Hei,
Ikke noe problem å få gammelt nummer. Fikk bare oversendt ifra forsvarets trafikkstasjon, ett skriv som sa at hengeren var en 1954 modell, og antatt registrert en gang det året. og det var godt nok for Biltilsynet. Registreres den som en 2000 modell, så er det andre krav som trer ikraft, som innvendig surrekroker, skjerming av hjul, lykter og noe ekstra fjas. Min henger fikk registreringsnummer lik rammenummeret på hengern
Hengern min var kjøpt av det norske forsvaret av det nederlandske forsvaret i 1996 eller noe. og var da innregistrert i det norske forsvarets kjøretøyregister i 96. Men papirene ifra Nederland fulgte ikke med. Men det holdt bare med en skriftelig bekreftelse ifra det norske forsvarets kjøretøyregister om at hengern mest sansynlig var 1.gangs registrert i 1954 en gang. så da satte de 01.01.54 på den
Er hengern først registrert i norge på vanlige skilt, så får du vel ikke omregistrert den til den gamle typen skilt ville jeg tro.
Men jeg måtte slåss litt for å få lite skilt. Fikk det til slutt. Men først så hadde jeg sånn hestehenger skilt. stort firkanta stygt ett. Men jeg hadde det gamle nederlandske skiltet, og jeg søkte om å få litet skilt pga det var mer tidsriktig for hengern, siden det var en veteran henger. De klødde seg mye i hodet på Biltilsynet, siden mopedskiltet som blir laget her var littegran større enn det nederlandske skiltet. Men jeg sa at det gjør da ingen ting. Det SER ivertfall mye riktigere ut. Også fikk jeg det
Hengern ble til og med og godkjent med natokule.
Bakveggen ble ikke tett etterpå, og det var jeg klar over. Men det var mer praktisk for meg å ha en hengslet lem en at den kunne flyte. Så den avgjørelsen satt ikke så langt inne.