Skrevet av Emne: problemer med startsperre på '97 TJ  (Lest 6446 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget warlock

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
problemer med startsperre på '97 TJ
« på: Ti.,16,Februar,2010,19,38 »
HJELP!
Etter å ha bytta bremserør og viftereim virker plutselig ikke fjernkontrollen til startsperra, - den er bare "død".
Trodde det var batteriet, så dette er byttet, uten at det hjalp noe.

Bilen har stått inne de siste dagene pga reparasjon av bremserør, så fjernkontrollen har ikke vært brukt, - bare ligget på dashbordet.
Virket helt greit da vi kjørte bilen inn i garasjen i helga.

Noen som har idè om hva det kan være?? Skjønner ingenting her...

Utlogget karlson@epost.no

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #1 på: On.,17,Februar,2010,10,37 »
Jeg hadde sjekket fjernkontrollen en gang til. Er de nye batteriene i orden? Mål at de virkelig har riktig spenning. Høres merkelig ut... ???
TJ 4.0 Sahara 2000 mod. Fortsatt original!

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #2 på: On.,17,Februar,2010,13,13 »
Jeg har tidligere hatt problem med startsperra på min 97'. Den gang viste det seg at det ikke var batteriet, men selve senderen som var gåen. Hvis du ikke finner feil med batteriet, vil jeg anbefale å kontakte Jeepforhandler. I verste fall må hele startsperresystemet skiftes, slik jeg fikk beskjed om. Det skyldtes at produsenten av det orginale startsperresystemet ikke lenger eksisterte...
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #3 på: On.,17,Februar,2010,13,26 »
Eller fjerne hele shiten!

Du er langt ifra den første med problemer på dette og de fleste deaktiverer den da kostnaden for å reparere er skyhøy...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #4 på: On.,17,Februar,2010,14,40 »
Eller fjerne hele shiten!

Glemte seff å skrive om det alternativet. Merkeforhandler kan skaffe til veie et apparat av som de kan deaktivere hele startsperresystemet med. Billigste løsning ja...  ;)
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #5 på: On.,17,Februar,2010,14,43 »
Eller fjerne hele shiten!

Du er langt ifra den første med problemer på dette og de fleste deaktiverer den da kostnaden for å reparere er skyhøy...

Akkurat Stein, jeg har også en 1997 som foreløpig ikke har noe problem men jeg har bare en fjernkontroll (som er løen) og jeg bare venter på den dagen jeg står parkert og ikke får start....

Noen som har oppskrift på å fjerne hele dritten?

Bjørn Terje
JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #6 på: On.,17,Februar,2010,14,46 »
Eller fjerne hele shiten!

Du er langt ifra den første med problemer på dette og de fleste deaktiverer den da kostnaden for å reparere er skyhøy...

Akkurat Stein, jeg har også en 1997 som foreløpig ikke har noe problem men jeg har bare en fjernkontroll (som er løen) og jeg bare venter på den dagen jeg står parkert og ikke får start....

Noen som har oppskrift på å fjerne hele dritten?

Bjørn Terje
Se innlegget mitt over.  :)
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #7 på: On.,17,Februar,2010,15,06 »
Samme "bekymring" her. Har startsperre med fjernkontroll til min 97' TJ. Ingen måte å deaktivere den uten å måtte oppsøke merkeforhandler?

Utlogget warlock

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #8 på: On.,17,Februar,2010,19,18 »
Takk for all respons :) Har i dag snakka med merkeforhandler, og fått beskjed om at bilen må inn på verksted der for å få deaktivert hele "shiten"... pris: ca 2000  ??? Ellers - samme beskjed som Kristian_T her ;
I verste fall må hele startsperresystemet skiftes. Det skyldtes at produsenten av det orginale startsperresystemet ikke lenger eksisterte...

Skrik ut om dere kommer over andre løsninger! ;)

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #9 på: On.,17,Februar,2010,21,44 »
start bilen, dra ut kontakten på mottaker enheten som sitter på torpedoveggen,la bilen stå og gå noen minutter og da er startsperra deaktivert,mener det var sånn jeg gjorde det på min 97 mod
hjelper jo ikke deg mye da WARLOCK siden du ikke får startet >:(......hvis ikke du kan låne mottaker enheten til noen av oss som har deaktivert den da ?
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #10 på: On.,17,Februar,2010,21,49 »
Tror faktisk det var sånn at bilen burde gå i et par minutter før den kobles ut,sjekk det ut i alle fall først. Jeg fikk oppskrift fra forhandleren, men har glemt det, ikke har jeg gjort det selv heller enda :P

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #11 på: On.,17,Februar,2010,22,59 »
Folkens..

Start sperrene vi snakker om her har hatt mye problemer. Jeg ha stor forståelse for de som ønsker å kople den ut.

Men...  Om noen har oppskriften er det kanskje lurt å ikke legge den ut her men heller sende nen på Mail til de på forumet som ønsker den. Til de som virkelig har Wrangler å ikke de som ønsker å skaffe seg en en mørk kveld.

Bare litt sikkehetsmessige årsaker liksom.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #12 på: On.,17,Februar,2010,23,14 »
du kan ikke koble ut startsperra uten å ha fjernkontrollen
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: problemer med startsperre på '97 TJ
« Svar #13 på: To.,18,Februar,2010,17,01 »
start bilen, dra ut kontakten på mottaker enheten som sitter på torpedoveggen,la bilen stå og gå noen minutter og da er startsperra deaktivert,mener det var sånn jeg gjorde det på min 97 mod
hjelper jo ikke deg mye da WARLOCK siden du ikke får startet >:(......hvis ikke du kan låne mottaker enheten til noen av oss som har deaktivert den da ?


Hmm, har lest at dette kun funker på US utgaver at startsperresystemet. Dersom det faktisk funker på EU-utgaven også, kanskje nokon kan dele grundig oppskrift?
(som sagt, må vel ha orginal fjernkontroll for å få dette til, og det er vel trygt å anta at eventuelle uvedkommende ikkje har)

Utlogget warlock

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: problemer med startsperre på '97 TJ - jeje...
« Svar #14 på: Lø., 6,Mars,2010,09,35 »
bilen har nå stått på Jeep-verksted i 2 uker, og er ennå død.

Lurer bare på, - om vi ville ha bytta motor, hva da med startsperra?
Noen som vet?