Skrevet av Emne: Vannlekkasje!!  (Lest 4287 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Vannlekkasje!!
« på: To.,11,Juni,2009,00,23 »
Har noen andre vært borti at det lekker vann gjennom varmeapparatet? Jeg får av og til en liten vanndam på gulvet på passasjersiden etter kraftig regnvær, eller etter vask. Har sett at det risler inn litt vann fra varmeapparatet under vaskinvask. Skal det ikke være en form for drenering i luftinntaket til varmeapparatet? Kan evt. denne dreneringen være tett?
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #1 på: To.,11,Juni,2009,08,15 »
Drainet er nok tett. Det er ikke så mange alternativ til rep. bortsett fra å skride til verket. Heldigvis er det sommer og trivelig garasjetemperatur. =)
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #2 på: Fr.,12,Juni,2009,14,00 »
Kommer jeg til drainet om jeg tar av grillen over luftinntaket foran frontruta?
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #3 på: Fr.,12,Juni,2009,14,09 »
Jeg hadde tett drenering på Wrangleren, og det gjorde susen.  En tykt gummislange med innsnevring i enden.  Ved å stake opp  dette nedenfra ble det bra.   Sikkert annerledes på GC, men prinsippet er nok likt.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget karesvik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #4 på: Ma.,21,September,2009,07,31 »
Har samme problem med 93 modell XJ. Har tenkt at det er sprekk i
sammenføyning mot torpedovegg. Kommer ikke til for å se.
Har TS funnet ut mer om sin lekasje? Var det tett dren som noen foreslo?


Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #5 på: Ma.,21,September,2009,12,13 »
Har ogaå lagt merke til vann på matta på pasasjersida, men det kommer ovenifra helt til høyre inn mot døra. Har funnet ut at det kommer inn det hullet som er ca. 16mm i diameter under det øverste hengslet til døra.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget jornn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #6 på: Ma.,21,September,2009,14,50 »
Har et lignende problem på min 95 XJ. Hos meg er det på førersiden og fukten kommer tydeligvis fra området rundt gasspedalen, det er ihvertfall her teppet blir først fuktig. Er det en dreneringsslange på hver side?

JN
« Siste redigering: Ti.,22,September,2009,09,29 av jornn »
JN

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #7 på: Fr.,25,September,2009,12,52 »
Etter å ha sloss med rust i måneder, og omsider fått sveisa de verste 10 rusthullene (jeg må virkelig si denne bilen er laget av tynne stålplater - det kunne like godt vært alufolie!!!) på lørja mi (også 95 XJ, 2.5TD), oppdager jeg at det selvfølgelig er lekkasje et sted på førersiden, også i nærheten av gasspedalen. Jeg har ikke klart å finne lekkasjen ved å spyle vann ned luftinntaket. Finner jeg ikke den, er vel alt rustarbeidet fullstendig bortkastet. Takker for alle hint om hva som kan være feilen, og vil ikke ut på noe prosjekt som omfatter å rive ut hele dashen. Da skroter jeg heller bilen, selv om jeg snart har tapt 60.000 på dette bomkjøpet.
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #8 på: Lø.,26,September,2009,02,28 »
Intet rustarbeid er vel bortkastet, men der er jo nytteløst noen ganger....
Medlem 005

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #9 på: Lø.,26,September,2009,10,19 »
Sant nok. Det føles så frustrerende når man vet at vannet atter en gang sildrer inn og ubønnhørlig blir liggende oppå de nye platene...

Kan en liten lekkasje fra frontruta havne der, tro? Det kom ikke noe da vi sprøyta vann med hageslange, men det kan jo hende vi ikke traff rett plass...
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Utlogget Fahausl2

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 48
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #10 på: Sø.,27,September,2009,18,49 »
Hadde en 91.mod xj med lekasje hvor vannet havnet på gulvet forran passasjersetet, i mitt tilfelle var det hjørnevinduet forran ved fassasjersetet som lakk, la sikafleks langs listen å lukket vinduet for godt. Problemet løst..

Utlogget satesp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #11 på: Ma.,28,September,2009,23,18 »
Jeg har litt erfaring med vann inn i varmeapperatet. Det er ei pakning av laber kvalitet som sitter på høyre side under frontvinduet. Den er merket med 10 på bildet. Jeg kappet hull over denne for å komme til, og smurte pakningen og det rundt inn med silikon. Da ble det tett. Jeg smurte også silikon rundt viftemotoren, siden den også har samme type pakning. Dersom bilen står som oftes parkert i nedoverbakke, tror jeg faktisk vannet kan renne fra varmeapperatet og til torpedoveggen og ned langs pedalene, jeg måtte lete lenge før jeg fant denne lekasjen. Prøv å spyle vann ned i friskluft inntaket mens bilen står parkert med snutten opp (ha en bratt vinkel), jeg fikk vann ut under hanskerommet, men ingen andre plasser, det var slik jeg fant lekasje punktet. Ellers har jeg byttet 4 av 5 dørpakninger, og nå er bilen helt vanntett.

Håper det kan hjelpe litt

Satesp 
« Siste redigering: Ma.,28,September,2009,23,28 av satesp »
Jeep Cherokee XJ 94 model, 4.0 L H.O. NP 242 AW4 chrysler 8.25 27 spline

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #12 på: Ma.,28,September,2009,23,51 »
Hm, interessant. Du kappet altså hull i plata som ligger under grillen/rista til luftinntaket på passasjersiden? For det er vel ellers klin umulig å komme gjennom dit?
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW

Utlogget satesp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #13 på: Ti.,29,September,2009,00,45 »
Ja, jeg tok hull under den den plata. Tviler på at det har så mye og si. Det ble litt trangt, men jeg fikk hånda nedi, og brukte fingrene til å smøre silikonen på pakninga. Den pakninga er laget av en type skumgummi som er "dyppet i flytene gummi" (noe ala limet som brukes til sykkelslanger). Denne pakninga var helt råtten, jeg plukket bort det jeg fikk tak i før jeg smurte med silikon.

Hilsen
Satesp
Jeep Cherokee XJ 94 model, 4.0 L H.O. NP 242 AW4 chrysler 8.25 27 spline

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #14 på: Ti.,29,September,2009,08,38 »
Nei, det kan vel umulig ha noe å si. Det hullet blir vel dekket av rista over luftinntaket uansett etterpå. Bare for å være sikker, det er altså plate som er merket nr. (1) på bildet vi snakker om. Helt til venstre da, går jeg ut fra. Dette skal muligens prøves, men må finne noe bedre egnet enn dremelen...
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW