Dette blir ett innlegg med litt mer lengde enn jeg bruker å ha. For ca 2 uker siden begynte jeg å merke litt lugging i bakakslingen ved svinging til både høyre og venstre ved kjøring bakover og fremover. I tillegg til luggingen kom det en lyd som høres ut som metall mot metall som gnis HARDT mot hverandre. Dette tenkte jeg var et tegn på at jeg måtte bytte oljen i differensialen igjen da det var det samme som skjedde før jeg skiftet sist gang også. Dum som jeg er har jeg ikke noterert ned når jeg skiftet sist. Jeg kjøpte castrol olje(samme som sist) og brukte det nye addativet som fiat bruker. Skal vistnok være aaakkurat det samme som mopar sin, men billigere. Skrudde av dekselet på diffen, rengjorde og påførte ny pakning. Venta i 45 min og fylte på 120ml addativ og resten olje til det rant ut litt. Tenkte at nå var jeg ferdig med den lyden...
Det var jeg altså ikke. Lyden var der fortsatt, så jeg feilsøkte litt mer å så at jeg hadde olje på bremseskjoldet HØ bak. Fikk derfor skaffet nytt hjullager, simring og krympering hos us autoparts. Dette ble montert og bilen fungerer igjen,meeen lyden var der fortsatt.
På tur fra Kongsberg til Orkdal i går fylte jeg litt mer luft i dekkene. Gikk fra 2,1 bar til 2,3.. Dette gjorde at speedometeret ble mer riktig og at luggingen avtok litt, men ble ikke borte. Nå har jeg nesten ingen lyd ved rygging og svinging til høyre, men har bitte litt lugging. Svinger jeg til venstre og kjører fremover er det en annen sak. Da lugger det skikkelig og kverner i bakdiffen. Ved høyere hastigheter en 10 km er det ikke noe spesielt tegn til lugging eller lyd.
Noen som kan hjelpe med tips, råd eller har en mulig ide? Hadde satt stor pris på det! Begynenr å bli mildt sagt lei. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men har ikke mellomaksling foran for øyeblikket da denne tok kvelden for noen uker siden. Får ny mellomaksling fra USA til uka fra Carolina Driveline.