Skrevet av Emne: Brr Kald wj. Med løsning på dette  (Lest 45878 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget store indianer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 104
Re: Brr Kald wj/ nå mulig løst
« Svar #75 på: Ma., 4,Januar,2010,22,40 »
Var også heldig med oljekjøleren jeg monterte for det var en kjøler til automatolje og den hadde festemuligheter for et par skruer.
92 YJ  4.0 HO. Laredo (aka. Svanhild). 4" Trailmaster. 33x12.5
56 Willys prosjekt (Til salgs)
JCN medlem nr 587

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Brr Kald wj/ nå mulig løst
« Svar #76 på: Ti., 5,Januar,2010,09,25 »
Hva var denne kjøleren din fra? Så ut til å passe perfekt
Kan du huske målet på den?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Re: Brr Kald wj/ nå mulig løst
« Svar #77 på: Ti., 5,Januar,2010,14,56 »
Tenker dere ikke på de stakkars dele-folka rundt omkring som om noen år skal prøve å finne erstatningsdeler for dette i delekatalogen? Idioter :-) hehe.....Dere er slemme dere......

Tenk dere kunden som står ved deledisken og banner opp og ned fordi han ikke kan få den radiatoren som sitter over pollenfilteret heheheheheh. Den står jo ikke i delekatalogen :-)

Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Brr Kald wj/ nå mulig løst
« Svar #78 på: Ti., 5,Januar,2010,15,32 »
Hva var denne kjøleren din fra? Så ut til å passe perfekt
Kan du huske målet på den?

Dette var en automat kjøler til en ZJ.  ;)
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget store indianer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 104
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #79 på: Ti., 5,Januar,2010,15,52 »
min var automatkjøler til zj ja. det var rød olje i den så det burde være det... hehe.
å DU Ronny han ingenting du skulle ha sagt.... hahaha
92 YJ  4.0 HO. Laredo (aka. Svanhild). 4" Trailmaster. 33x12.5
56 Willys prosjekt (Til salgs)
JCN medlem nr 587

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #80 på: Ti., 5,Januar,2010,19,08 »
Ligger det noen flere oljekjølere til ZJ og slenger i Arendal?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget store indianer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 104
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #81 på: Ti., 5,Januar,2010,22,30 »
ring til Erik. M38a på forumet her jeg fikk fra han. han har MYE deler til ZJ
92 YJ  4.0 HO. Laredo (aka. Svanhild). 4" Trailmaster. 33x12.5
56 Willys prosjekt (Til salgs)
JCN medlem nr 587

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #82 på: On., 6,Januar,2010,08,01 »
"Lille Spurv" gå og spis opp Aioli`n din :-)
MÅ jo ikke være oljekjøler/radiator til ZJ da, og det MÅ ikke være til Jeep. Det viktigste er å finne en som passer.
Tipper norske aktører som selger deler til amerikanske biler kan bistå med slikt. (Aaarnes, Custom Import, Phonenix, S.Stolen osv.)
Oljekjølere i løsvekt selges jo over disk for ettermontering på biler med feks towing pkg. Ikke er det spesielt dyrt heller.

Men for all del - jeg er tilhenger av Reodor-løsninger og å "optimalisere i stykker" ting :-)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget store indianer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 104
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #83 på: On., 6,Januar,2010,11,43 »
hehe kom å spis opp aiolien sjøl Ronny.... du maser jo om denne hele tiden... men sant som du sier.det finnes sikkert mye rart fra disse butikkene som kan brukes.
92 YJ  4.0 HO. Laredo (aka. Svanhild). 4" Trailmaster. 33x12.5
56 Willys prosjekt (Til salgs)
JCN medlem nr 587

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #84 på: Lø., 9,Januar,2010,02,10 »
Takk Kjetil!!

I kveld brukte jeg tre timer og fulgte oppskriften din. Nå har jeg vært ute og kjørt i -32 og dette virker utrolig bra!!

Jeg hadde en ny oljekjøler til CJ-7 liggendes på hylla og bestemte meg for å bruke den. Denne passet perfekt inne i "huset" og la den over inntaket. Den dekket hele inntaket. Siden jeg slapp å sage av det metallstykket i midten av åpningen, kunne jeg sette på det orginale dekselet igjen.

Jeg boret heller ikke hull til slangene. Jeg klipte hull i den gummigjennomføring som ligger i brønnen helt til høyre til begge slangene. Slangene fulgte rett fram ved siden av luftfilterboksen.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #85 på: Sø.,10,Januar,2010,21,22 »
enkleste løsning er å flytte nordover. pluss 5 grader her og ikkeno problem med varmen  ;D
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #86 på: Sø.,10,Januar,2010,22,24 »
Har selv hatt en runde nå på min wj med rens av hele kjølesystemet. tappet ut 2 liter og helte på 2 liter med systemrens på anlegget. kjørte med dette i 2 dager, skylte igjennom og fylte på ny frostvæske. Syns at jeg merket noe bedre varme på dette. Men ikke noe å skryte av.

Har istedet drivet og forsket litt på bruk av varmeapparatet. nå er det forholdsvis mildt her. kun -10 til -14. Apparatet leverer helt normalt med varm luft om man setter på resirkulering av luften. Problemet oppstår på min wj når jeg ikke får satt på resirkulasjon på alle modusene. Er dette noe flere kjenner seg igjen i? eller er det feil på min bil?

Jeg får nemlig ikke slått på resirkulasjon hvis jeg har luft opp på vinduene. Velger jeg derimot å sette luften kun ned på beina eller ut i midten, eller en kombinasjon så får jeg satt på resirkulasjon. Men da hender det at frontruta dugger litt igjen.
Hadde resirkulasjon fungert på alle moduser så  hadde egentlig problemet vært løst for min del.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget vollan

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 58
    • InnerRange - Høysikkerhets anlegg
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #87 på: On.,13,Januar,2010,17,00 »
Ja, thomas.. Har registrert dette på andre biler også. Etter det jeg har skjønt, så er det blokkert til å sende resirkulert luft til framruta, pga dugg fare. ??? Var er også sånn på Nissan Maxima... Så det er heldigvis(?) ikke bare din  :)
For Konge, Fedreland og Flaggets Heder.

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #88 på: Ti., 5,Oktober,2010,05,15 »
Denne tråden er nok aktuell igjen nå. SÅ jeg drar den fram fra glemselen.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget glommen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Re: Brr Kald wj. Med løsning på dette
« Svar #89 på: Sø., 5,Desember,2010,20,11 »
Gikk løs på dette med kald WJ. Ble liksom litt "nok" av å sitte å fryse. ;) Har tidligere montert inn xtra sirkulasjonspumpe på slangen til registeret, dette ga ikke det helt store resultatet. Koblet nå inn et xtra register inn på samme krets. Borret hull inn i øvre del av torpedo og inn i luftsugekanalen under plastdekselet. (Rett ved/bak ekspansjontank) Fant meg et varmeapparatregister som passer inn i det ytterste hullet med slangetilkoblingene (ut/inn) fremover. Slangene blir da ikke så lange, og det hele ser ganske "org" ut når plastdekslet er på. Måtte kappe det indre plastgitteret (som dekker over de to hullene) så bare den delen over det største hullet er tilbake. Var litt spent på resultatet, da et register er tykkere og kunne bremse lufta mer enn oljekjøler, men også vil gi mer varme. Men det ble topp resultat  :D Kjørte i -26gr i går, holdt varmeapparatet på auto og 21gr. Kunne sitte i genser, samt ha god varme i kupeen. Ble en helt ny bil  :D Skal i løpet av vinterern tenke ut en "pen" løsning på dette med en krets som kan stenge det xtra registeret og åpne for by pass inn i motor som org. Bruke kraner og skjøter ble for stort og utrolig "hem-mekk" forsker litt på å bruke en hydraulikkblokk med kraner, og sommer / vinter posisjon. Men nå blir det flere mnd jeg kan nyte godt av god fremkommelighet i en god og varm bil ;D ;D