Henger meg på denne tråden...
Jeg driver også å ser litt smått etter en 7'er, for å restaurere totalt. Har satt meg et krav om at det skal være V8'er. Jeg har sett meg ut to biler fra Tyskland nå. Den ene er en 85 modell, og den andre 86. Begge to har AMC 360.
Bilene ser ikke tipp topp ut, og de har (som nevnt over) store kufangere etc, men planen er å restaurere helt, så det gjør meg ingen ting hvilken farge bilen har, hva som er på av utstyr, etc.
Den ene bilen har ikke papirer på V8'ern, og jeg vet ikke om det blir et problem i Norge. Dvs, jeg skjønner jo at det sikkert ikke er like "lett" uten papirer, men det finnes jo en mengde 7'ere med AMC 360 i Norge.
Jeg kommer nok ikke til å registrere bilen før den er veteran, men hvordan blir det når jeg bygger den om (for det blir nok litt heving, 35"ere, etc...
)?
Hva er det som er vanlig når det gjelder akslinger på 7'ern? Jeg vet at den ene jeg ser på har Dana 35 forann, og AMC 20 bak. Er det ikke vanligere med Dana 44 bak?
Ellers, er det noe jeg bør se etter på en CJ-7 AMC 360?