Skrevet av Emne: LANDSTREFF 2013  (Lest 11408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: LANDSTREFF 2013
« Svar #30 på: On.,28,August,2013,10,08 »
Kom til kl.10.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget VegardSS

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
  • 2000 Cherokee 2.5 td
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #31 på: Sø., 8,September,2013,22,31 »
Da har jeg betalt for hele hælja.  8)  Ser fram til detta.

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #32 på: Ma., 9,September,2013,08,38 »
Da er det betalt og vi er 3 stk som gleder oss stort til både kjøring og sosialisering  8)

Men er det greit å finne frem til møtested?  er det slik an man kjører samlet inn i feltet , eller???
Førstereis skjønner dere sikkert..  ;)

Erik
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #33 på: Ma., 9,September,2013,15,12 »
Området vil bli skiltetfra omegn. Sannsyneligvis fra Skien og oppover. Kjørefeltet begynner der campen slutter, så det bør være enkelt å finne  ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget VegardSS

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
  • 2000 Cherokee 2.5 td
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #34 på: Ma., 9,September,2013,23,26 »
Hvordan er det med luft/kompressor der?

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #35 på: Ti.,10,September,2013,01,41 »
Hei alle sammen!
Litt mer info vedrørende treffet:
Fredag: Innsjekking. Vi skal se om vi får til ettermiddagskjøring. Sosialt samvær.
Lørdag: Førermøte kl. 10:00. Det vil deretter holdt et kjørekurs, varighet ca.1 tme, som vi håper flest mulig vil være med på. Deretter blir det inndeling i lag. Teknisk kontroll med sikkerhetssjekk(bremser sele, festet batteri, brannslukker). Vi er svært opptatt av sikkerhet og miljø, så det er et must at bilene skal minimum ha 1 stk. 2 kg. godkjent brannslukker, fastmontert. Biler med vinsj bør ha "trestropp". Bilene skal ha oppsamlingskar for olje. (eks. 4-5 liter plastkanne hvor ene siden er skåret et stort hull i).
Der er jekk, verktøy, luftkompressor, sveiseapp., 5 kw aggregat, mm. tilgjengelig.
Vi vil ha stor fokus på at det skal være utfordrende, spennende og gøy å delta, enten du er helt fersk eller erfaren.
Løypene vil bli merket med gul og rød. Gul er for lett modifiserte biler, og maner til kjøreteknikk. Rød er for modifiserte biler og krever i tillegg til kjøreteknikk at minst 1 bil på laget har vinsj.
Resten av feltet er varierende fra kategori grønn til rød og åpen for individuell kjøring. Ingen av løypene har potensiell veltefare, men vi forutsetter og forventer at folk bruker innsiden av hodet. Det vil bli satt sammen lag med blanding av erfarne og uerfarne kjørere, og vi legger stor vekt på at de som ønsker det vil få tips og råd og guiding gjennom løypene. Om tid og interesse er der vil det bli et par overraskende momenter etter hvert.
Om kvelden er det sosialt samvær med div. grillretter og tilbehør. Det er fint om du ved innsjekking gir beskjed om du/dere ønsker å være med på det. Det nytes medbragt drikke.
Flere praktiske opplysninger vil der bli ved ankomst og på førermøte. Håper med dette på at flere vil ta turen til Skien og Grenland. Det vil bli skilting. Se etter gule JCN skilt. Ta med godt humør og vel møtt.
Hilsen Åge og arrangørene i JCN.  ;D
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #36 på: Ti.,10,September,2013,20,50 »
Hvordan er det med luft/kompressor der?

Luftkompressor vil være i drift ved jevne mellomrom. I og med at alt drives på aggregat, så vil dette startes etter behov.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #37 på: To.,12,September,2013,21,56 »
Hei alle sammen!
Litt mer info vedrørende treffet:
Fredag: Innsjekking. Vi skal se om vi får til ettermiddagskjøring. Sosialt samvær.
Lørdag: Førermøte kl. 10:00. Det vil deretter holdt et kjørekurs, varighet ca.1 tme, som vi håper flest mulig vil være med på. Deretter blir det inndeling i lag. Teknisk kontroll med sikkerhetssjekk(bremser sele, festet batteri, brannslukker). Vi er svært opptatt av sikkerhet og miljø, så det er et must at bilene skal minimum ha 1 stk. 2 kg. godkjent brannslukker, fastmontert. Biler med vinsj bør ha "trestropp". Bilene skal ha oppsamlingskar for olje. (eks. 4-5 liter plastkanne hvor ene siden er skåret et stort hull i).
Der er jekk, verktøy, luftkompressor, sveiseapp., 5 kw aggregat, mm. tilgjengelig.
Vi vil ha stor fokus på at det skal være utfordrende, spennende og gøy å delta, enten du er helt fersk eller erfaren.
Løypene vil bli merket med gul og rød. Gul er for lett modifiserte biler, og maner til kjøreteknikk. Rød er for modifiserte biler og krever i tillegg til kjøreteknikk at minst 1 bil på laget har vinsj.
Resten av feltet er varierende fra kategori grønn til rød og åpen for individuell kjøring. Ingen av løypene har potensiell veltefare, men vi forutsetter og forventer at folk bruker innsiden av hodet. Det vil bli satt sammen lag med blanding av erfarne og uerfarne kjørere, og vi legger stor vekt på at de som ønsker det vil få tips og råd og guiding gjennom løypene. Om tid og interesse er der vil det bli et par overraskende momenter etter hvert.
Om kvelden er det sosialt samvær med div. grillretter og tilbehør. Det er fint om du ved innsjekking gir beskjed om du/dere ønsker å være med på det. Det nytes medbragt drikke.
Flere praktiske opplysninger vil der bli ved ankomst og på førermøte. Håper med dette på at flere vil ta turen til Skien og Grenland. Det vil bli skilting. Se etter gule JCN skilt. Ta med godt humør og vel møtt.
Hilsen Åge og arrangørene i JCN.  ;D

Så det vil si at jeg må montere brannslukker i bilen? Og ha med en oljekanne til spillolje?
Er det no krav til hvor i bilen den må være montert isåfall?
Kommer med en standard wj for å prøve meg litt (første gang)

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: LANDSTREFF 2013
« Svar #38 på: To.,12,September,2013,23,12 »
Hei.  Om du stropper det bak, fester holderen i plastdeksel baki er det ok. Den skal ikke komme flygende ved bråbrems f.eks. Velkommen skal du være. :-) Åge.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #39 på: Fr.,13,September,2013,08,37 »
Den er god! Da skal jeg ordne med det idag. Vi gleder oss til imorgen ;D

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #40 på: Sø.,15,September,2013,17,44 »
Vil bare si tusen takk til alle som har stått på for et supert arrangement!!
Både jeg, co-driver og bilen koste oss masse  :D

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Geir G K

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #41 på: Sø.,15,September,2013,19,31 »
Slenger meg på den takk til Åge og co for strålende bra treff!
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #42 på: Sø.,15,September,2013,21,01 »
Nok et bra JCN landstreff! Kjempe takk til Åge og resten av de som gjorde dette mulig.
Samtidig artig å se nye Jeeper og folk komme til, bra opplegg for nykommere.

Takk til alle som støttet opp og møtte til JCN landssjef 2013...
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #43 på: Sø.,15,September,2013,22,33 »
Vil si takk for en innholdsrik og spennende tur, stor takk til Åge og co som guidet oss ferskinger gjennom løypa (hvem hadde trodd min standard wj med vinterdekk skulle klare seg så bra)
Vi hadde det kjemåefint og følte vi ble tatt godt imot!
Det jeg savna var litt mer utfyllende info tidligere (1-2 uker i forveien)
Og et jcn skilt med pil inn på motorsenteret fra hovedveien, da vi greide å forville oss 25 min innover i luksefjell. Men dette er småplukk og kun ment som konstruktiv kritikk:-)
Veldig fornøyd,  og noe jeg kunne ha gjort igjen!

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: LANDSTREFF 2013
« Svar #44 på: Ma.,16,September,2013,08,53 »
 ;D ;D ;D omtrent slik tror jeg at jeg så ut hele Lørdag og utover Søndagen denne helgen...

Jeg vil rette en stor takk til dere som arrangerte dette treffet! Som førstereis med 2 kamerater om bord, ble vi alle 3 overrasket over hvor inkluderende dere er, ikke bare arrangørene, men også dere andre som tilsammen faktisk utgjør treffet.

Men vi vil spesielt  dra frem den guida turen som gjøre at jeg fikk åpnet øynene og kjørte steder jeg ikke hadde turt å prøve på mange år... Masse gode råd om kjøreteknikker, veldig hyggelig opplegg i grillhytta på kvelden ( ikke bare for at jeg var så heldig å vinne den kasteblokka, og fikk pokal for at jeg var nybegynner.. 8)) og takk for god mat :-)

Jeg undres bare over at det ikke var flere fremmøtte?, Ikke for at det manglet noen for å gjøre treffet helt topp for min del
Men å få tilbud om et slikt fint kjøreområde, og så bra arrangert treff, ville jeg tro at samlet flere Jeeper.... ???


Om en skulle komme en ting, er det som Stianvi er inne på, et skilt nede ved innkjøringen... vi fikk også kjørt mye av Luksefjell på veier som var forbeholdt slike vanlige biler...  ??

PS: Om noen har funnet en kortholder med sertifikat, bankkort osv... Hadde det vært fint med en beskjed...

Takk igjen og jeg er 101% sikker at jeg kommer tilbake !!!!



Erik
« Siste redigering: Ma.,16,September,2013,08,56 av erik_h »
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"