Skrevet av Emne: Sv: TJ SAHARA 4L. "Vrak". På Finn.no  (Lest 4416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: TJ SAHARA 4L. "Vrak". På Finn.no
« på: Fr.,14,September,2007,15,56 »
jess. det blir mye jobb.  Men dette er jeg klar over, så har jeg både tid og plass så om et halvt års ti regner jeg med å kruse rundt i den mest strøkene TJ`en med 4L som ruller på norske veier. Å ja jeg kjøpte den for vesentlig mye minder en 90. Dagen etter at anonsen ble lagt ut på finn fløy jeg fra Oslo til Trondheim for å titte på den. Skadene er store nok de, Jeg snakket også med både forikringsselskap og vrkstedet som hadde taksert skadene, jeg fikk også priser på opprettingen av ramme og karoseri samme dag. Det blir mye delebestilling fra USA fremover, (noen som har erfaring med dette?) men morro skal det bli. Jeg kommer sikket til å søke mye råd og tips fra disse sidene fremover og håper jeg møter like mye hyggelige folk her som jeg har intrykk av at det er her. Å jeg er sikker på at jeg ikke har blitt lurt, I stede for å bruke tid på fundering, men handlet kjapt, noe som skjedde instinktivt etter 2 års desperat leting etter wrangler, Jeg brukte 2 timer på å gå igjennom bilen. Men en ting er jeg inig i. 90.000 er den ikke verdt slik den står i dag. men om et halvt år, mye jobb og en god slump eksta penger... Ja da skal vi se den stakars syke wrangleren har fått seg nytt liv!!!!

Mvh. ny WranglerEier
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #1 på: Fr.,14,September,2007,16,18 »
Lykke til.   Hvorvidt et prosjekt er uoverkommelig baserer seg i stro grad på hva du er dyktig til selv.  Et vrak som såvidt hang sammen i lakken pga rust, ble av en bekjent omtalt som en "litt diger sveisejobb".  Og det ble bil av det.
Sålenge du har vurdert sakene skikkelig, går det nok bra.   
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #2 på: Fr.,14,September,2007,16,53 »
HE HE :D 
MEKKING AV BIL HAR JEG BÅDE GOD OG DORLIG ERFARING ME. MEN DETTE SKAL BARE BLI GØY. SIDEN JEG HAR EN ANNEN BIL Å KJØRE MED I MELLOMTIDEN.
JEG SKAL HOLDE DERE OPPDATERT.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #3 på: Fr.,14,September,2007,23,12 »
Gratulerer med ny bil, Skal bli spennende å se hvordan den blir tilslutt.

PS: lag en tråd på garasje/rigs
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
« Svar #4 på: Lø.,15,September,2007,09,48 »
Grattis med ny bil ja. Om det blir den mest strøkne 4 literen får vi nå se på :P Har funnet en motor selv jeg vurderer å hive i min TJ.

Som Sandviper sider, du får opprette en "garasje" og legge ut bilder. Skal bli spennende å følge med.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Birkelandjeep

• 360 CID
« Svar #5 på: Lø.,15,September,2007,16,05 »
Grattulerer med ny bil..  :)

Kjekt med bil som man selv har bygget opp, lykke til med det prosjektet, men skal nok gi deg konkuranse om å ha den mest strøkne 4.0l TJ'en i Norge   ;)

Å handle fra usa pleier ikke å være noe problem, men vi har flere gode dele-leverandører her i Norge også, som ikke nødvendigvis er mye dyrere, fordelen med å handle her er ofte hvis èn skal ha papirer på forskjellige ting, med tanke på godkjenning osv.. Kan se på http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=150.0   Her finner du deleforhandlere både i Norge og i andre deler av verden..

Hvis det er ting du lurer på underveis er det bare å spørre her inne på forumet, du kan også søke på de aktuelle problemene helt oppe på siden, kan være problemet ditt har vert en tråd her på forumet tidligere..

Lykke til med prosjektet

Mvh
Steffen Birkeland

TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Rudi

• 304 CID
  • **
  • Not prepared, still going
« Svar #6 på: Lø.,15,September,2007,23,09 »
Velkommen her ja, og lykke til. :)
Høres ut som du har rimelig peiling på hva du har gitt deg ut på.
Blir nok bil av det ja. Eller Jeep ::)

Grattulerer med ny bil..  :)

Kjekt med bil som man selv har bygget opp, lykke til med det prosjektet, men skal nok gi deg konkuranse om å ha den mest strøkne 4.0l TJ'en i Norge   ;)

Steffen, det holder ikke at den er bedre enn min :P
Dessuten er det sjarmerende med noen merker etter et hardt liv ;)
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #7 på: Sø.,16,September,2007,19,13 »
Takk for motivasjon og takk til dere som tilbyr meg deler. "Vraket :-\" star fremdeles i Trondheim så jeg får prøve å få tak i en bilhenger fortest mulig å stikke opp å hente den. I starten av uken, så jeg får jeg begnne med demontering og se hva som skjuler seg. Gleder meg virkelig til dette. Det jeg er mest spent på er om jeg trenger helt ny foraksel. Med blåtte øyet så den rett og fin ut, bortsett fra øvre feste på høyre side som er revet av, men dette vil vise seg.  Venstre side av bilen er helt strøken, kufanger forran er bare å kaste, bak er en bit av rørfanger løsnet så den bytter jeg også ut, høyre side mellom døra og forhjul ser det ut som salat. Det er der den stakkars bilen traff og rev av hele forakselen før wrangleren dro rett inn i en fjelvegg og krønsa frontnfangeren.
Det jeg hvertfall vet er at jeg må ha ny skjerm på høyre side. Så Skifter jeg ut alle hjulbredderene med Bushwacker sine. for og bakfangere skal også byttes så jeg lurer på om noen vet om Highrock sine kan godkjennes i Norge.

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
« Svar #8 på: On.,26,September,2007,16,35 »
Var ikke denne bilen rammeskjev også?
Hvordan retter man opp sånt?
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #9 på: Sø.,30,September,2007,23,25 »
Stemmer det, veldig skjev er den ikke men den har fått seg en trøkk på høyre side rett før den begynner å gå oppover ved hjulbrønnen forran. Her er det allerede en liten "knekk" i ramma som i dette tilfellet har blitt litt større. Det ser ut til å bare være et par cm. men uansett er dette en biloppretterjobb. Jeg har fått en estimert pris på mellom 5 og 10 tusen for denne jobben hos Jeep merkeverksted. Det de gjør er å spenne opp hele bilen i en jigg så varmer de opp det området de ønsker skal bøye seg tilbake så legger de flere tonns kraft i å strekke det på plass. Ved behov sveises det etterpå på noe forsterkning på de aktuelle stedene. I mitt tilfelle velger jeg å ta ut motor og foraksel da jeg må sveise på det ene motorfeste på nytt og bytte alle oppgeng til forakselen. Så blir det skite av høyre støtdemper og en del stag og stærs forran. Jeg skal også skifte ut høyre forsjerm ca.1500 kr + lakering. Radiatoren og viftehuset må byttes og støtfanger forran og bak. Her finner jeg på noe kult. Stigtrinnet på høyre side ser ut som spagetti så her blir det A to Z Diamond Plate Rocker Guards with Tube Rails. I kombinasjon med Bushwacker Hjulbreddere. Dette var hovedtrekkene, kanskje mer en du ba om men jeg syns det er så hyggelig å skrive inn her. Så må vi ikke glemme klistremerket på siden med saharalogoen. Den skulle Jeepforhandleren ha 1500 kr for. He he! 

Utlogget Jeep

• 401 CID
« Svar #10 på: Ma., 1,Oktober,2007,07,16 »
Så må vi ikke glemme klistremerket på siden med saharalogoen. Den skulle Jeepforhandleren ha 1500 kr for. He he! 
Ja, de originale er vel litt dyrere enn kopier. Slik må det vel være ::)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
« Svar #11 på: Ma., 1,Oktober,2007,18,49 »
Bare moro med lange utfyllende svar.
Godt å høre at det er håp for rammeskjeve biler. Jeg trodde det var kroken på døra. Men det er kanskje lettere å rette opp ramma på denne typen biler, enn biler med selvbærende karosseri, da er vel hele bilen "krønsj".

Blir spennende å følge med fremover! =)
Jeg har originale spiralfjærer liggende, men du vil sikkert ha OME eller ProComp når du først bygger tenker jeg.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
« Svar #12 på: Ma., 1,Oktober,2007,19,22 »
Stigtrinnet på høyre side ser ut som spagetti så her blir det A to Z Diamond Plate Rocker Guards with Tube Rails. I kombinasjon med Bushwacker Hjulbreddere.

Høres fett ut. det var det oppsettet jeg også hadde tenkt til å gå for, men A to Z fabrication rocksliderne ble dobbel pris av Warn i Norge, så da ble det desverre ikke dem. Men jeg er helt enig, de er jævelig tøffe, pluss at det er noe annet enn hva "alle andre har".
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #13 på: Ti., 2,Oktober,2007,12,09 »
Takk for tilbudet på spiralfjærer. Det sitter allerede ome 2 1/5 tommer hevesett på bilen. og alle spiralfjærene er så vidt jeg kan se intakte. det eneste som må skiftes ut her er den høyre demperen forran.
Så jeg beholder dette systemet. Har hørt at dette skal være bra saker. Oppretterverkstedet sa at dette ikke var en bil de "ønsket" å rette på sikkert forde ramma er så solid, men de gjør alt for penger og det alt er mulig. de sa de mye heller ville rettet ut 10 Corollaer enn en Wrangler. Så da går jeg ut i fra at det er håp også for biler med selvbærende konstruksjon. Min mor kræsja sin golf for et års tid siden, den så ikke ut og hele bilen var "bøyd" som en banan. Den golfen er som ny i dag og lever i beste vellvære etter at forikringselskapet kjøpte den ut, fikk den rettet opp og solgte den videre. utrolig hva de klarer :)

Når det gjelder å kjøpe deler og utstyr har jeg tenkt å inportere noe selv fra usa. Har familie der bortte så mulig jeg samler opp en del stærs der og sender alt i en sleng, får sjekke litt rundt på priser på frakt kontra priser på utstyr her i norge også.

Utlogget Kristian

• 360 CID
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
« Svar #14 på: Ti., 2,Oktober,2007,13,22 »
Hei

Opprett en garasje og ta masse bilder, hadde vert fint å sett hvordan denne jTJ  skal gjennoppstå.

Lykke til  :o

Kristian
I DRIVE JEEP, NOT A SUV