Skrevet av Emne: Locker  (Lest 1701 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Locker
« på: Ti.,30,August,2016,18,47 »
Vurderer å finne tak på sperre til Jeepen. Den må være mulig å koble ut siden det er en bruksbil, så jeg vil ikke ha auto-locker.  Noen som har erfaring med Eaton E-locker? Fordelen med denne er at den er klar til montering og ikke trenger andre deler, som luftkompressor eller shift kit. Trenger kun strøm inn eller ikke for å koble ut.

Er det en ulempe at jeg har LSD i bakakslingen fra før, eller spiller det ingen rolle? Eller bør jeg vurdere sperre foran i stedet, siden jeg har brems bak? Men foran har jeg bare en svak D30, bak har jeg tross alt D44.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Locker
« Svar #1 på: Ti.,30,August,2016,20,50 »
Har ikke noe erfaring med Eaton E-locker, men veit at Eaton er store på elektronikk i hvertfall.

Kjører selv med autolocker foran, og LSD bak på offroadbilen. Det funker som faen, for å si det sånn. Hvis LSD'n din er bra, så ville jeg gått for sperre foran.
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: Locker
« Svar #2 på: To., 1,September,2016,20,19 »
Er det "skummelt" å bygge på en D30, den har jo ikke akkurat rykte på seg å være veldig sterk... Er vel evt mulig å kombinere med forsterkede stikkakslinger? Vil ikke ha autolocker, hverken foran eller bak, da det er en veibil.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: Locker
« Svar #3 på: Lø., 3,September,2016,22,51 »
tror dana 30 med forsterket stikkakslinger burde holde en stund. ser folk som kjører med 35" dekk på den akslingen uten at det ryker. men om du har 5000 omdr på motoren så ryker vel det meste når det først får grep?
« Siste redigering: Lø., 3,September,2016,22,53 av jeep92 »

Utlogget Buhund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 132
Sv: Locker
« Svar #4 på: Ma., 5,September,2016,20,17 »
Jeg har kjørt noen år med Detroit Truetrack diffbrems foran. Den fungerer meget bra, også på vanlig vei. Ved spinn kobler den inn veldig mykt og fint. Anbefales!
XJ 4,7L stroker

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: Locker
« Svar #5 på: Ma.,12,September,2016,11,33 »
har en Eaton el locker for dana 30 med utveksling 3,73 liggende ny i eske selger den billig hvis noen er interesert
http://www.4wheelparts.com/Drivetrain-Differential/Dana-30-27-Spline-3-73-Up-E-Locker.aspx?t_c=12&t_s=237&t_pt=5589&t_pn=EAT19818-010
« Siste redigering: Ma.,12,September,2016,11,40 av fiskern »