Skrevet av Emne: Høstens store happening 2! Veteranjeeptreff. Vi gjentar suksessen fra i fjor.  (Lest 14297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Da har jeg vært på åsen og fyrt opp i hytta (8 mil) tur retur.
Venter Hedemarkingene som reiser ut på impuls i dag.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
"Redningselskapet" (Per og Ronny) hygget seg stort i går kveld... mottok bilder av leirbål og full beskrivelse av deres tre retters middag.
Atle og jeg møter opp med dem på Trandum og kjører sammen opp vest siden av Hurdalsjøen.

Her er det nå -3C og noe tåke. Det er med andre ord tilnærmet optimale forhold for noen timer i åpen jeep. Hadde et lite ønske om snø og litt frisk vind, men det duger med dette så tidlig på sesongen.

Mvh Frank..
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Her er det også minusgrader, med blå himmel og optimale forhold for hlegens barfrosttreff.

Heavy metal brigade fra Hedemarken har holdt hytta varm og avholdt eventyrstund for seg selv med egne eventyr ute på Høversjøen i natt. Selv har jeg nullet hodet med en god natts søvn hjemme. Laster opp og reiser nå om litt.

Even
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Arvidb

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Gutta i Z-9033 har kastet anker for kvelden ved Høversjøen etter en krevende tur i totenåsens barske natur!   Det er antagelig noe godt i koppen!
Fin tur vi hadde på åsen
Hilsen Arvid og Vesla i F-142



img][/img]

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
 ;D Knall tur!
Stor takk til Even og resten av teamet.

Helgen i korte trekk:
Fredag-> Rescue wagon ville ikke være med. Olje lekasje og strøm på avveier. Rotet litt rundt i låven og fant igjen en gamel sliter. Min 1945 GPW. Den hadde ikke vært ute siden høsten 2005. Med friskt batteri og luft i hjulene så fikk den endelig se stjernene over Lørenskog igjen. Det var blitt sent før vi kjørte hjem, og uten skikkelig klær ble det en meget kald fornøyelse.

Lørdag-> Opp tidlig å pakke jeep. Atle meldte ankomst Frogner 0930 så vi skulle ha tid til litt shopping på veien. Etter en kjapp stopp hos Kiwi kløfta med innkjøp av helgens godbiter og en forgasserjustering var vi på vei igjen. Ankommer Trandum litt over kl 10 og finner Per og Ronny som var halveis i frokosten. De hadde hatt minusgrader under natten så bilen var dekket med rim og Per`s Chilenske rødvin var frossen :o
Avmarsj fra Trandum kl 10:20 med retning Hurdal. Per og Ronny hadde gjort store innhugg i Tapas mm så de måtte innom Coop i Hurdal for å fylle opp i "byssa".
Vi ankommer Esson I Hurdal 11:35 og finner Even og resten av gutta. Etter en fin tur opp gjennom Totenåsen ankommer vi Torsetra hvor de som har kommet nordfra møter oss. Her blir det satt til livs en bedre Lunsj - Middag - Kveldsmats-buffe av god kvalitet før vi kjører videre inn på åsen. Her blir det en liten runde med svigerfar til Even som kjentmann og en Orienterings Bingo. Meget fint opplegg Even og Svein! Beste delen var at man ikke trengte gå ut av jeepen og det var muligheter for å få litt gjørme på doningen. (Er ikke sikker på om Frank L. satte så stor pris på at ørnen hans ble enda brunere......)
Etter Orienteringsbingo var det en følekonkurranse der gutta hadde sammlet en del jeep deler i sekker. De fleste var nå klare for å finne hytta som Heavy Metal Brigade hadde fyrt opp og gjort klar for oss ;)
Ved ankomst ble det hengt ut fendere, kastet anker og inntatt ankerdram i jeepen til sjærgårdspatruljen(Per og Ronny)
Kvelden ble tilbragt i peisestua med god mat og drikke. For min egen del så kom kvelden mye fortere en jeg hadde regnet med.....

Søndag-> Tidlig opp og ut av hytta for å nyte en av høstens beste dager. Knall blå himmel og Sol ;D Etter en bedre frokost tok Ronny sitt tradisjonelle bad og alle fikk bilder til albumet 8)
Alle deltok i en meget kjapp og effektiv ryddeøkt, før det bar ut på tur med hele følget igjen. Vi hadde en fin tur over Totenåsen og ned til et vann jeg ikke kjenner navnet på. Der ble det kaffe og boller før den tradisjonelle Carter kastingen. I år med en liten vri (Even du fyller inn her  :D )
Vinner 2008 -> Ronny !
Etter at Ronny hadde fått overakt en utrolig flott plakett avsluttet vi helgens Jeep Club Norway treff med en fin tur tilbake over åsen før alle kjørte hver til sitt.


Kommer tilbake med litt bilder siden..... Trenger en dusj og et par timer i godstolen nå.
Mvh Frank..
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Dette var kanonbra og kjempetrivelig. Takk til Even og alle for en trivelig helg!

 :)
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Tusen takk alle sammen for en kjempefin helg ute i guds frie natur. Uten alle dere blide og hyggelige menneskene så hadde jo ikke dette blitt så fullkomment.

Plaketten for beste kast i "Carter 2008" har allerede fått hedersplass i glassmonter på jobben, og badebuksa henger på tørk.(dog ikke i glassmonter)

Vel hjemme.......:-)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Ja takk nok en gang til alle for et kjempetreff, ørna har fått en runde i vasken, men begynte å bli mørkt så det må vaskes grundigere til uka.
Neste år stiller jeg med grovere dekk..
Er sliten nå ettersom det var orntlig sagbruk på soverommet når jeg prøvde å sove ca. 03.30.
Det ble sikkert ikke noe bedre da jeg dro igang...
« Siste redigering: Sø.,19,Oktober,2008,21,59 av 77 golden eagle »
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget CJ-5 Pekka

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 200
Takk til deg Even og alle andre som gjorde dette treffet muligt.
Moro  :D
Pekka Lord medlem nr 66
Vestby
CJ-5 Universal -66
Willys MB -43
Gracefully is better than polishing
Shine, can never replace attitude

Utlogget Per Kj.

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 21
Takk for sist ;D
Copiloten min sovnet ett parr timer på veien hjemover 8), gode seter hvet dere.
Jeg brukte fem timer ned til solkjysten, og sitter nå i redningsskjøyta Simrad Færder.
Kan da melde mye rein og vind med storm i kasta, godt vi ikke fikk det været på veien hjem
i går :D.

Stor takk til arangør komiteen for ett fantastiskt treff ;).

Per  ;D