Skrevet av Emne: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...  (Lest 14547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #45 på: Lø., 8,September,2012,17,07 »
Nå har det seg slik at noe må jeg gjøre, siden kjærra allerede er drevet om for å være optimalisert til 32" hjul. Med det resultat at 30" som jeg har i dag gjør at motor holder litt høyt turtall Og med 32rh som ikke slipper og henger med drivverket hele tiden virker det litt stressende. Og kan egentlig ikke se for meg å kjøre langtur med dette.  Så ja, Jeg er absolut åpen for 42rh nå etter at du har anbefalt det. Det er bare det at jeg ikke finner mye info om 42rh swap på nettet. Men det er jo ikke noe brems for at jeg skal få det til.

Jeg må også si at per i dag er det ikke mangel på krefter i motor hvertfal. men så har jeg foreløpig heller ikke mye ekstre stål på bilen.

Først 32" hjul så kommer vurderingen av girkassebytte etter det.  42rh=sterk kandidat:-)
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #46 på: Fr.,21,September,2012,09,36 »
Måtte skrape jeepen i dag ja:-)
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #47 på: Fr.,21,September,2012,22,30 »
What?
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #48 på: Fr.,21,September,2012,22,33 »
Som i is håper jeg?
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #49 på: Lø.,22,September,2012,17,30 »
He he. Ja, var skikkelig med is på hele jeepen ikke bare litt rim.. så nå er det tydeligvis høst.Uttalte meg kanskje litt uriktig der. den lever i beste vellgående:-) Skrape is. ikke vrake heldigvIS:-)
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #50 på: Ti.,25,September,2012,18,13 »
Så da prøver jeg å få godkjendt 32"x11,5" så for å gjøre ting skikkelig valgte jeg å søke skriftlig på forhånd. så jeg sendte inn en formell søknad omendret dekkdimensjon samt kopi av tuv på fellgene.
Det går så ca. en mnd. før jeg får beskjed om at 32 X11.5 kunne godkjennes sammen de felgene. ok men samtidig så ikke at de kunne godkjenne dette i kombinasjon med det hevesettet jeg allerede har og fikk godkjendt tidligere i sommer. så da sendte jeg rett og slett inn tuv-papirene på hevesettet også. (Altså OME med tuv). det går så enda en mnd hvor jeg igjen får til svar at man må ha et dokument som godkjenner uorginal dekkstørelse i kominasjon med hevesette. Hææææ?  Så da lurer jeg på om de egentlig har lest tuv-dokumentene jeg har sendt dem. For i Tuv-dokumentene til hevesettet står det at de gjelder selv med uorginale felg/dekkstørelse så sant disse også har tuv-godkjrnning.
Så nå har jeg referert til dette pungtet i dokumentet og håper de svarer positivt på dette.

Dette burde jo egentlig være en grei sak Eller?
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #51 på: Ti.,25,September,2012,18,22 »
Alle disse tingene BURDE har vært greit, ja.  Men de trenerer i strid med forvaltningsloven, noe som antagelig er instruks fra politisk hold.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #52 på: Ti.,25,September,2012,18,28 »
får bare fortsette. Skulle vel gå igjennom før eller siden. Kommer sikkert ann på hvem man kommer borti. når jeg var der med hevesettet og rammebytte var de bare positive.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Geir G K

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #53 på: Ti.,25,September,2012,19,03 »
Hmm,  jeg bestilte bare time til visning av bilen, samlet all dokumentasjon i en plastikkfolder.  DVS TÜV på felger m dekk dim og hevesett ink tagen på OME settet.

Alt ble godkjent der og da,  kjør til Drammen Veistasjon,  gutta der er hyggelige og gjør jobben sin.
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #54 på: Ti.,25,September,2012,20,24 »
Ja, Hade bare planer om å få dette bekreftet på mail forst både for å ha dialog og prøve å gjøre ting riktig og ikke minst før jeg brukte 20K på dekk og felg for så å risikere å ikke få det godkjendt. Men men. nå er dekk bestilt så da bare bestiller jeg felgene også og tar turen til Drammen. kanke drive å kjøre rundr på disse småhjula lenger.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #55 på: Fr.,12,Oktober,2012,15,54 »
Ja nå har jeg fått dekkene og felgene kommer vel ca. neste uke. men i dag fikk jag jammen svar fra BT igjen...

Etter å ha søkt på forhånd var det ingen problem å benytte 32 X 11,5" på min bil i henhold til TUV på felgene. Men at de kunne benyttes sammen med det allerede godkjente hevesettet (OME som jeg også har TUV på) var han ikke sikker på da jeg ikke hadde et dokument som sa dette.
Jeg refererte da til TUV dokumentet for hevesettet og punkt hvor det står at uorginale dekk/felgdimenson som i seg selv har TUV godkjenning også kan benyttes.
I svaret på det, som kom i dag, sto det bare at de hadde mottatt Tuv dokumenterne på både felg/dekk og hevesettet men at de per dags dato ikke kunne se link mellom disse som sa de kan benyttes samen.

HALLO!!!! Dette har jeg jo referert til og står etter min mening i Hevesettets TUV. Men det er jo som å komunisere med en murvegg. Får jo bare samme kortfattede svar som tyder på at de ikke gidder engasjere seg en gang. Ganske frustrerene.
Får montere dette sammen å ta turen til Drammen å se hva de sier der.

Er det noen andre som har et slikt dokument som liksom skal linke sammen dette?
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #56 på: Lø.,13,Oktober,2012,23,03 »
Her er det ikke snakk om noen hjemmel eller noe. Har skrevet formell skriftlig søknad og hyggelige mailer hele tiden men får bare kortfattede svar på mail uten henvisning til noen hjemmel eller lignende. Fulle av skrivefeil er de også. (ikke at jeg er noe bedre selv) Faktisk vanskelig å fortå svarene. Rimelig useriøst fra en offentlig instans. Tydelig at de ikke gidder engasjere seg en millimeter. Hørte med BGNOR igjen om dette og han har ikke hørt om dette før og mener fremdeles det står svart på hvitt i Dokumentet til hevesettet at det kan godkjennes uorginale dekk/felgdimensjon med så sant dette har TUV i seg selv.
Resultatet er bare at jeg ikke tar de seriøst og gidder ikke styre mer med forhåndsklarering. Prøver bare å gjøre ting riktig men det er vist ikke så lett.
« Siste redigering: Lø.,13,Oktober,2012,23,06 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #57 på: Sø.,14,Oktober,2012,16,02 »
He he. Ja er rimelig sikker på jeg har en god sak her men har tross alt ikke vist bilen, fått noe krav om godkjenning eller mangellapp enda. Står på orginalhjule enda. Men so sagt var det et forsøk på å ,som se kaller så fint, ha en dialog med BT på forhånd for det skulle de liksom like så godt. Og også ha en slags forhånsdgodkjenning før jeg gamblet på 20k i investeringer. Men det har jeg skjønt bare var tull. Så jeg har nå kjøpt både dekk og felger. Så når dette om ikke mange dager kommer på bilen får jeg ta turen å se hva de sier. Får jeg samme beskjed det er veien kort for å ta saken videre.  Har jo tross alt papirer som sier dette skal la seg gjøre.

Det morsomste er at jeg ikke aner hvem som har svart meg fra BT. for de undertegner ikke noe annent enn Statens Vegvesen.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #58 på: Ti.,16,Oktober,2012,23,57 »
Ha. Da er felgene kommet! Kjapt levert fra Bgnor!! 
Så da må jeg bare finne noen som kan seipe og legge på dekkene:-)

Gleder meg litt nå!

Så har jeg bestilt nye motorfester så jeg kan få rivi vekk motorløft og transfersenken da dette virker en smule overflødig med SYE-kit. Nå står motor og girkassa i strekk pga. dette og vibrasjonsdempingen fra motor virker minimal. Blig godt å få det vekk.

Vurderer også å investere i en blokkvarmer før vinteren slår skikkelig klør.
« Siste redigering: On.,17,Oktober,2012,00,05 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #59 på: To.,27,Desember,2012,21,09 »
FØKK!!! Som jeg har skrevet i TJ-forum har jeg blåst billigradiatoren min. Nå har den nye Champion radiatoren som er helt i Aluminium og skal skifte den til helgen. Men nå har jeg fått for meg at årsaken kan være blåst toppakning. Kom på at jeg syns vannet i ekspansjonstanken var litt vel mørkt og at jeg demres at jeg har fått litt effekttap i det siste. Samtidig som at jeg mener jeg reagerte litt på lukta på  eksosen for en stund siden. Har også syntes motoren har komprimert litt hardt,,:::++++??? men det er bare synsing. Får ta en skikkelig Komp.test.

Ja ja. Etter å ha damplagt en bensinstasjon i 15 kuldegrader, som forøvrig i seg selv var ganske morrosamt og sikkert litt av et syn for tilfeldig forbipasserende, så lærer jeg sikkert noe av dette også. Ikke hvordan jeg skal ungå dette i fremtiden for dette tror jeg skjer ganske tilfeldig i og med at alt sto bra til med tempratur på motor osv. men å grave seg ner i maskinen for å skifte pakning gleder jeg meg faktisk litt til. Skal vist ikke være så ille vanskelig på disse maskinene.

Ja ja, Helst skulle jeg se det ikke hadde skjedd, men når det først har skjedd så har det skjedd.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)