Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 132288 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #30 på: To.,28,Februar,2008,03,18 »
Har også fått gjort litt småting med Ulven.

- Byttet resten av interiøret til grått inkl dashbord.
- Festet Posi-Lok hendelen skikkelig.
- Fått på setetrekk.
- Satt på hvite markeringslys.

Dashbord fjernet.


Nytt dashbord montert ferdig:


Posi-Lok:




Setetrekk montert.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #31 på: To.,28,Februar,2008,03,21 »
Markeringslys.

Gamle oransje montert på bilen.


Nye hvite vs. gamle


Nye montert




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #32 på: To.,28,Februar,2008,03,22 »
Har visst fått rådebank i Ulven

Så når jeg kommer meg hjem fra jobb blir det overhaling av oljepumpa og bytting av lager. Har igrunnen hatt en litt lei lyd i den hele tiden men nå har e altså fått greie på at det er lagrene.. Skal prøve å bytte dette ved å ta av bunnpanna samtidig som oljepumpen skal ut og fikses evnt byttes..
Har dårlig oljetrykk, bare 20psi ca. Har tatt kompresjonstest som var ok og ikke noe vann eller olje forsvinner heller.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #33 på: Ti., 8,April,2008,19,49 »
Lenge siden sist oppdatering her ser jeg..

Fikk kjøpt meg Warn rockcrawler bakfanger med tire carrier til Ulven på Bgnor den 12 mars.. Ble bra synes jeg. Greit med skikkelige recoverypunkter bak og mulighet for å ha med fullsize reservehjul på kjøringer.

Delene før montering:




Måtte kappe litt bak der for montering av brakettene:


Midtseksjonen montert på brakettene. Denne henger med 15 bolter i karrosseriet.




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #34 på: Ti., 8,April,2008,19,55 »
Så monterte jeg hjørnene med 6 bolter hver. Tire carrieren var neste og ble shimset opp og festet med en bolt og en brakett som igjen ble festet med 3 bolter i det hjørnet den svinger på.

Ferdig montert på bilen:




Hjørnet der carrieren svinger på og brakett.


Låsemekanismen på motsatt side.


Tire carrieren helt åpen.


Omplasserte også skiltet så det blir synlig når reservehjulet er montert.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #35 på: Ti., 8,April,2008,19,58 »
Da var hjulet montert på tire carrieren..


Har også fått polert opp vogna med Autoglym. Var jo så matt at e nesten satt fast når e gikk inntil den..
Ble bedre nå kan man si..
Før, halve polert:




Etter:


`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #36 på: Ti., 8,April,2008,20,01 »
Har også vært en tur på Haugereid med fire andre Jeepers.. Begynte med kjempevær men etterhvert begynte det å snø. Fikk prøvd en ny tøff bakke og kjørte litt i en løype som muligens skal brukes i et Jeep challenge som er under planlegging.
Men når løypa var halvkjørt mistet jeg bremsene helt etter litt heftig flexing.
Det viste seg at det ene bremserøret foran var knekt.

Da var det bare å ta seg en kjøretur i Rødhette (Svogers XJ på 33") og hente ny bremseslange og nipler. Måtte flense røret på nytt. Fikk satt på en mye lengre stålomspunnet Procomp slange så nå er det bare å flexe i vei. Dette skal byttes på motsatt side også selvfølgelig..

Etter det var det tut og kjør.






`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #37 på: Ti., 8,April,2008,20,04 »
Har også gjort litt andre småting i det siste..

- Byttet "pads" på skiftegaffelen i forakselen.
- Byttet olje i forakselen og kikket over alt i diffen, alt var gull heldigvis.
- Festet Posi-Lok kabelen litt bedre under motoren.
- Byttet sokken på styredemperen fra oransje til rød så den matcher fjørene foran.
- Fikset litt opp i innfestningen til styredemperen på styrestagsiden. Den hadde for liten skive så mutteren hadde forsvunnet litt inn i foringen.
- Flyttet KC lyktene ca 5 cm innover. Synes de stakk litt for langt ut. Jeepen er jo nok overbitt med den Warn fangeren, ikke vits i å bygge den mer utover.
Snudde bare lyktefestet innover istedet for utover. Det gikk akkurat heldigvis. Fjernet bare de store skivene i underkant, beholdte de på toppen..

Synes dette ble mye bedre og de sitter litt bedre beskyttet der de er nå..

Før:




Etter:




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #38 på: Ti., 8,April,2008,20,08 »
Noen bilder fra Haugereid 29.03.08..











`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #39 på: Ti., 8,April,2008,20,12 »
Flere bilder fra samme kjøring..



















`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #40 på: Ti., 8,April,2008,20,14 »
E og Nils var en tur til Oslo hos Bgnor 12 mars og da var det jo naturlig å ta veien via Svinesund
På vei derfra tok vi turen innom en kompis av meg som bor på Nesodden og handler endel med gamle amerikanere og Harleyer..
Han hadde stående en gammel Cherokee Chief fullsize som han hadde nettopp solgt.. Da måtte e jo ta noen bilder seff..

Men skjønner ikke hvordan disse jeepene fikk sneket til seg tittelen "fullsize".. Var jo ikke så stor denna

Åtteren hadde selvfølgelig fått på seg storskoa i anledning Bgnor besøk i JCN regi..







For de som liker gamle klassiske biler og harleys, ta en titt på siden hans..
www.onars.no
Han har bl.a en `50 Cadillac med flames, en `66 Mustang av sjelden type og noen 70 talls Ford pickups..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #41 på: Ti., 8,April,2008,20,18 »
Har også satt tilbake det bladet jeg fjernet på bladfjørene for flex. Det måtte på igjen da Ulven ble litt segen etter ny bakfanger og reservehjul. Er ikke akkurat laget i tynnplater dette her..

Fikk prøvd den litt på Haugereid også..
Da måtte selvfølgelig en stubbe hoppe opp fra intet og bøye det forsterkede styrestaget mitt fra Teraflex
Sånn gikk det..





Men men, ikke noe en presse ikke kan fikse, he he
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #42 på: Lø.,12,April,2008,23,14 »
Har nå bestemt meg for å ikke bytte lager i motoren for å fikse rådebanken.. Blir ikke overhaling av oljepumpen heller..

Derimot har jeg kjøpt meg en delebil som jeg skal bruke motoren på. Det er en `95 mod XJ 4 dørs, selvfølgelig med en 4.0 HO. Kun gått 175K og sviver veldig pent. En annen fordel er at speedometeret og km.stand nå blir i kilometer og ikke i miles som det har vært til nå.. Bremsekraftforsterkeren blir også byttet siden `95 mod har en som er kraftigere. Mulig jeg får koblet opp cruisekontrollen også nå.Fikk en grei pris på denne og får dessuten reservedeler så det holder. Siden det er en 4 dørs blir ikke interiøret eller dørene brukt og legges vel ut for salg tenker jeg..
Men det meste av andre ting skal spares på i tilfelle.. Aksler, girkasse, transferkasse, rattstamme, skjermer, panser, bakluke+++

Bilen hentes om en drøy uke.. Blir godt å få litt fin gange i XJ`n, har jo hatt denne ulyden i den helt siden den ble kjøpt. ;D
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #43 på: To.,24,April,2008,16,30 »
Fått hjem delebilen nå og står klar for hugging..

Nesten et treff på tunet til Nils idag i det fine været


Litt forskjell fra orginal kan man si.. Donorbilen til venstre for de som er i tvil, he he



Flextest må til.. Ikke så verst..





2 X 33"

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #44 på: On., 7,Mai,2008,21,22 »
Her er plasseringen av CB radioen foreløpig. Men fikk idag tak i en takkonsoll fra en ZJ som skal moddes litt og trekkes om i svart skai. Skal ha CB`n i den og brytere til alt som trenger det.


Her er et greit tips til dere som skal montere holder for telefon eller som i mitt tilfelle, mic`en til CB`n. Monterte en tlf. holder i skruen som holder plastdekselet rundt instrumentene over sigarettenneren. Jeg brukte en sånn holder som opprinnelig skulle stått rundt CD spilleren. Bare kuttet den av der den skal komme ut ved siden av spilleren. Da blir det ingen stygge skruehull i interiøret og tlf står på en grei plass og ikke i veien for noe. Kjøpte holderen på Clas Ohlson for de som vil gjøre det samme.


Slenger inn et bilde av rattkulen jeg har montert. Synes den er veldig grei i terrenget når det skal svinges fort, he he..


`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.