Skrevet av Emne: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...  (Lest 14200 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #15 på: On.,22,Oktober,2008,13,11 »
Da har du tydeligvis fått veldig bra priser for jeg lette et halvt år for å få ned prisene men kom ingen vei. uansett kortere for meg å kjøre til sverige. Jeg opplevde også 1000 forskjellige meninger om vridning av ramma, de fleste her i landet ville faktisk ikke ta jobben en gang siden de var redde for det, men i sverige hadde de galvanisert bilrammer i mange år og påsto det ville gå bra. og det gjorde det:-) Tittet litt i garasjen din i går. ser ut til å bli veldig bra det også!!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #16 på: On.,22,Oktober,2008,13,35 »
Takk skal du ha. Det jeg betalte var faktisk std pris basert på vekt.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #17 på: Ma.,10,November,2008,19,40 »
I dag fikk jeg tak i TUV- papirer til hevesettet. Det står ikke innskrevet i vognkortet selv om bilen har lent seg på OME siden 2005. men med litt granskning fant jeg ganske enkelt frem til papirene, så nå er de på vei i posten:-)
Jeg står nemmelig der hvor det hadde vært enkelt å skifte ut settet om papirer ikke lot seg oppdrive. Denne bilen skal ikke mangle dokumenter og godkjenninger. Har vel litt og si for verdien også. 
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #18 på: Ma.,17,November,2008,12,26 »
Da er papirene i hus. Det eneste er at jeg ikke skjønner en dritt av hva som står der. De er på tysk og det kan ikke jeg det kvekk av.
Får høre med BT om de godtar det, Ellers får jeg få de oversatt. Noen som har erfaring med dette setter jeg stor pris på meninger!!!   :-)
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #19 på: Ti., 2,Desember,2008,23,00 »
Ble en tur på lagret i dag for litt etterlengtet mekking. Har vært altfor mye jobbing i det siste så det var på tide å vie litt tid til min kjære TJ. Her har jeg fått på plass bakakselen også med noen nye deler fra usa.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #20 på: On.,25,Februar,2009,17,09 »
Det tar tid pga. høysesong på jobben men nå venter jeg bare på nye hjullagre så får jeg montert resten av forakslen. Akselen blir da utstyrt med nye bremsekllippere, nye lagre, nye skiver og foringer.  Motor og automatkassa med transfern har fått seg en skikkelig vask og skal veldig snart lakkeres før det monteres på ramma. Nye motorfester med 1" løft samt nytt feste til automatkassa er også montert.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #21 på: Lø.,28,Februar,2009,18,41 »
Da er forakslingen klar med nye lagre, skiver og kallippere. Ganske digg å se sdet skinne av nye deler men det blir vel en kortvarig glede når bilen begynner å rulle:-( Men uansett er det greit å vite at det er nytt og at alt er skiftet ut på samme tid. Nå gjenstår det bare å presse på plass de nye foringene til kontrollarmene så kommer akselen på plass og ramma står på 4 hjul igjen.

Neste nå plir lakkering av motor og kasser før det ogs kommer på plass. Nye motorferter med 1" løft er på plass allerede.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #22 på: On.,18,November,2009,23,02 »
Hm. denne pressingen av nye foringer gikk det dorlig med. Selv med skillelig verkstedpresse og utsyr vad dette komplett umulig. Det ble som en midertidig løsning kjøp av nye orginale armer. Kostet jo ikke no. Senere når bilen er på veien blir det justerbare armer. Nå har jeg kommet ett stykke lenger på vei. Forakslingen er på plass å motor begynner å bli pen å se på. Mye detaljer skal på plass på riktig måte å uten altfor mye fritid går mnd. etter mnd. Men godt å vite at jeg ikke har noe stress hengende over meg.
« Siste redigering: To.,19,November,2009,01,08 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #23 på: To.,19,November,2009,01,12 »
4L
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #24 på: Sø., 3,Januar,2010,11,21 »
Det ser jo ryddig ut detta.... Denne blir det morro å se langs veien!

Jeg har ikke fått montert vinsjen enda, jobber med å få tak i ett fornuftig feste...

Atle
1996 Jeep ZJ

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #25 på: Ti., 5,Januar,2010,17,10 »
Takker for det:-)

Prøver så godt jeg kan da vet du.
Skal låve deg jeg gleder meg til den kommer på veien selv men litt tid tar det.

Lykke till med Winchen og festet!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #26 på: Fr., 5,Februar,2010,23,01 »
Da er endelig maskinen på plass på ramma. Deilig å se fremgang.
« Siste redigering: On., 8,September,2010,23,09 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #27 på: On., 8,September,2010,23,15 »
Da har jeg endelig fått ånden over meg igjen å kommet i gang etter en flott båtsesong.

Nå er det bare eksosen som mangler før balja skal senkes nedpå.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #28 på: Ma., 6,Desember,2010,22,40 »
Nå skjer det ting i garasjen min:-)

Etter ekstrmt god hjelp i fra en proff biloppretter gjenstår bare lakking og montering.
Målet er nå påsketider så jeg kan glede meg over den i sommer:-)
Så må jeg legge til at for å få dette sammen tok jeg fart og investerte i et skikkelig sveiseapparat.Kemppi MinarcMig 180 Adaptive Mig  Gadd rett og slett ikke satse på noe "biltemagreier" og det har jeg igjen for, For dette apparetet gjør nesten jobben for deg. Jeg er ingen sveiseekspert men noen apparater har jeg tatt i, hadde også ett års kurs i sveising på yrkesskolen i sin tid men maken til maskin har jeg aldrig vært borti. Kostet jo litt men om noen skulle ha noe sveiset mot noen småkroner er det bare å si fra.  Når det er sagt kan kan jeg også skaffe disse apparatene for ca 10.000-11.000.- om noen skulle være interessert. fikk en særdeles fin deal for firmaet mitt.
« Siste redigering: To.,16,Desember,2010,12,15 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Mitt TJ- Prosjekt. Bedre sent...
« Svar #29 på: Ti., 7,Desember,2010,00,01 »
Blir bra dette!
Hva har du malt motor og motordeler med?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered