Skrevet av Emne: Lykter til Polynorm  (Lest 3902 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gammern

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • "Tingenes herre"
Lykter til Polynorm
« på: Ma., 2,Juni,2008,13,29 »
Jeg skal montere og koble lykter på min Polynorm. Selve koblingen skal gå greit, men å finne noen tidsriktige lamper å sette på er ikke så lett. Noen som har noen forslag, gjerne med bilder? Og i tilfelle noen har byttet og har de gamle "originale" lyktene liggende, er det noen som vil selge disse til meg?

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  :)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Lykter til Polynorm
« Svar #1 på: Ma., 2,Juni,2008,15,00 »
Jeg har alle de orginale liggende med store deler av ledningsnettet samt kontakten.... Jeg har selv montert CJ lamper på min.

Kan hentes her for en kasse god pils...?
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget gammern

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • "Tingenes herre"
Sv: Lykter til Polynorm
« Svar #2 på: Ti., 3,Juni,2008,10,03 »
Flott Stein

Det hørs bra ut. Kontakter deg, de delene er så små at jeg får dem i sidekofferten på sykkel'n og da går det raskere å få hentet bitene. En kasse øl får jeg trolig også med, noe spesielt du foretrekker?

Redigert: CJ7 lykter høres jo bra ut på en slik henger, det er designmessig noen fine lykter.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  :)
telefon: ni en en 6 åtte 2 null to

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Lykter til Polynorm
« Svar #3 på: Fr., 6,Juni,2008,21,24 »
satte på CJ lykter jeg også. var riktig nok en stund før Stein, men du kan se hvorda det ble.

http://85.19.179.47/~tomas/bilder/garage/images/IMG_0290_1_JPG.jpg
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget gammern

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • "Tingenes herre"
Sv: Lykter til Polynorm
« Svar #4 på: Ti.,10,Juni,2008,12,33 »
Hei Tomas

Det så pent ut. Ser du har hengslet bakveggen også. Fikk du hengeren tett etterpå, slik at den fremdeles kan flyte?

Ser du har fått gammelt nummer på din. På min er det nytt nummer og tidligere eier sa det ikke var mulig å få gammelt nummer. Hengeren min er førstegangsregistrert på 2000-tallet. Har du kjøpt en henger som var tidlig registrert i Norge eller har du fått godkjenning for gammelt nummer etterpå?

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  :)

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Lykter til Polynorm
« Svar #5 på: Ti.,10,Juni,2008,20,45 »
Hei,

Ikke noe problem å få gammelt nummer. Fikk bare oversendt ifra forsvarets trafikkstasjon, ett skriv som sa at hengeren var en 1954 modell, og antatt registrert en gang det året. og det var godt nok for Biltilsynet. Registreres den som en 2000 modell, så er det andre krav som trer ikraft, som innvendig surrekroker, skjerming av hjul, lykter og noe ekstra fjas. Min henger fikk registreringsnummer lik rammenummeret på hengern  ;D
Hengern min var kjøpt av det norske forsvaret av det nederlandske forsvaret i 1996 eller noe. og var da innregistrert i det norske forsvarets kjøretøyregister i 96. Men papirene ifra Nederland fulgte ikke med. Men det holdt bare med en skriftelig bekreftelse ifra det norske forsvarets kjøretøyregister om at hengern mest sansynlig var 1.gangs registrert i 1954 en gang. så da satte de 01.01.54 på den
Er hengern først registrert i norge på vanlige skilt, så får du vel ikke omregistrert den til den gamle typen skilt ville jeg tro.
Men jeg måtte slåss litt for å få lite skilt. Fikk det til slutt. Men først så hadde jeg sånn hestehenger skilt. stort firkanta stygt ett. Men jeg hadde det gamle nederlandske skiltet, og jeg søkte om å få litet skilt pga det var mer tidsriktig for hengern, siden det var en veteran henger. De klødde seg mye i hodet på Biltilsynet, siden mopedskiltet som blir laget her var littegran større enn det nederlandske skiltet. Men jeg sa at det gjør da ingen ting. Det SER ivertfall mye riktigere ut. Også fikk jeg det  ;D
Hengern ble til og med og godkjent med natokule.

Bakveggen ble ikke tett etterpå, og det var jeg klar over. Men det var mer praktisk for meg å ha en hengslet lem en at den kunne flyte. Så den avgjørelsen satt ikke så langt inne.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.