Skrevet av Emne: Vurderer å importere  (Lest 3953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Guntveit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Vurderer å importere
« på: Ti., 8,Mai,2007,16,49 »
Hei, tenkte dere jeep entusiaster kunne hjulpet meg litt;)

Har nå en Jeep grand cherokee limited 5.2, men har lyst å bytte ut i en wrangler eller CJ 7! Har lett litt rundt på nettet, men er ikke lett å finne noe som jeg faller for. Må liksom finne den rette:)

Har lyst på v8er i denne bilen også, så da er utvalget enda mindre. Finnes det veldig lite av disse til salgs? Med skinn osv?
Har sett bilder av deres som glinser og ser helt ny ut. Med skinn og alt. Har dere satt inn nye seter i ettertid da ?

Fant denne bilen i Tyskland,

http://www.mobile.de/SIDKcfhClq-2m0OhBjudfNDuQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1178638649A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B22%81Q-t-vCaMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100A4E12600Ccj7BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=7&id=11111111257286564&

Hva stynes dere om det? er det risikabelt å importere bil fra tyskland? Og vet dere eventuelle priser ferdig registrert i norge?

Takker for svar:)


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Vurderer å importere
« Svar #1 på: Ti., 8,Mai,2007,17,02 »
Den ser jo ikke så verst ut, men lit kabelkrøll under dashbordet som må fikses.

Sjekk ut om bilen er godkjent ombygd med heving og motoren. Da blir vår lille verden enklere for deg med tanke på å få skilter på den her i Norge.

For å regne import prisen går du inn på www.toll.no. Følg link til import kalkulator. Det er ca 150.000,- i ren avgift på denne bilen og + ca 57.000,- for kjøpet av bilen. Sykt nok, så runder du 200.000,- for det kjøpet med norske skilter.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: Vurderer å importere
« Svar #2 på: Ti., 8,Mai,2007,18,19 »
Jeg ville sjekket ut utvalget i USA, og evt. kjøpt en CJ-7 fra 1977, da slipper du avgifter pga. veteran.
Denne ble levert orginalt med V8.

Søk på ebay og www.collectorcartraderonline.com/

AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Vurderer å importere
« Svar #3 på: On., 9,Mai,2007,12,52 »
Som veteranimport fra USA er det vel en forutsetning at bilen er bortimot 100% orginal?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: Vurderer å importere
« Svar #4 på: On., 9,Mai,2007,19,35 »
Ikke nødvendigvis, det var en CJ-5 som ble registrert for en tid tilbake som veteran.
Den var bla. hevet med større hjul.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Vurderer å importere
« Svar #5 på: On., 9,Mai,2007,23,45 »
Jeg har vært en del i Tyskland å sett på CJ.

Det er etter min smak mye rart i Tyskland, det kan være vanskelig å finne en fin Jeep. Det er ofte lett å se på lang avstand om en Jeep kommer fra Tyskland, da mange har store front krombøyler og lysbøyler og horn :-\


Den jeepen du har funnet frem til er jo billig, men man vet jo ikke så mye om hvilken løsninger som er valgt i jeepen.





Jeg synes kanskje disse to jeepene ser bedre utifra bildene å bedøme, men de er jo litt dyrere og med avgifter blir det kanskje helt drepen :(
Det er kanskje ikke så lett å importere en CJ med stor motor, det beste er kanskje å ta inn og vente med registreringen til den blir veteran?





http://www.mobile.de/SIDbSpwqE5jAP1KiFWXuS.qWg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1178747686A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B40%81L-t-vMiMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6A4E12600I600000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=38&id=11111111238472849&





http://www.mobile.de/SIDzCuZhWC3flk6u4yK8hTt0w-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1178745425A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B40%81L-t-vMiMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6A4E12600I600000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=40&id=11111111237428691&


Ellers er er det som det skrives over her Ebay i USA er et sted du kan være heldig å finne en fin CJ.

Andre steder å lete er hos Collin Brothers. Her dukker det av og til opp fine CJ:

http://www.collinsbrosjeep.com/main.htm

Om du ender opp med en CJ som hobbybil får du iallefall en bil som gir deg mye glede :)

Lykke til
« Siste redigering: On., 9,Mai,2007,23,55 av sten_morten »
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Vurderer å importere
« Svar #6 på: Sø.,24,Juni,2007,22,29 »
Henger meg på denne tråden...

Jeg driver også å ser litt smått etter en 7'er, for å restaurere totalt. Har satt meg et krav om at det skal være V8'er. Jeg har sett meg ut to biler fra Tyskland nå. Den ene er en 85 modell, og den andre 86. Begge to har AMC 360.

Bilene ser ikke tipp topp ut, og de har (som nevnt over) store kufangere etc, men planen er å restaurere helt, så det gjør meg ingen ting hvilken farge bilen har, hva som er på av utstyr, etc.

Den ene bilen har ikke papirer på V8'ern, og jeg vet ikke om det blir et problem i Norge. Dvs, jeg skjønner jo at det sikkert ikke er like "lett" uten papirer, men det finnes jo en mengde 7'ere med AMC 360 i Norge.

Jeg kommer nok ikke til å registrere bilen før den er veteran, men hvordan blir det når jeg bygger den om (for det blir nok litt heving, 35"ere, etc... ;D)?

Hva er det som er vanlig når det gjelder akslinger på 7'ern? Jeg vet at den ene jeg ser på har Dana 35 forann, og AMC 20 bak. Er det ikke vanligere med Dana 44 bak?

Ellers, er det noe jeg bør se etter på en CJ-7 AMC 360?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Vurderer å importere
« Svar #7 på: Sø.,24,Juni,2007,22,40 »
Henger meg på denne tråden...
Jeg driver også å ser litt smått etter en 7'er, for å restaurere totalt. Har satt meg et krav om at det skal være V8'er. Hva er det som er vanlig når det gjelder akslinger på 7'ern? Jeg vet at den ene jeg ser på har Dana 35 forann, og AMC 20 bak. Er det ikke vanligere med Dana 44 bak?
Ellers, er det noe jeg bør se etter på en CJ-7 AMC 360?
Godt valg  ;)
Aldri noen Jeep m dana 35 i front. Derimot Dana 30.
Fleste CJ`r har AMC-20 bak. Siste mod 85 fikk Dana 44.
Lykke til på CJ jakten  8)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

renegade

  • Gjest
Sv: Vurderer å importere
« Svar #8 på: Ma.,25,Juni,2007,11,26 »
Henger meg på denne tråden...
Jeg driver også å ser litt smått etter en 7'er, for å restaurere totalt. Har satt meg et krav om at det skal være V8'er. Hva er det som er vanlig når det gjelder akslinger på 7'ern? Jeg vet at den ene jeg ser på har Dana 35 forann, og AMC 20 bak. Er det ikke vanligere med Dana 44 bak?
Ellers, er det noe jeg bør se etter på en CJ-7 AMC 360?
Godt valg  ;)
Aldri noen Jeep m dana 35 i front. Derimot Dana 30.
Fleste CJ`r har AMC-20 bak. Siste mod 85 fikk Dana 44.
Lykke til på CJ jakten  8)

Hmmm, det var vel bare (noen av) de som ble bygd i '86 som har D44 bak, f.eks. min... <smil>


Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Vurderer å importere
« Svar #9 på: Sø., 1,Juli,2007,20,45 »
Jeg trenger litt tilbakemeldinger her. Jeg er veldig klar for å skaffe meg en 7er for å restaurere totalt, gi den den looken, fargen osv som jeg er keen på.

Jeg har sett meg ut en bil i Tyskland. Ignorer farge, kufanger, interiør, etc... Men hva synes dere om denne:

http://www.mobile.de/SIDOqJyrMq.HwOyAKVZ9RsQHw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1183318683A2LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B11%81P-t-vCaMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100A4E12600Bv8BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=2&sr_qual=GN&top=4&id=11111111264759914&

Det blir nok mye jobb for å få den i orden, men jeg har tid og sted å ha bilen. Det jeg er redd for er at motoren er søppel, men i følge eieren går den som en klokke. Den er hentet fra en Wagoneer, men han var usikker på årstall, og hadde ikke noen papirer på motoren (bilen er registrert som 4.2 liter). Vil det by på problemer for å få den registrert i Norge?

Jeg har fått tilsendt en haug med bilder, og bilen ser grei ut fra hva jeg kan se. Det blir selvfølgelig en del rust sveising, sandblåsing, lakking, etc, men jeg har ikke noe lyst til å kjøpe katta i sekken... Så om noen har muligheten til å hjelpe meg litt (si hva jeg skal spørre eieren om, komme med tilbakemeldinger, evt andre bilder) så setter jeg utrolig pris på det!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt