Skrevet av Emne: Snorkel på TJ  (Lest 5650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #15 på: Ma., 6,November,2006,19,00 »
Så kuuult at du fikk til snorkelen og er fornøyd med resultatet!!!! Grattis, jeg er sjuk av misunnelse og syns det ble rååtøft ;D
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #16 på: Ma., 6,November,2006,20,50 »
Hmmmm.... Er det jeg som misforstår dere, eller er det dere som ikke skjønte det mellom linjene min ???

Den "Aerodynamiske" utformingen bidrar til økt luftmotstand = mer suppe... Dog får den mer kjølig luft og jeg synes at det kunne merkes..?

Den "Aerodynamiske" utformingen bidrar til stillhet i kupeen = susing / svak plystring i 90 km/t.

Men dæven, så gjorde ikke bilen 120km/t målt med GPS, og jeg kunne fortsatt slippe rattet på rettstrekket uten at den begynte å vimse! Skylda for det ligger helt klart i de nye nedre kontrollarmene og justeringen jeg gjorde med disse! Hadde bar alle hjula vært runde, så hadde det var knall!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #17 på: Ma., 6,November,2006,21,27 »
Jeg tror Stein nevte det med bensinforbruket, ironisk.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #18 på: Ma., 6,November,2006,22,34 »
Stein K om du sliter med at dekkene dine ikke er runde, kan det lett fikses. Høres litt dumt ut, men sannheten er at dekk over en viss størrelse skjelden er runde. Du løser ike problemet med å kjøpe nye dekk. Problemet starter ved 36" og oppover. Jeg har vært mye på Island, dekkene jeg kjører på nå har jeg kjøpt der. Der oppe er det helt vanlig å høvle hvert enkelt hjul trill rundt. Jeg har gjort dette på mine dekk og ligger i 140 km/t uten noen vibrasjoner med min Jeep. Ikke er det dyrt heller. Kan lete frem adressen til firmaet som gjorde dette for meg om du har problemer med hjulene dine og det er av interesse? (Skal du kjøre på motorvei må det være radial dekk da, om dekkene dine ikke er det)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #19 på: Ti., 7,November,2006,08,04 »
Sitat
Kan lete frem adressen til firmaet som gjorde dette for meg om du har problemer med hjulene dine og det er av interesse? (Skal du kjøre på motorvei må det være radial dekk da, om dekkene dine ikke er det)

Det er absolutt av interresse og ja, jeg kjører Radial...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #20 på: Ti., 7,November,2006,21,47 »
Det firma jeg brukte til dette het Skann Dekk i Fredrikstad. Jeg har søkt på dette firmaet uten å finne det. Kanskje de har byttet navn? Kanskje noen fra Fredriksdad området her som kjenner dette firmaet? Jeg har en mistanke om at det kan ha byttet navn til BODAHL-JOHANSEN & CO Habornveien 46 1630 GAMLE FREDRIKSTAD, uten at jeg er sikker på det...


Uansett alle firmaer som driver med regumiering av dekk kan gjøre dette for deg. Man høvler brukte dekk runde før man legger på ny slitebane.







Man høvler da, på våre dekk, av mønsteret. Det er kun snakk om litt på den siden av dekket som er urundt.
Du vil merke stor forskjell.


Her er et søk på firmaer i Norge som driver med regumiering, disse kan hjelpe deg:

http://norge.abcsok.no/index.html?q=regummiering%20av%20dekk&cs=latin1
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #21 på: On., 8,November,2006,08,50 »
Takker for den Sten Morten. Scandekk lever enda, men han jeg pratet med der var IKKE velvilligheten selv. "Dette var bare tull, kom ikke til å funke !!! " Jeg nevnte deg og da hørte han ut som et spørsmålstegn...." Ikke den mest kundevennlige jeg har truffet. Men jeg fikk noen andre jeg kunne høre med fra han, så jeg ringer videre!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #22 på: On., 8,November,2006,18,15 »
Det staves med "C" ikke rart jeg ikke fant det da ::). Dette er nok litt sært. Og sikkert ikke mange kunder som kommer å spør om dette. De islendingene jeg har snakket med forteller at de gjør dette på dekk over 36".

Uansett hva han du snakket med tror, er det dette som er oppskriften for å fjerne høydekast i dekkene dine. Dette firmaet har utstyret og kunnskapen til å kunne gjøre det for deg. Han som hjalp meg var veldig forståelses full. Han fortalte at de hadde gjort dette for andre kunder før meg. Han skulle ta så lite av mønsteret som mulig. Når jeg hentet dekkene mine var det ingen synlig forskjell, men STOR forskjell å kjøre med.

Jeg betalte bare noen hundre kroner for alle fire dekkene, men de måtte leveres uten felg.

CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Snorkel på TJ
« Svar #23 på: To., 9,November,2006,11,16 »
Fant et firma i Larvik som tar jobben. De gjør det mens dekka står på bilen. Da fikk man det beste resultatet mente han. Det var visst stor forskjell om de gjorde dette på løse dekk uten trykk og noe sånn....

Skal ned ditt om 14 dager. De hadde allt for mye å gjøre med vintersesongen på døra nå.... ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!