Skrevet av Emne: Sivrt`s Jeep garage.  (Lest 134245 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #90 på: Ti., 2,September,2008,21,31 »
Da var endelig 35 tommerne montert!!

Monterte 2" Teraflex budget boost, bestående av lengre sjakler bak og spacere foran. Fjernet OME spaceren på 1 cm foran siden sjaklene ikke hever like mye som spacerne.

For de som er interessert løfter sjaklene 1,75" og spacerne foran 2".

Tok noen dårlige bilder ved siden av Nils sin Rødhette som har ca 5,5" løft og 33" av samme typen, dvs Procomp X-Terrain..







`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #91 på: Ti., 2,September,2008,21,46 »
Har ikke fått prøvd den så mye enda, bare kjørt rundt en mil. Men det er overraskende lite vibrasjoner til å ha 7" heving uten SYE kit montert. Dette blir montert til uka uansett da..
Gikk ihvertfall greit i 85km/t, og det med ubalanserte dekk! Hadde ingenting kast i felgene, kun høydekast i dekkene. Bare det synes jeg er utrolig med tanke på at både meg og Stein som hadde felgene før meg, har brukt de skikkelig i terrenget.
AR Torque thrust med sentreringsmuttere må være kraftige saker, he he..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #92 på: On., 3,September,2008,23,05 »
Tenkte å montere bumpstops men det ble ikke bumpstops idag allikevel gitt.. Ingen som selger hockeypucker enda. Tenkte å bruke 4 pucker inne i hver fjør foran. Har boret et hull i hver "fjørmonteringsplate" på akselen. Skal bore hull gjennom alle puckene og tre igjennom en lang 10mm bolt. Da vil den orginale bumpstoppen i toppen av fjøra treffe disse istedet for nede på akselen..

Men slenger inn bilder av den siste hevingen.. Sjaklene bak og spacerne foran. Den sorte spaceren som ligger under Teraflex sin er en 1" spacer laget på jobb i teflon. Satte den inn for en stund siden for å kompensere for vinsjfangeren og vinsjen..



`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #93 på: On., 3,September,2008,23,06 »
Fikk pimpet nakkestøttene litt idag også Min kjære søster sydde på noen Warn merker for meg hun hadde kjøpt på Ebay..



`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #94 på: On., 3,September,2008,23,13 »
Slenger inn noen bilder av vogna ved siden av Piddå sin MJ, orginal høyde og 30x9,5-15

Litt forskjell




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #95 på: To., 4,September,2008,08,44 »
Dette begynner å bli skikkelig gromt.
Er Piddå aktiv her på forumet? Hadde vært fint om han hadde skrevet litt om Mj'n da det virker som jeg omtrent er alene med sånn bil her på forumet.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #96 på: To., 4,September,2008,11,14 »
Takk for det du.. :)

Nei Peder er på pirate, ble litt klipp og lim her he he.. Men mye mulig han kommer over her også.. Han har store planer for MJ`n ihvertfall...
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #97 på: Fr., 5,September,2008,00,01 »
Fikk montert ferdig Warn skvettlappene idag. Brukte 6mm gjennomgående bolter med skiver på begge sider. 3 stk i hver bushwacker og 1 stk i en fals mellom gulvet og hjulbuen. Skvettlappene er forsterket med noe glassfiberstoff inni så satser på at det holder.
Festet en øyebolt nederst i skvettlappene og monterte en 4mm syrefast langløkket kjetting mellom de og bakfangeren. Brukte syrefaste karabinkroker å feste kjettingen med. Da kan jeg justere de i terrenget hvis det blir nødvendig.
Kjettingene er der for å få skvettlappene litt vekk fra dekket og for å få rett stuk på de. Sånn de henger nå følger de linjen til bredderne..











`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #98 på: Fr., 5,September,2008,00,03 »
Fikk også trekt om takkonsollen jeg hadde liggende idag. Er egentlig fra en Grand Cherokee (ZJ) men passer sånn passe..
Planen var å ha alle bryterne jeg trenger og CB radioen i denne, men festene er ikke kraftige nok til å ha CB`n der dessverre..
Denne var i beige stoff så jeg trekte den om i sort skai, samme som høyttalerbroen bak. På bildene lyser bare den ene lampen foran, dette aner jeg ikke hvorfor.

Satte også i 4 LED pærer, men det viste seg at jeg hadde fått blått lys. Får kjøpe noen til da med hvitt lys. LED lyser ihvertfall mye bedre enn vanlige pærer. Har byttet de som lyser ved fotbrønnene også til hvit LED.

Boret 6 stk 6mm hull i plasten der kompass o.l vises til bryterne. Har montert bryterne men ikke koblet de opp enda..
Bryterne skal gå til:
- Elektrisk vifte i motorrom, i tillegg til rele.
- KC lyktene.
- AC kompressoren, ved bruk av on board air.
- El.kompressoren i lasterom.
- Reserve, til evnt ryggelys.
- Reserve, til evnt rock lights(lyser opp understellet ved nattkjøring)



`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #99 på: Lø., 6,September,2008,01,21 »
Fikk puslet litt med jeepen idag også gitt..

Byttet de blå LED pærene ut med hvite LED, ble mye bedre. Den ene lampen som ikke ville lyse viste seg å være dårlig kontakt i bryteren i den lampen..

Før jeg trekte konsollen om..


Montert:


LED pærene lyser endel bedre:
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #100 på: Lø., 6,September,2008,01,22 »
Laget meg også en holder til mob.tlf idag. Skjærte til en monteringsplate og boret et hull så jeg kunne bruke den orginale skruen som holder dekselet fast til dashbordet. Da blir det ingen stygge skruehull hvis dette skal demonteres en gang. Er samme montering av mic`en til CB`n på andre siden av rattet..

Greit å frigjøre litt plass i de få rommene som finnes innvendig. Pluss at nå kan jeg kanskje se om tlf ringer når jeg spiller som verst




`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #101 på: Lø., 6,September,2008,01,24 »
Laget også et 12V uttak med konstant strøm i lasterommet. Monterte det inne i hulrommet på passasjersiden med uttaket pekende bakover så ikke utstyr som er tilkoblet skal knekke hvis noe sklir inn i uttaket under terrengkjøring f.eks.

Kjekt å ha når man skal på treff så kjølebagen kan være tilkoblet hele tiden Eller man har en lykt eller lignende man vil lade og allikevel ha uttaket foran ledig..

Resten av dette hulrommet skal bygges om til et rom jeg kan ha luftpåfyller, muttertrekker eller lignende til OBA systemet.. Dekker da halve eller 3/4 av hulrommet med en plate, sånn aluplate med riller i kanskje..


`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #102 på: Lø., 6,September,2008,01,26 »
Siden det var så fint vær på palmekysten idag tenkte jeg å få tatt noen litt fine bilder av Ulven til en forandring.. Ble ikke så veldig proffe men men... Synes de ble litt tøffe da..








`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #103 på: Lø., 6,September,2008,20,32 »
Ulven er blitt driiit tøf 8) 8)

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Sivrt`s Jeep garage.
« Svar #104 på: Sø., 7,September,2008,23,59 »
Takk for det Herman. Hyggelig at du liker den..

Går å tenker litt på å skjære litt i bredderne. Det går en kant fra nederste del av bredderne og inn mot senter av bilen rundt hele bredderne. Tenkte å skjære vekk denne og bare spare 1cm eller 2 for å få stuffet hjulet inne i hjulbuen. Håper ikke konstruksjonen på bredderne gjør at de blir mye svakere.
Det går muligens å forsterke bredderne innvendig med noe glassfiber..
Tenkte å kappe der den grønne linjen går. Muligens forsterke bredderen med glassfiber på undersiden, altså der hjulet vil komme inn hvis dere skjønner..



De vil nok svekkes noe regner jeg med. Derfor tenkte jeg å forsterke de med glassfiber på innsiden, vist med hvitt felt på bildet.. Håpet det ville holde. Evnt legge inn en aluminiumslist der før glassfiberen legges på for å stive av ytterligere..

`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.