Skrevet av Emne: Kathrines 7'er garasje  (Lest 45764 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #75 på: Ti., 3,Mars,2009,14,59 »

Den gikk helt fint før vi tok den ut. I følge Vibeke som har eide bilen i
10 år før meg, gikk den også helt fint de årene hun hadde den.
Byttet olje ca hver 5000. Ingen ulyder. Gått 130.000. Alle instrumenter var intakte
før den ble plukka ned. Oljetrykk inkludert.



Pris diskuterer vi på PM.
« Siste redigering: Ti., 3,Mars,2009,15,09 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #76 på: Ti., 3,Mars,2009,15,06 »
Det er fortsatt min bil, derfor er det ikke noe "dere" når det kommer til de avgjørelsene  8)

Ja tatt av støtdemperfestene og titta bak der. Helt fint. Ca en mm med kavring, men godset
i ramma er på ingenmåte svekket.

Hvorfor bytte hele plata? Nå har jeg tatt ut den delen jeg var interessert i, også har
platearbeidern stanset ut en tilsvarende plate og komplettert det gjenværende gulvet.
Det er derfor til salgs Per!

Traversen byttes. Har kjøpt ny. Den som satt der var klar for gjenvinning.

Kath
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #77 på: Ti., 3,Mars,2009,16,12 »
Det er fortsatt min bil, derfor er det ikke noe "dere" når det kommer til de avgjørelsene  8)

Ja tatt av støtdemperfestene og titta bak der. Helt fint. Ca en mm med kavring, men godset
i ramma er på ingenmåte svekket.

Hvorfor bytte hele plata? Nå har jeg tatt ut den delen jeg var interessert i, også har
platearbeidern stanset ut en tilsvarende plate og komplettert det gjenværende gulvet.
Det er derfor til salgs Per!

Traversen byttes. Har kjøpt ny. Den som satt der var klar for gjenvinning.

Kath

"Dere" var i betydningen sveiser'n og deg <smil>.
Lurte egentlig på om det var enklere å skjære & sveise hele gulvet, enn bare del av det.

Jeg tar for gitt at gulvet mitt har akkurat de samme problemene, derfor interessen...

Som sagt, fint blir det uansett !!


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #78 på: Ti., 3,Mars,2009,20,00 »
Trodde du sa for kun kort tid siden at du bare skulle fikse litt på den maskinisten som satt i... Dette skulle ikke bli noe mer enn en strøken og tilnærmet orginal CJ, bare bittelitt heving og fine tøffler.....?

Men nå lukter det skikkelig åtter og annet snadder skjønner jeg :D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #79 på: Ti., 3,Mars,2009,22,01 »
Per,

takk for at du backer prosjektet mitt. Blir glad for det.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #80 på: Ti., 3,Mars,2009,22,02 »
Trodde du sa for kun kort tid siden at du bare skulle fikse litt på den maskinisten som satt i... Dette skulle ikke bli noe mer enn en strøken og tilnærmet orginal CJ, bare bittelitt heving og fine tøffler.....?

Men nå lukter det skikkelig åtter og annet snadder skjønner jeg :D


Orker ikke gjøre ting halveis.... får heller bruke tid.

 :)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #81 på: Ti., 3,Mars,2009,22,11 »
Trodde du sa for kun kort tid siden at du bare skulle fikse litt på den maskinisten som satt i... Dette skulle ikke bli noe mer enn en strøken og tilnærmet orginal CJ, bare bittelitt heving og fine tøffler.....?

Men nå lukter det skikkelig åtter og annet snadder skjønner jeg :D

What's new...

Nå har hun vel egentlig ikke sagt så mye om hvordan den skal bli, untatt at det skulle være en tilnærmet orginal bil.
(Men 2" heving, 1" bodylift og litt lengre sjakler gir fint plass til 33".  Dette ser veldig "riktig" ut og er vel omtrent orginalt (?))

Hel motor er jo bestandig kjekt å ha.

Men igjen, dette blir uansett en gild bil !!

Og enda viktigere: enda en 7'er reddet fra ihjælkjøring av noen som ikke vet hva de har...

Og jeg er imponert over fremdriften, her går det unna !

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #82 på: Ti., 3,Mars,2009,22,43 »
Per, 35" ...

Når ramme er ferdig blåst, grunnet og lakket
sammen med akslinger, nye fjærer, panser, grill, bøyle og skjermer, er det bare å sette igang
å montere. Deretter er det nok en lang stund før det skjer noe igjen.


 
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

renegade

  • Gjest
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #83 på: Ti., 3,Mars,2009,23,32 »
Deretter er det nok en lang stund før det skjer noe igjen.

Sieremallesamma, vi får nå se da...

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #84 på: On., 4,Mars,2009,22,36 »
Balja er ferdig.  Klar ferdig gå.










Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #85 på: To., 5,Mars,2009,08,57 »
Balja ble bedre en ny  ;D
Flott å kunne sette tilbake original balja, ikke så mange CJ rest objekter hvor det er mulig / lønnsomt.
Og snart kommer det noe ny strigla rammeverk, så "innramming" kan begynne...
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #86 på: To., 5,Mars,2009,09,10 »
Jeg er imponert... Har du sluttet å jobbe Katrine? ;D Eller har du rett og slett sluttet å sove?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #87 på: To., 5,Mars,2009,14,52 »
Jeg er imponert... Har du sluttet å jobbe Katrine? ;D Eller har du rett og slett sluttet å sove?

Ikke som jeg vet.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #88 på: To., 5,Mars,2009,14,58 »
Holder du koken nå, så må du og Petter kjøre to biler hver oppover til Gol etter påsken.... ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kathrines 7'er garasje
« Svar #89 på: To., 5,Mars,2009,18,16 »
he he...

tror ikke de blir no Gol :)

.. kommer hjem fra USA tre dager før...

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360