Skrevet av Emne: Halvard's Sjuer garasje  (Lest 13449 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Halvard's Sjuer garasje
« på: Fr.,22,Mai,2009,12,05 »
Da har jeg kjøpt meg verdens dyreste halvfabrikat, så det er vel bare å starte opp en garasje først som sist...







Bilen er en 85 CJ7 Renegade. AMC 304, Trailmaster 4" og 2" BL. 33x12,5-15.
Det første som skal gjøres er å fjerne BL, få tak i smalere breddere og finne ut hva som er galt med drivverket!

Fulgte litt deler med bilen, så hvis noen trenger orignale breddere, original sort soft top og soft dører, 2"BL eller 4.2 med Weber så er det bare å si ifra.
Hvis jeg husker riktig fra igår, så er bredderne på bildet 7". Veldig fine, men litt breie, byttes gjerne i noe smalere.

Mere kommer....
« Siste redigering: On.,27,Mai,2009,15,31 av Halvard »
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #1 på: Fr.,22,Mai,2009,16,25 »
Gratulere, Halvard! :)

Så jo fin ut på bilde.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget mac'ern

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 214
  • 1986 JEEP RENEGADE AMC 360
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #2 på: Fr.,22,Mai,2009,19,41 »
Gratulere, Halvard!

Den er fin "LIVE" å...   ;D
JCN medlems nr: 278

Godkjent 4" løft, 2" body, amc 360, 35" hjul

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #3 på: Fr.,22,Mai,2009,20,47 »
Grattis!
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #4 på: Fr.,22,Mai,2009,23,06 »
Gratulerer med ny sparegris   ;D
Medlem 005

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #5 på: Lø.,23,Mai,2009,09,46 »
Flott CJ du har fått deg Halvard.. Er det den som sto til salgs med 36 IROK ?
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #6 på: Lø.,23,Mai,2009,12,18 »
Endelig er ventetiden over...  ;)
Grattis med bil da, nå slipper du å løpe etter flyet flere ganger......  ;)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #7 på: Lø.,23,Mai,2009,23,26 »
Sitat
Endelig er ventetiden over... 
Grattis med bil da, nå slipper du å løpe etter flyet flere ganger......   

Grattis med bil!! Denne ser jo litt mer potent ut enn den forrige, så kanskje jeg slipper å slepe deg på buken ogjennom hele Beverløypa iår da....   ;)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #8 på: Sø.,24,Mai,2009,19,15 »
Takker takker.
Bilen er nesten like fin som på bilde ;)
Har nå vært ute og cruisa med åtter og uten tak i 3 dager (bortsett fra den tida jeg har liggi og skrudd...) Føles ganske bra.
Nå ser det ut som om det bare er å finne seg nye stikkakslinger. Høres ut som de drar over ved hard belastning. Siste resulterte i at toppfarten nå er 80 km/timen før vibrasjonene slår inn... :( Faen...

Og Stein, hadde det vært 33" på XJ'en hadde den fulgt deg over alt. Vær forsiktig, for det kan hende du møter vidunderbilen i løypa en gang i fremtiden ;)
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #9 på: Ti.,26,Mai,2009,10,51 »
Sånn så bilen ut da den kom over fjellet. Hardtoppen er tatt av. Ikke sikker på om den noen gang kommer på igjen.
Fjerning av BL og få tak i smalere breddere står høyt på to do lista...



Igår ble det handla Soft Top på BGNor.
Petter og Frank tok en dugnad etter Grava. 2 timer tok montering fra scratch inkludert litt juging.



Dørene passet nesten.... Vindusramma bøyer seg mye bakover når toppen strammes til...



Takk til Frank og Petter for all hjelp!
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #10 på: Ti., 2,Juni,2009,21,16 »
Litt skruing og en del kjøring ble det i helga.
Kjøpt meg Duster også. Da var det bare å skaffe seg ett oppbevaringsrom... Fikk ordna meg en gammmel Zarges kasse fra jobben. Akkurat passe stor. Går akkurat under Dustern. Er bolta fra innsida i de originale hullene til baksete, og haspene er borret opp så jeg får tredd en hengelås i hver. Kjekt.



Venter fortsatt på Moser aksler fra 4wd.com. Skjønner ikke hvorfor UPS kjører og flyr pakka sørvestover når den burde burde vært satt rett på ett fly østover...
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #11 på: Lø., 6,Juni,2009,15,16 »
Da har det blitt en kveld og en formiddag til i lånt garasje, som kommer inkludert med mekaniker :)
Målet var å få vekk litt crohme og få til noe som funker bedre i skogen. Så det ble å fjerne bakre og fremre fanger.
Bak er det igjen ett flattjern med noen braketter til å henge sjaklene på. Foran ble det en original YJ fanger som vi modda litt. Ble ikke så værst. Skylder Frank en pils for den. Ikke dårlig pris... Kanskje litt dårlig gjort å ringe og snakke butikk når han sitter og pilser i Spania :)









85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #12 på: Lø., 6,Juni,2009,16,45 »
Grættis Hælvis!

Kanonkult. Så bra at du har fått deg Jeep igjen!!!
Så bilen i Bergen uka før du reiste opp med Tommy og befarte underverket.

Håper du blir fornøyd. Og at jeg får mine nye BF Mud snart, slik at du kan kjøpe mine gamle.

Klem fra Kath
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #13 på: Sø., 7,Juni,2009,22,34 »
Takker.
Vi får se på Mud dekka når den tida kommer. Budsjettet har tatt en hard støyt ;)

85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #14 på: Sø., 7,Juni,2009,22,46 »
Jaggu ble det gjort litt i dag også.
Trengte å få laget ett par avstivere mellom den originale fangeren og ramma.
Jaggu ble det det i praksis en ny fanger, og den originale blir hengt utenpå nesten for pynt :)



Fatter tok seg av sveisinga. Han har sveisa hver eneste meter av båten i bakgrunnen (42 fot/15 tonn), så han har min fulle tillit ;)
PS: Tilsammen 622 CID med Jeep V8 i bildet her....





10 mm stål. To bolter på hver side. Burde holde.

 
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted