Skrevet av Emne: Wrangsters garasje  (Lest 14036 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #60 på: On.,20,April,2011,04,49 »
Viper: Vel, det er andre gang i mitt liv at jeg skrur fra hverandre en motor, så jeg har ikke all verden av kunnskap. Nettopp derfor tok jeg med delen så de kunne måle for meg.

Morten: Pedalen finner du her.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/STREET-ROD-HOT-ROD-THROTTLE-GAS-PEDAL-FORD-CHEVY-Mopar-/270737490013?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f0936405d

 Er litt igang igjen med bilen nå, har har en laaang pause. Bilen ble nesten ferdig i fjor, hadde den på veien noen prøveturer. Noen ting var ikke helt som jeg hadde håpet, så ny arbeidslyst måtte oppdrives. :) Motoren må flyttes litt til venstre pga mellomaksel forover, og den styringsmontasjen jeg har vært så stolt av tidligere blir byttet til fordel for en styring fra International Scout. Den monteres omtrent på samme sted, men på utsiden av ramma..noe som forenkler alle problemene jeg hadde pga dårlig plass.
Demperne foran skal flyttes til bak på akselen, også pga dårlig plass. Så det er ikke all verden som står igjen, her er et bilde fra siste prøvetur i fjor:

Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #61 på: On.,27,April,2011,17,18 »
Sånn apropos service innstilling hos jeep dele-butikker, så har jeg en liten solskinnhistorie å fortelle. Var på Norsk Bilkompani i forrige uke og kjøpte filter og olje til automatkassa på en Jeep Grand Cherokee jeg har kjøpt meg for å ha som daily driver. Jeg oppga bil modell og nødvendig info, og fikk et filter som mannen sa skulle passe. Da jeg skulle bytte og hadde fått ned bunnpanna på automaten, så jeg at filteret jeg hadde fått så helt annerledes ut. Må innrømme at jeg banna og sverta litt over butikkmannen akkurat da, og måtte jo bare skru sammen igjen og fylle på 4 l ny olje.
På tirsdag etter påske dro jeg opp til mannen igjen og forklarte situasjonen, og mannen innrømte med en gang at det var hans blemme..han hadde rett og slett blingsa i katalogen sin.  Jeg sa høflig at jeg nå hadde kasta bort 4 liter olje og sa jeg håpte han kunne gi meg en ekstra snill pris på nye 4 L. Jeg fikk allerede 30% sist gang siden jeg kjøpte 5x1 liter, så jeg håpet kanskje på å oppnå 50% eller noe denne gangen siden det var litt "hans skyld" ar jeg måtte ha 4 nye L. Da jeg spurte hva han skulle ha så sa han: Bare ta de flaskene du, og håper du kommer tilbake neste gang du trenger deler....!
Jeg fikk meg et skikkelig positivt hakaslepp...han må ha tapt penger på denne handelen tilslutt, men gjorde det altså bare for kunden sin skyld. Sånne finnes det ikke mange av på dusinet lenger!! :) I tillegg har mannen ikke mindre enn 5 Jeep-prosjekter selv, så der kan man få seg en hyggelig Jeep-prat også. Anbelfaler andre å stikke innom, så vidt meg bekjent er det eneste butikken innenfor oslos bygrense hvor man får et bra utvalg av amcar deler. De har også mye deler til båtmotorer. :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Wrangsters garasje
« Svar #62 på: To.,28,April,2011,01,00 »
Stemmer ! Bilkompaniet er gull verdt ! 
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)