Gjelder ikke KJ denne historien, men er dog relatert til topic...:
Min far kjøpte i fjor en ett år gammel Mitsubishi Outlander varebil. For 2 dager siden ringte forhandleren der han kjøpte bilen for å sjekke hvordan varebilveggen i denne var festet. Det viser seg da at veggen er vinklet bakover 20 cm øverst. Min far risikerer nå en saftig bot samt krav om å betale avgift for omregistrering til personbil. Har ikke regnet på dette, men vi snakker nok fort +/- 200000 totalt her. Dersom varebilveggen hadde stått der den skal stå hadde min far aldri kjøpt denne bilen, fordi det da er umulig å få setet langt nok tilbake til at han skal få plass bak rattet. Å kjøre rundt i en bil man risikerer en enorm bot for å kjøre med er uaktuelt. Å flytte gitteret gjør at bilen i praksis blir umulig å kjøre. Å betale omregistrering til personbil er antakelig dårlig butikk da det på Outlander er skjært ut i taket for å få plass til statskassa. En personbil med plastkasse på taket er sannsynligvis vanskeligere å selge enn en original personbil selv om den er betalt samme avgift for. Ergo får man antakelig mindre for bilen når den skal selges igjen om et år eller to. Forhandleren - som forøvrig er den samme som solgte bilen ny, og som antakelig er den som har flyttet veggen - opplyste aldri om at veggen var flyttet. Hva pokker gjør man med slikt??? Krever kjøpet hevet? Forlanger erstatning? Forlanger en solid innbyttepris på en annen bil?