Skrevet av Emne: Vannlekkasje!!  (Lest 4286 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget satesp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #15 på: Ti.,29,September,2009,10,32 »
Stemmer. Jeg lagde hullet i plate 1, dekket av plate 3 og 4. Jeg lagde hullet så "lite" at plate 3 og 4 dekket over hullet når de ble satt på plass (dermed ble ikke hullet så stort, men jeg fikk en hand neddi der).

Hilsen
satesp
Jeep Cherokee XJ 94 model, 4.0 L H.O. NP 242 AW4 chrysler 8.25 27 spline

Utlogget karesvik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #16 på: To., 1,Oktober,2009,09,31 »
Meget interessant. Hadde tenkt selv på muligheten for å lage hull  under rista. Fant ut at hvis jeg hellt vann ned i luftinntaket på førersiden så rant det rett gjennom og ut på passasjersiden. Kan så vidt skimte en forhøyning når jeg lyser inn fra luftinntaket. Det er vel rundt der denne pakningen ligger.
Men går det ikke an å komme til fra undersiden og eventuellt skifte pakningen. Hvor fant du foresten sprenskissen over dashbordet?

Utlogget satesp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #17 på: To., 1,Oktober,2009,12,09 »
Ja pakningen ligger rundt den forhøyningen som er der for å hindre at vann kommer ned i vifta/varmeapparatet. Tegningen trur jeg jeg fant i en FSM i pdf format(eller så var det på en nettside som selger "bodyparts"). Det er neppe mulig å komme til i fra oversiden, men dersom du tar ut vifte og varmeapparatet så er det kanskje mulig, men det blir mye arbeid. Jeg vurderte det ikke i det hele tatt.

Hilsen
satesp
Jeep Cherokee XJ 94 model, 4.0 L H.O. NP 242 AW4 chrysler 8.25 27 spline

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Vannlekkasje!!
« Svar #18 på: Ti.,27,Oktober,2009,07,35 »
Interssant! Det er jo merkelig at det skal være så dustete laget at hele dashen og varmeapparatet må ut for å få byttet pakning. Men det overrasker ikke... Har sett flere biler der det virker som om de har lagt varmeapparatet på gulvet, for så å bygge bilen rundt >:(
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output