Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 134030 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #75 på: Ti., 5,August,2008,09,26 »
Ulven ble forholdsvis klar før Eurotrail forrige helg og det var morro å endelig få vekk bankingen som har vært der.. Men har litt plunder med kjøling da, så må nok ta en oppgang på det før challenge til helgen.

Ellers:
- Byttet olje og filter på aut.kassen.
- Tectylert området der det ble sveist inn ny plate, innvendig og utvendig.
- Montert Warn fangeren ferdig.

Neste blir å flytte det ene batteriet frem igjen og koble opp vinsjen ferdig. Må også gjøre noen småting for å få den klar til challenge..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #76 på: Ti., 5,August,2008,23,44 »
Demonterte girhuset på vinsjen idag pga at jeg ikke fikk den frikoplet. Fant fort ut av at en vinsj ikke er veldig tett akkurat.. Med tanke på at vinsjen er 1 - 1,5 år gammel og forholdsvis lite brukt var det nok av rust og rustvann inne i girhuset. Renset og pusset opp alle delene igjen før montering. Satte sammen alt med masse litiumbasert fett, molydyb et eller annet. Virket nokså likt som det fettet som var der orginalt ihvertfall.
Etter en stund med pussing, rensing, fetting og montering er vinsjen igjen en fryd å frikoble..

Noen bilder av alle delene jeg plukket ut:






Delene før fetting og montering:
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #77 på: Ti., 5,August,2008,23,45 »
Fikk også montert batteribraketten idag og flyttet frem det ene batteriet. Blir koblet i morgen ferdig sammen med vinsjen.

Gjorde ferdig det nye open air filteret. Borte to hull i aluminiumsrøret, gjenget opp og monterte to slangenipler til veivhusventilasjonen og en annen slange. Byttet slangene samtidig. Nils fabrikerte et feste til meg så røret og filteret ikke ligger å slenger i motorrommet..
Ble nokså greit synes jeg....



`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #78 på: Ti., 5,August,2008,23,54 »
Hmmmm.... Tragisk dårlig det med vinsjen... Merkelig at det ikke er tettere enn det??
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #79 på: Ti., 5,August,2008,23,59 »
JA synes det så ille ut jeg også til å være såpass ny.. Har bare vært montert på bil siden september i fjor også.. Men men, nå er den god som ny en stund til..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #80 på: To., 7,August,2008,23,33 »
Slenger inn litt bilder av det siste..

Fikk flyttet et batteri frem i motorrommet igjen. Satte på skikkelige batteripolsko med 10mm bolt på og vingemuttere på begge batteriene..


Koblet strømbryteren ferdig og monterte den i motorrommet ved viften til varmeapparatet. Denne bryteren tåler 350A kontinuerlig og 1500A peak.


Kjøpte en batterikasse på Biltema og laget gjennomføringer i den til jording og plusskabel. Plusskabelen går igjennom boksen på undersiden.. Ble endel bedre plass bak der nå..

Før:


Etter:




Ble gjort litt mer også idag faktisk..

- Byttet begge stikkakslene bak.
- Byttet bremsebånd og tromler bak.
- Nils laget nytt bremserør for meg bak over akselen.
- Festet batterikassen bak.

Etter bremsene ble luftet skikkelig ble det skikkelige bremser, har ikke hatt bedre på denne tror jeg..

I morgen blir det bytte av kryss i stikkakselen foran på passasjersiden og muligens forlenging av bumpstops bak.

Så er det challenge!
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #81 på: Sø.,10,August,2008,19,11 »
Ulven overlevde Jeepchallenge i helga med glans.. Fikk en bulk i kanalen på passasjersiden og bredderne foran løsnet litt, ellers ingenting..

Noen teaserbilder fra helga





`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #82 på: Fr.,15,August,2008,00,31 »
Ikke noe å si på innflex hverken foran eller bak her, he he



`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #83 på: Fr.,15,August,2008,00,32 »
Noen bilder til.. Pimpet luftfilteret litt, he he.. Moddet slangen fra veivhuset litt også. Brukte det orginale plastrøret og trakk slangen på utsiden. Dette gjorde jeg for å få den orginale bøyen på slangen. Ser litt bedre ut synes jeg og slangen blir mye stivere.





Og et bilde av den nye plasseringen til batterivelgerbryteren.Plasserte den så høyt som mulig for å unngå gjørme og lignende.

« Siste redigering: Lø.,16,August,2008,17,55 av sivrt »
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #84 på: Fr.,15,August,2008,00,34 »
Har også fått montert begge hornene, på nye plasser da. Må nesten ha horn til EU kontrollen i november.

Koblet opp Bosch tåkelysene i Warnfangeren. Kunne bruke det orginale ledningsnettet og bryteren siden de ble levert med jeepen som ledningsnettet er fra opprinnelig. Greit med vanntette koblinger på den plassen, regner med det blir fler ganger under gjørme og vann på den fangeren
Tenkte å montere gitter foran dem men fant ut av at gjørmen kan bli vanskelig å spyle vekk da.





`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #85 på: Fr.,15,August,2008,02,33 »
skikkelig pimp med lys i W`ene, tøfft!
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #86 på: Lø.,16,August,2008,17,52 »
Ja ikke sant, he he..

Fikk montert Hiliften på tire carrieren idag. Borret bare to hull i selve armen etter litt måling og satte i to stk 12mm gjengestenger. Satte på to muttere og en skive som skal holde jekken borte fra resten av fangeren og festet jekken med vingemuttere.
Som dere ser på bildene mister jeg ikke noe markfrigang bak heller ved helling.







`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #87 på: Fr.,22,August,2008,01,13 »
Da ser det ut til at det kommer 35" Procomp X-Terrain hjul på vogna

Så da er det bare å montere SYE og Teraflex budget boost før montering av nye lisser..

Må nok kjøre litt forsiktig da før akslene er oppgradert til noe kraftigere..

Er dette landets første 2 dørs XJ på 35" tro?

Et lite bilde av en annen kjent XJ da den gikk på 35" X-Terrain, bare for å vise hvordan det blir..


`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #88 på: Ma.,25,August,2008,10,18 »
Fikk testet flexrampen på Brokelandsheia igår i forbindelse med kjøring sammen med KOK..
Flexen kunne vært bedre kanskje, får se om jeg kan modde litt under der. Får ikke mer innflex da, men utflexen kan kanskje forbedres..

Er sikkert hovedsaklig demperne som begrenser utflexen foran. De øvre kontrollarmene begrenser nok også litt men det er det ikke så mye å gjøre med. Hvis man ikke monterer andre longarms da der de øvre kontrollarmene er festet midt på de nedre.
Men det blir nok ikke aktuelt på denne.

Når xj`n blir 2 tommer høyere vil jo egentlig demperne være tilsvarende for korte. Men de funker fint så det får vente til jeg trenger nye. Da blir det sikkert nok et sett med Procomp MX-6 i rett lengde. Er jo bare å bygge om foran til øye-øye dempere og måle hvor lange de må være når de er fullt komprimert.

Time will show!










`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #89 på: Ma., 1,September,2008,00,03 »
Da var 35 tommerne i hus.. Så nå er det bare å få Ulven litt høyere og bygge om transferkassen til SYE. Bumpstops må også forlenges..

Så er det bare å holde utkikk etter en kraftigere bakaksel

På siste bildet ligger de nye dekka foran vinterdekkene til WJ`n, de er 245/75-16 til sammenligning..









`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.