Skrevet av Emne: Xj diesel trekker strøm hjelp  (Lest 1600 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeepxjr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Xj diesel trekker strøm hjelp
« på: Ti.,27,Oktober,2015,16,46 »
Hei har en 1996 mod jeep cherokee nyinnkjøpt som trekker strøm over natten,har bytta batteri og ser ikke ut som det er problemet.når jeg har stoppet bilen så kan jeg høre en tikkelyd,høres ut som det kommer fra elantennen men er ikke sikker.er det noen enkle måter og koble av elantennen på? Hvordan anbefaler dere og feilsøke dette elproblemet?? Takker for svar

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: Xj diesel trekker strøm hjelp
« Svar #1 på: Ti.,27,Oktober,2015,17,49 »
Prøv og ta ut sikringen til antennen  og se om lyden forsvinner
Skal være sikring nr 2 15 amp sikring på den
« Siste redigering: Ti.,27,Oktober,2015,18,06 av jeep92 »

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: Xj diesel trekker strøm hjelp
« Svar #2 på: On.,28,Oktober,2015,09,09 »
Kan også være overslag i kretsen til originalspilleren hvis den går på egen krets... Kjøp deg en slik http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kretstester-2000023374/ så prøver du sikring for sikring og måler hvor du har strømtrekk.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Jeepxjr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Sv: Xj diesel trekker strøm hjelp
« Svar #3 på: Lø.,31,Oktober,2015,07,26 »
Hei takker for svar, ser ut til at det har løyst seg, lada batteriet putta i ny spiller i bilen var ikke spiller i den når jeg kjøpte den så på merkelig vis tapper den ikke strøm lenger? Stoler ikke helt på dette så har gammel batteriet fullada liggende.kjøpte den sikringstesteren genialt verktøy takk for tipset :-).

Utlogget Jeepxjr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
Sv: Xj diesel trekker strøm hjelp
« Svar #4 på: Lø.,31,Oktober,2015,17,28 »
Det var antenna sikring fjærna :)

Utlogget Dry Only

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Xj diesel trekker strøm hjelp
« Svar #5 på: Ma.,18,Januar,2016,14,24 »
Hadde en XJ som trakk litt strøm, bortimot umulig å finne ut hvorfor. Hos meg viste det seg å være en forsinkelses-mater-dings som lyser opp ringen rundt der du putter inn nøkkelen. Fjernet den og strømlekkasjen var borte. Det er en liten blank dings like innunder rattet. Skriver dette ifall andre har bruk for tipset.
Cherokee 2,5 TD -97'