Skrevet av Emne: Høstens store happening 2! Veteranjeeptreff. Vi gjentar suksessen fra i fjor.  (Lest 14293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Velkommen til Totenåsen for et nytt gedigent veteranjeeptreff for alle med og uten egen veteranjeep.
Hold av helgen 17-19. 0ktober om du har interesse for jeeper av det gamle slaget.

Vi samles til kjøring og masse sosial hygge i flotte omgivelser en drøy times kjøring nord for Oslo.

Nærmere opplysninger om program osv kommer senere, men om du ønsker å vite litt mer om hva dette går ut på kan du lese disse trådene:


http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,1729.0.html

http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=422&Itemid=1

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,1478.0.html

Vi reserverer hytta på Vesterås med  bra med overnattingsplasser, men en PM til undretegnede for å reservere plass kan lønne seg om det skulle komme til at vi må prioritere plassene.

Det vil bli kjørt et nytt Norgesmesterskap i Carterforgasserkasting og det er flere som må bruke høsten til å spisse teknikken i håp om en revansje fra i fjor.

Hjertlig velkommen enten dere er påsittere eller veteranjeepeiere.

For arrangørene

Even Erlien
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
 :)He-he, jeg leste gjennom trådene det ble linket til nå. Herregud så moro vi hadde det under planleggingen, og ikke minst selve treffet.

Hmmmmmmmmm..........får vi til dette i år tro Kjetil? I værste fall bare som passasjerer. ::)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
:)He-he, jeg leste gjennom trådene det ble linket til nå. Herregud så moro vi hadde det under planleggingen, og ikke minst selve treffet.

Hmmmmmmmmm..........får vi til dette i år tro Kjetil? I værste fall bare som passasjerer. ::)

Kom igjen gutter!!!!!!!!! Spark liv i "Gålden Igel" og kom dere på tur. Skjærgårdspatruljen bør vare representert ;D

Satser på at minst en av krigerne i stallen vil være klar for tur, så finner ikke SWMBO på noe for meg så stiller jeg i år også.
Det går rykter i miljøet om trening i disiplinen forgasser kasting, men at feil modell ble brukt.

Mvh Frank..
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

renegade

  • Gjest
:)He-he, jeg leste gjennom trådene det ble linket til nå. Herregud så moro vi hadde det under planleggingen, og ikke minst selve treffet.

Hmmmmmmmmm..........får vi til dette i år tro Kjetil? I værste fall bare som passasjerer. ::)

Utifra det jeg har sett av rapporter fra dette treffet, så er vel dette et treff hvor det er bedre å være passasjer enn sjåfør ...?

Jeg stiller i 2016 !!!

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
:)He-he, jeg leste gjennom trådene det ble linket til nå. Herregud så moro vi hadde det under planleggingen, og ikke minst selve treffet.

Hmmmmmmmmm..........får vi til dette i år tro Kjetil? I værste fall bare som passasjerer. ::)

Er på jobb jeg da  :(
Å eieren av Igla tviler jeg på at vil låne bort den iår etter våres lille utskeielse med spraybokser ifjor, han er nok redd for hva som ville ha skjedd med den iår ;D
« Siste redigering: Sø.,31,August,2008,13,23 av kjetil »
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Men i år komme jeg med stasjonsvogna!  Forsmedelig å bo 5 km unna og ikke kunne stille opp i fjor....  Rydd plass!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget hovden

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 107
Vi kommer  ;D  regner dere ser oss når vi kommer.
leder i THE HEAVY METAL BRIGADE

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Spred det glade budskap folkens!

Vi topper fjoråret og stiller blant annet med en prototypejeep kun laget i ett eksemplar.

Vi ønsker oss masse blide folk i skoghabitt og klar for en back to basic helg i skogen.

Plenty overnattingsplasser innendørs så dere trenger kun liggeunderlag/madrass og sovepose.

Får vi se Clutchern og andre gode klenodier denne helga?
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Får vi se Clutchern og andre gode klenodier denne helga?
Clutch`ern vil også mest sannsynlig vise seg  8)

Kaster "carter`n" videre...
Vil vi se Pekka and the short 5 ?
« Siste redigering: On.,10,September,2008,20,41 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Mel

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
    • Jeepfabrikken
Barfrosttreffet er obligatorisk! 

Cløtcher'n ble forøvrig omdøpt til Bremser'n i fjor av helt naturlige årsaker.  Om vi får se den i år gjenstår å se.

Regner med at Frank og jeg stiler med en kriger og en Viking jeep. 

Viking jeepen står litt i veien på jeepfabrikken (i tillegg til at den ikke er matt nok i lakken og ca 15 år for ung) så den er forsåvidt til salgs.  Dersom noen trenger noe å kjøre under Barfrosttreffet så er det mulig å skaffe seg en ekte jeep her med fortid som stabsvogn i Forsvaret før den ble Vikingbil i Gudbrandsdalen.  Her er et par bilder, legg spesielt merke til den avanserte slepekroken:





Den er selvfølgelig klar til utrykning med årets oblater fra Statens Vegvesen.  I tillegg har den fått noe høyere bakkeklaring med et sett nye dekk (7 x 16).

Når det gjelder det fysiske utfordringene har jeg har trent med 4-portsforgassere i hele sommer så jeg er klar for revansje!


Atle







Atle

« Siste redigering: Fr.,12,September,2008,23,08 av Mel »
1942 MB, 1942 GPW, 1963 M38A1, 1976 CJ-7, 2002 WJ 2,7 CRD

Utlogget Mel

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
    • Jeepfabrikken
Kjetil  & Ronny, det finnes nok av muligheter:

Dere rekker å rigge denne da:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/requestframe.pl?nr=1980661

eller denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14770863

Det kan jo hende at disse går et par hakk bedre enn B-18 motoren dere hadde i fjor også?



1942 MB, 1942 GPW, 1963 M38A1, 1976 CJ-7, 2002 WJ 2,7 CRD

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Det var et flott treff ifjor, så jeg og ørna kommer, hvis det da ikke er salting på gang..
« Siste redigering: Lø.,13,September,2008,00,07 av 77 golden eagle »
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Vi har bedt om at det blir knallvær den helga og at det ikke har vært behov for salt på veiene i  forkant.

Dette for at Frank og Rune skal stille med egne biler denne helga...
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Kjetil  & Ronny, det finnes nok av muligheter:

Dere rekker å rigge denne da:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/requestframe.pl?nr=1980661

eller denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14770863

Det kan jo hende at disse går et par hakk bedre enn B-18 motoren dere hadde i fjor også?





Vel Jeg skulle så gjerne ha vært med, men desverre er det slik at jobben min er langt ute i havet å det er desverre ikke så lett å få fri.

Ps Igla har ikke noe B18. Men en frisk B 23 marine motor med trimkam headers å 740 insprut..  ;)
Men nå prøver jeg å få eieren til å bytte ut "gjutjern" motoren å sette i et amerikansk grise hjerte, 4,3 vortec m automat..
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Nytt:

Hytta på Vesterås er ikke tilgjengelig den helga så vi har fått tak på et nytt sted som jeg ikke var klar over eksisterte.
Gamle Høvern skole noen kilometer lengre sør på Totenåsen er et leirsted for skoler og fagforeninger. Den ligger inntil et av de større vannene på åsen og er vårt denne helga.

Det ryktes flere gode overraskelser for deltakerne så hold av helga og bli med.

Ring rundt til kompiser og mas dem med på tur.

Dette skal bli det største veteranjeeptreffet i norsk historie....
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955