Skrevet av Emne: Slangevarmer og sete varmer  (Lest 2485 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Slangevarmer og sete varmer
« på: To.,30,Januar,2014,19,40 »
Da skal vi få gjort denne jk litt mer vinter venlig. Fått kjøpt inn en 2000w slangevarmer og mopar seat heater kit. Så da er planen for helga klar.
Noen som har montert en sånn? http://www.nydings.no/produkt/motorvarmere/universal-slangevarmer/elheat-yx-004-2000
Den skal monteres på slangen som går inn i varmeregisteret. Er det noen som har tegning på hvilken slange dette er?

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Slangevarmer og sete varmer
« Svar #1 på: Sø., 2,Februar,2014,20,50 »
Da er Mopar seat heater kit montert. Med 39 i feber tok det to kvelder. Ut med setene, skru fra hverandre setene, inn med varme elementene, legge ledninger, koble og skru sammena alt. Og nå har jeg helt suveren varme i setene, anbefales på det sterkeste. ;D

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Slangevarmer og sete varmer
« Svar #2 på: Sø., 2,Februar,2014,21,34 »
Litt sent å komme med min info nå..... Men!

Har hatt slangevarmer på to tidligere biler og jeg skal aldri ha det igjen. Varmeren spiste opp slangene iløpet av en vinter. Holdt stort sett frem til påske, men da gikk vannet....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Slangevarmer og sete varmer
« Svar #3 på: Sø., 2,Februar,2014,22,50 »
Har ikke fått montert den enda...

Har lest litt om det og det er mange som sier det. Har og hatt det på begge xj'ene og det har fungert bra, har riktig nok byttet slanger på den ene, med det var etter tre år med slangevarmer og trolig slanger fra en gang på 90 tallet. Pluss at Den varmeren jeg har kjøpt nå har sirkulasjons pumpe. Så jeg kan ikke skjønne at det skal skade slangene noe mer om varmen kommer fra motore enn et element så lenge kjølevesken sirkulerer. Men teori og praksis er ikke alltid det samme.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Slangevarmer og sete varmer
« Svar #4 på: Ma., 3,Mars,2014,13,34 »
Jeg var innom Bilextra her i Bergen for å forhøre meg om motorvarmer, og de anbefalte helt klart slangevarmer. Både pga av pris og montering, men også for å unngå å borre i blokken...
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Slangevarmer og sete varmer
« Svar #5 på: On., 5,Mars,2014,15,33 »
Kommer litt an på kvaliteten på slangene og da...  Har og montert kjøleslanger og bensinslanger som måtte byttes etter ett år, uten motorvarmer....
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje