Skrevet av Emne: KJ varebil, så trang som NRK antyder?  (Lest 4080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« på: To.,15,Oktober,2009,21,19 »
15 oktober 21:00 nyheter har NRK reportasje om varebiler og "statskassa".
Eksempelet er en Cherokee varebil der det insinueres at skilleveggen på eksempelbilen er flyttet bakover (e.g. statskassa passer ikke lenger) for i det hele tatt å få plass bak rattet.

Er dette virkelig tilfelle....?

Hadde ikke noe problem å få plass i min '97 Cherokee med bakvegg og grønne skilter.

Det påstås også at nå skal biltilsynet ha med seg bærbare "statskasser "rundt på kontrollene????
Medlem 005

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #1 på: To.,15,Oktober,2009,21,26 »
Ja dette er helt utrolig, heia Norge!!!
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Sverre

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 373
    • Sverres garasje
Re: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #2 på: Sø.,18,Oktober,2009,23,02 »
Gjelder ikke KJ denne historien, men er dog relatert til topic...:

Min far kjøpte i fjor en ett år gammel Mitsubishi Outlander varebil. For 2 dager siden ringte forhandleren der han kjøpte bilen for å sjekke hvordan varebilveggen i denne var festet. Det viser seg da at veggen er vinklet bakover 20 cm øverst. Min far risikerer nå en saftig bot samt krav om å betale avgift for omregistrering til personbil. Har ikke regnet på dette, men vi snakker nok fort +/- 200000 totalt her. Dersom varebilveggen hadde stått der den skal stå hadde min far aldri kjøpt denne bilen, fordi det da er umulig å få setet langt nok tilbake til at han skal få plass bak rattet. Å kjøre rundt i en bil man risikerer en enorm bot for å kjøre med er uaktuelt. Å flytte gitteret gjør at bilen i praksis blir umulig å kjøre. Å betale omregistrering til personbil er antakelig dårlig butikk da det på Outlander er skjært ut i taket for å få plass til statskassa. En personbil med plastkasse på taket er sannsynligvis vanskeligere å selge enn en original personbil selv om den er betalt samme avgift for. Ergo får man antakelig mindre for bilen når den skal selges igjen om et år eller to. Forhandleren - som forøvrig er den samme som solgte bilen ny, og som antakelig er den som har flyttet veggen - opplyste aldri om at veggen var flyttet. Hva pokker gjør man med slikt??? Krever kjøpet hevet? Forlanger erstatning? Forlanger en solid innbyttepris på en annen bil?
2004 WJ 2,7 CRD Overland
X-Jeeps: 98 TJ 2,5 (31") - 97 TJ 4,0 (33") - 99 XJ 2,5td (31") - 88 XJ 4,0 2dr (33") - 88 XJ 4,0 (31") - 00 XJ 2,5td (30") - 95 XJ 4,0 (31") - 95 XJ 2,5td (stock)

Utlogget Moparviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
  • 1998 Jeep cherokee 4,0 Limited
Re: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #3 på: On.,25,November,2009,00,36 »
Hei,har en kjenning som ble tatt i en kontroll med sin nesten nye Commander for gitteret var flyttet i toppen og det ble 200000 i bot og fikk det plunderet med og registrere bilen til personbil.Det ble for sure penger.Den er nå tilsalgs. ::)
Moparviking
Moparviking

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #4 på: To.,29,Juli,2010,23,38 »
Heia så mye for de j.... tette reglene i dette landet her! :( Er det virkelig ikke viktigere å få plass og kunne sitte komfortabelt bak rattet på en varebil ved å bare flytte bakveggen bakover littegranne enn å få inn den forpulte statskassa? ???
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Kenneth

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
    • Hjemmeside
Re: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #5 på: Fr.,30,Juli,2010,09,14 »
Hei
Sitat
Det påstås også at nå skal biltilsynet ha med seg bærbare "statskasser "rundt på kontrollene?Huh

Ja det kan jeg bekrefte at de har  . Er ikke en kasse, men en ramme av vinkelstål som de prøver i lasterommet. Passer ikke den så har du et problem.

Biltilsynet på økern har også en slik ramme stående inne på gulvet.Kankje mulig og teste om man er i tvil på sin egen bil?

Har selv kjørt flere varebiler på grønne skilter som jeg har XXXXXXX XXXXXX på for og få plass (Pajero , space wagon etc) og jeg er 1,70....

Kenneth
www.jeepfabrikken.no
http://home.online.no/~leela/

79 CJ7 304 Golden Eagle
77 CJ5 304 Golden Eagle
42 Ford GPW
44 Ford MB frame only

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Sv: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #6 på: Lø.,13,Juli,2013,12,48 »
Moralen må være å aldri kjøpe en bil med grønne skilter.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: KJ varebil, så trang som NRK antyder?
« Svar #7 på: Ma.,15,Juli,2013,09,28 »
Moralen er vel å begynne å stemme på partier som tør tenke litt annerledes, kanskje kommer de ufornuftige partiene etter også, som dessverre så mange absolutt skal stemme på(fordi deres mor og far gjorde det???) !

Nei drit i politikken da, men vi alle er vel enige om at statskasse, grønne skilter osv er noe for#¤"%¤ tull ???

Arild
ohh.. silly me, again!
mob:95242280