter ca 7 1/2 år med den modellen.. Litt blandede følelser for det men den får sikkert et fint hjem hos en tidligere ZJ eier.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #655 på: Fr., 4,Oktober,2013,21,57 »
Kjedelig å høre at du kvitter deg med den.. Hva slags bil har du gått for nå? Longarms kan nok bli vanskelig ja, men kan hende det kan gå gjennom i tyskland hos tüv?
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #656 på: Ti., 8,Oktober,2013,19,45 »
Det var faktisk veldig kjedelig når den rullet ned bakken for siste gang her.. Har byttet den ut til fordel for en Chevy Silverado med Duramax. Mest pga at jeg kjører mye med henger pga ved og ATV bl.a. Kjekt å ha muligheten til å laste opp XP`n med beltekit på uten å måtte drasse på hengeren. Vi har også "gratis" ved som tas ut på eiendommen ved hytta og den må fraktes hjem hvert år. Så da passet en Silverado bedre til mitt formål.
Har jo fortsatt XJ`n da og den lille Willy`sen til guttungen, så Jeep lever i beste velgående her i huset..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.