Er dette YJ? Vet ikke om det ser likt ut på TJ, men på YJ er ihvertfall dette et kjent problem ifølge Bergskaug. Er ikke sikkert du har mistet noen del, men den tappen som blir dyttet på av en annen tapp når du tar i håndtaket har visst en tendens til å bøye seg. Og hvis den bøyes for mye kan det skje at den "første" tappen går forbi den andre. Og da hører man et "smell". Nærmere et høyt knepp. Ble også utvendig håndtak stående utover? Dette skjedde med meg. Dersom jeg da holdt håndtaket på innsiden åpent, mens jeg dyttet inn håndtaket på utsiden, kunne jeg dytte tappen tilbake på plass igjen. Men da var den allerede så bøyd at det samme skjedde på nytt. Løsningen min var å ta av dørdekselet, og bøye tappen tilbake. Men det er bare spørsmål om tid før det skjer igjen. Løsningen er å kjøpe nytt håndtak, da tappen jeg snakker om sitter fast på hele håndtaket og "rammen" rundt. Bergskaug nevnte også at det gikk an å sveise på en liten ekstratapp, men ikke større enn at man unngår riper i vinduet når dette sveives ned.
Er jo heller ikke sikkert at det er dette som skjedde med deg, men mekanismen i døra er rimelig basic.. Kanskje du allerede har løst det, hva vet jeg.