Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112658 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #210 på: Fr., 4,Juli,2008,04,16 »
Rookie som jeg er må jeg spørre hva justerbare kontroll-armer er..

Høres ellers helt biff ut, gleder meg til å se bilen live!


88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #211 på: Fr., 4,Juli,2008,13,31 »
Kontroll armer ( også kalt bærearmer og radius armer ) er de som  går fra ramma og ned til akslingen ( gjelder kun biler med spiralfjærer !! ) og sørger for å holde denne på plass i bilens lengde retning. Pamhardstaget/trackbar holder akslingen sideveis.

At de er justerbare vil bare si at de er justerbare.... i lengderetningen. Justeringen skjer ved at du skrur de fra verandre som en strekkfisk til ønsket lengde. At de er gjenget på denne måten gjør også at bilen flexer bedre og du slipper de store brytningene i foringene ved flexing. Helt genialt!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #212 på: Ti.,16,September,2008,18,54 »
Nå er det igang !!!!

Har avtalt med EB om noen uker i vinter. Da leverer jeg bilen demontert hos han og han tar seg av monteringen av det nye. Så nå skal jeg få satt sammen drivlinja og tatt service / overhale girkassa så den er klar. Og bestille de siste duppedittene og ekstra stæshet som kan komme godt med.

Etter mye tankegang for å løse instrumentering etc, har jeg mest sannsyneligvis gått for den "enkleste" veien. Nemlig å rive ut allt som har med instrumenter og gjøre... Har snakket med Dakota Digital om å håndlage et nytt instrumentpanel med instrumenter tilpasset sine givere...



Mitt vil ikke bli seende helt slik ut. Jeg har spurt om de kan droppe de stygge søylediagrammen over både speedometeret og turtelleren....
Gleder meg mer til dette nå enn lille tassen på drøyt 2 år og julaften ;-)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #213 på: Ti.,16,September,2008,20,41 »
Har lest meg frem til at flere borti der over dammen, har brukt den orginale radiatoren og bare ettermontert en oljekjøler. EB var litt i tvil og Frode var så "snill" å sende meg en link på ei sjappe borti der som håndlagde radiatorer. Så nå venter jeg bare på prisen inkl shipping, så får vi se om ikke dette også er et problem mindre...

http://www.alumrad.com/index.html

Så nå har det helt klart skutt fart igjen :-)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #214 på: On.,17,September,2008,10,33 »
Jeg prøver bare å bidra littt til en økning i verdensøkonomien, Stein..
Om du nå spytter inn dollars i USA må jo det få positiv innvirkning.

Jeg mailet litt med www.alumrad.com før jeg bestilte. Merkelig (stort glis) nok hadde han ikke veldig mye erfaring med 4.0l i CJ, men hadde god peiling på Chevy V8 konvertering, sa han. Tipper du burde få god hjelp der..

Ang det du spurte om med å redusere anntal løpehjul har jeg ikke peiling... V8 er ikke min greie..

Min radiator, noen vannslanger og Jan Erik sine deler forlot Ohio sent mandag kveld. De er i Olso i kveld og på Sunnmøre fredag formiddag.. Fedex bruker samme tid på hele den reisa som Posten bruker fra Oslo og hit.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #215 på: On.,17,September,2008,11,19 »
Jeg søker og leter men finner ingen steder som har ombygging av reima foran på motoren. Skulle ha fjærnet nederste hjulet og ac. men de blir det feil på routingen av reima. Finner noe for 305 og 350 motorer... Noen om aner hvor dette kan skaffes??
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #216 på: On.,17,September,2008,20,08 »
Etter tips fra EB, så sjekket jeg ut March Performance. De har nå fått forespørsel og jeg venter på svar....!

Hele motoren trenger en vask og rens samt et Dress up kit så den blir strøken igjen



Fikk prisen på hel custom av instrumentpanelet på ca 1070,- USD inkludert frakt. Men de måtte ha selve bakplaten for å lage dette. Jeg har da spurt om de evnt kan skaffe dette og hvor mye ekstra dette vil koste....

Tingene skrider frem og helheten tar form  :)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #217 på: Sø.,21,September,2008,20,05 »
Larry er satt på saken og han sender et brukt instrumentpanel til Dakota Digital så fort han får tak i et. Vokste visst nesten på trær fikk jeg inntrykk av... Sendte han også en "liten" liste med snadder. En god del hadde han og resten kunne han skaffe mente han. Har satt en deadline på avreise fra han som han må holde!! Håper han klarer det.

Svaret fra March Performance var ikke så bra som jeg håpet på, men de sendte meg to valg... Den ene bygger mye i høyden Høy utgave og den andre gikk i bredden Brei utgave. Jeg er veldig usikker på hvem som passer best.... Skal måle litt imorgen. er det noen som vet?? Er vel omtrent samme motorrommet som på YJ......
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #218 på: Ti., 2,Desember,2008,18,30 »
Da har min og Frodes venn trukket et solid 5 siffret beløp fra kontoen og følgende forlater statene innen uken...:

- Nye 3 raders go` radiator
- Nytt løpehjul sett for reima i front
- Nytt LT1 intak med omplassert fordeler
- Dress-up kit for LT1
- Nytt dashbord, heldigitalt og programmerbart i orginal utførelse
- + noe smått og godt her og der.

Så nå må jeg snarest få overhalt 350 kassa og montert den sammen med motor og Atlas 4S`en så allt blir klart til EB i Januar.

Det eneste jeg ikke har ordnet, er katalysator ( er ) og eksosanlegget. Ellers skal jeg ha allt av deler jeg vet og tror kommer til å trenge. Dukker sikkert opp noe mer, men det får bare løses på stedet.... Har 2 europaller på høyde 1m med deler i tillegg til girkasse, transfer og motoren.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #219 på: Ti., 2,Desember,2008,20,59 »
Svendsen eksos ordner vel noe ganske greit og rimelig der vel. Så lenge du har manifold/grenrørene.
Jeg var ivertfall veldig fornøyd med både pris og jobb når jeg fikk tilpasset effektanlegget på min 4.0 liter.
Ser også at biltema leverer  universal katalysator til en rimelig penge http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=135658
Sikkert ikke så vanskelig å få smelt inn 2 sånne under bilen.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #220 på: Sø.,21,Desember,2008,11,35 »
En stygg og VELDIG kjip bommert fra leverandøren min medfører sannsyneligvis en forsinkelse i hele vinteraktiviteten...!

Han har ikke fått tak i LT1 intake ombyggingen og heller ikke det nye løpehjulsettet fra March Performance. Begge disse delene må på plass før åttern monteres, evnt må motoren ut igjen for ombygging. Det blir litt for tungvint!!! Løpehjulene kan hende at kommer medio januar ( = begynnelsen av februar... ) mens LT1 intaket ikke lenger produseres av noen han fikk tak i eller kjente til................

Så nå står jeg her og vet ikke helt hva jeg gjør....???

Jeg må evnt få tak i et LT1 intak fra -94 modellen for så å sende og hente i Kristinehamn i Sverige ( eneste jeg har funnet som kan gjøre jobben til dobbel pris iforhold til Usa alternativet ). Men jeg finner ikke noen av disse utgavene uten å kjøpe hele motoren / ny fra leverandør.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #221 på: Sø.,21,Desember,2008,12,34 »
March sa at reimhjulsettet skulle være ferdig før 15.01
Da går det fra de med UPS og burde være hos deg en uke etter.
Jeg har surfet mye etter innsuget men utfra diskusjoner på diverse forum ser det ut til at ingen har fått fyren til å lage slike modifiserte siden 2007. Larry skal på en skrapplass og finne en halvdør til meg. Mulig han kunne funnet et -94 LT1 innsug til deg, der?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #222 på: Sø.,21,Desember,2008,16,53 »
Da kan det hende Stein at jeg sniker i køen.
Poenget er at akslingene mine skal byttes, og planen
var at det skulle skje hos EB etter åtteren din var inne.
Dersom det passer for han, så plasserer jeg Pony
på Hamar første uka i januar.






Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #223 på: Sø.,21,Desember,2008,17,55 »

Han har ikke fått tak i LT1 intake ombyggingen og heller ikke det nye løpehjulsettet fra March Performance. Begge disse delene må på plass før åttern monteres, evnt må motoren ut igjen for ombygging. Det blir litt for tungvint!!! Løpehjulene kan hende at kommer medio januar ( = begynnelsen av februar... ) mens LT1 intaket ikke lenger produseres av noen han fikk tak i eller kjente til................
Jeg må evnt få tak i et LT1 intak fra -94 modellen for så å sende og hente i Kristinehamn i Sverige ( eneste jeg har funnet som kan gjøre jobben til dobbel pris iforhold til Usa alternativet ). Men jeg finner ikke noen av disse utgavene uten å kjøpe hele motoren / ny fra leverandør.

Eksakt hva er det du skal gjøre med innsuget ?
Maskinere det for montering av fordeler ?

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #224 på: Sø.,21,Desember,2008,18,47 »
Det er nok det ja, Per..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten