Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 114314 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget CJ-5 Pekka

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 200
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #45 på: Ti., 7,November,2006,23,57 »
...men den blir fin Stein, ett enkelt och inte allt för dyrt sätt att få en "ny" jeep. Moro.
Pekka Lord medlem nr 66
Vestby
CJ-5 Universal -66
Willys MB -43
Gracefully is better than polishing
Shine, can never replace attitude

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #46 på: On., 8,November,2006,08,43 »
Du skulle ha en svart grill på krafsaren.. ;)
Enig med Pekka der, det hadde blitt tøft  8)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #47 på: On., 8,November,2006,11,55 »
Drit fet!!!!!  ;D
Du får holde oss informert om hvordan folien holder seg over tid, og etter et par turer i skauen!

Kul farge, nesten lik til min orginale
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #48 på: To., 9,November,2006,14,45 »
Stein, du MÅ ha svart grill... ellers vil bilen din se helt bløt ut...

 :D
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #49 på: Sø.,12,November,2006,21,29 »
Nei, fronten blir nok sølv den også, bare jeg får tid til det.

Men nå er opphenget til reservehjul ++ under produksjon. Skal tåle inntil 40" ( 80kg ) så da har jeg litt å vokse på  ;D Brakettene er skåret ut, brettet og sveiset, så nå må jeg få tak i 6 Uniballs og 3,2m stålrør Ø? 25 -> 30mm. Så hvis noen har en slik stump liggende og slenge......

Forsikrings selskapet mitt var innom og vi gikk igjennom hele bilen med full spekk og priser på det jeg har gjort, så nå er den fullforsikret hvis noen tjuvjævler skulle bli langfingra utafor soveroms vinduet mitt, eller om jeg skulle totalvrake den. Da får jeg igjen 75% av ombygningskostn + bil :)

Kommer en tur på Grava imorgen og tar en Tyriburger.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #50 på: Ma.,13,November,2006,18,56 »
bare sånn av rein nysgjerrighet.
Hva havnet forsikringen på da?
Og hvem selskap var dette?
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #51 på: Ti.,14,November,2006,08,14 »
Full kasko med tillegget for ombyggingen koster meg ca 7500,- hos Gjensidige. Tillegget var på 550,-
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #52 på: Fr.,24,November,2006,17,09 »
Har rydda i garasjen på jobben, satt opp litt benker, fyllt på med litt verktøy, montert kompressor og luft nett osv osv Bare så synd at jeg ikke kan okkupere hele området over tid. Garasjen "min" brukes som lasterom for lastebilene våre slik at vi slipper å stå ute i drittvær og laste... Er plass til en semi der + Sprinter varebil + jeep og litt til  ;D





Har muligens et perfekt lokale på hånden , men avventer omregulering fra kommunen før jeg kan ta det i bruk. Det hadde vært så deilig å kunne sette inn bilen (e) i lengre perioder for å skru. Tenker mest på motorskifte som kommer opp i løpet av vinteren....

Collett i Oslo selger Uniballs til en brøkdel av prisen som div motorsport butikker selger. Eneste forskjellen var at de fra Collett hadde høyere styrke.... Ja du leste rett! Billigst er sterkest, ihvertfall på papiret... Kjøpte 6 stk 4400kg Uniballs for 195,- stk til Sway Away reservehjuls holderen jeg lager, så det er vel ikke de som ryker først ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Mortenvp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #53 på: Fr., 1,Desember,2006,15,05 »
Kan jeg spørre hva en uniballs er ::)
Morten V. Pettersen

Jeep Wrangler TJ

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #54 på: On., 6,Desember,2006,00,20 »
Sitat
Kan jeg spørre hva en uniballs er

Japp, det kan du !! Det er en slags kuleledd på engjengestang... En slags øyeskrue som er litt leddet. Kan sammenlignes med enden på en kontroll arm, men med kuleledd istedet for foring. Kommer bilder bare jeg får somlet meg å bøyd til og sveisa stativet...

Men, gode ting har skjedd! Etter tips fra Sten Morten så fant jeg til slutt et firma i Larvik som fortsatt drev med rasping av dekk ( Og som gadd å prøve... ) De heter Gummi Service og ligger i Elveveien 5 min fra Larvik "downtown". Hyggelig gammel ringrev som hjalp meg med dette. For morroskyld, så målte han høydekastet fra høyeste punkt på ene dekket til det laveste punktet på andre dekket. Og det var svimlende 16mm !!! 9 på det ene dekket som var eggformet og 7 på dekket som var åttekantet.....

Han dro frem en antikvitet av en maskin fra 1972!!! som han hadde på lur. Det ene hjulet ble jekket opp og sluppet oppå en holder, så kjørte han "høvelen" over dekket frem og tilbake. Han tok en del på første runden og jeg prøvekjørte bilen etterpå. Merket med en gang at "vaggingen" var så å si helt borte, men fikk en del vibrasjoner i 80km/t og +. Kjørte en runde til med rapsen for så å avbalansere dekka på nytt. Det ble helt strøkent opptil 95km/t, men over det så starter det en del risting og ved passering av 105km/t så rister du en milkshake på 4 sekunder.....

90% av tiden så tusler denna bilen enten i lavserie eller i kø inn mot Oslo, så jeg er godt fornøyd med resultatet! Gummi Service brukte drøye 2 timer på seansen og det kostet med ca 500,- pr dekk inkl avballanseringen. Ikkenoe å klage over det ( med unntak at dekka burde ha vært runde i utgangspunktet!!! ).

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #55 på: Ti., 9,Januar,2007,17,38 »
Sitat
Du får holde oss informert om hvordan folien holder seg over tid, og etter et par turer i skauen!

Folien på bilen holder god stand enda. Og grillen er fortsatt blå :-\ Det har utviklet seg / sneket seg inn noen bobler i overgangen rute->panser->forskjerm, så jeg får ta inn bilen i varmen en dag og stryke over igjen....


Nå er det lenge siden bilen har blitt "tuklet" med, så jeg lurer på om jeg ikke må skru på noe snart for å ikke glemme følelsen av ren glede!!!  ;)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #56 på: Fr.,19,Januar,2007,22,05 »
V8 prosjektet holdt på å få sin død før moroa startet... 5,7 er 100% utelukket takket vær den norske stat og dens egenskap til å drepe allt som er gøy!! 5,0L er under vurdering, men også forholdsvis dyrt ( avgiftsmessig!!). Men jeg har funnet den minste åttern til Chevy, 4,3L ( 265 cid ) Og den klarer jeg å svelge avgiftene på! Men så var det å finne en som ikke er laget av "gull og grønne skoger" til fantasipris, ei heller en sliten, rusten og godt (opp-) brukt variant.

Girkasse blir mest sannsynelig en 4L60E, men TH 350 med lockup er under vurdering!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #57 på: Fr.,26,Januar,2007,13,04 »
Hallois,

Er dypt imponert over alt du har gjort, og du har virkelig gitt meg inspirasjon til hva jeg skal gjøre med min Jeep. Denne tråden er også genial med tanke på at du virkelig har testet forskjellige konfigurasjoner og gjort forskjellige konklusjoner, som igjen er til stor hjelp for andre (som meg) som også planlegger store operasjoner på Jeep'en.

Kunne du lagt ut en liste med de forskjellige komponentene du har brukt på bilen?

mvh

Jan-Erik Romøren
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #58 på: Fr.,26,Januar,2007,15,01 »
For sikkerhets skyld:

Stein's valg av motor er (desverre) styrt av fru Halvorsen.

For de av oss som ikke har det problemet, så er typisk en Chevy 5.0 eller en veldig mild 5.7 et godt alternativ.
5.0 fra midt 90-tall kan være et veldig godt alternativ, den kom med passende injection system, effektive topper osv.
I tillegg, så er det en motor som er relativt uinteressant i USA, dette fordi den har lite trimmingspotensiale.  Så disse går som regel en del billigere enn tilsvarende 5.7

Ikke utenkelig å finne en komplett motor for under $ 1000 "der borte".

Andre alternativ kan være 5.2 fra Jeep.


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #59 på: Fr.,26,Januar,2007,16,51 »
Sitat
Stein's valg av motor er (desverre) styrt av fru Halvorsen.

Dessverre så er det et faktum at allt morro er pålagt syke avgifter :-X

Oppsett #1:

Performance Asessories bodylift 2" Fra BG Nor
Old Man Emu 2" fjærløft fra 4x4 Supply
33" 12,5 15" General Grabber MT senere byttet ut med GY MTR i samme størrelse.
10x15" American Torque Thrust D felger
Nissan X-Trail lyktebøyle, ( kappet og sveiset for å passe...)
Orginale sidesteps
Nytt speedometer drev for å korrigere hjul og speedometer
4.88 dreving fra 4x4 Supply ( erstattet orginale 3.73 for riktige forhold motor/ gir og hjul )
ARB luftstyrte sperrer med kompressor fra 4x4 Supply

Montering av sperrer og dreving ble gjort av Bækken Offroadservice på Løten.

Oppsett #2:
Performance Asessories bodylift 2" Fra BG Nor
Procomp 4" fjærsett fra BG Nor
36x13,5 15" IROK dekk
10x15" sorte rockcrawler felger, senere byttet ut med American Torque Thrust II i samme dim
T-Max 8500 winsj
Warn Grill guard
Warn skidplate for tank, differ og styresnekk
Warn bakfanger med krok på 8" drop
Warn rocksliders
Teraflex CRD 50 R bakaksel med ARB og 4.88 samt skivebremser
Halvdører i soft

I tillegg senere:

Safari snorkel
Mean Green dynamo 200amp
2x Optima Rød topp batterier
Teraflex justerbare kontrollarmer bak
Panser feste for Hi Lift
60" Hi Lift

++++

Er snart i mål med de meste, men masse kan fortsatt forbedres. Det stopper aldri.... Skal på kort sikt bygge om mere på bremsene og på kortere sikt hive inn en V8.

Alt som er gjort foreløpig med bilen er godkjent av biltilsynet og skrevet inn i vognkortet! Og slik skal allt gjøres fremover også!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!