Skrevet av Emne: Lugging i bakdiffen.  (Lest 1985 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Svensson

• 360 CID
Lugging i bakdiffen.
« på: Sø.,26,August,2012,14,50 »
Dette blir ett innlegg med litt mer lengde enn jeg bruker å ha. For ca 2 uker siden begynte jeg å merke litt lugging i bakakslingen ved svinging til både høyre og venstre ved kjøring bakover og fremover. I tillegg til luggingen kom det en lyd som høres ut som metall mot metall som gnis HARDT mot hverandre. Dette tenkte jeg var et tegn på at jeg måtte bytte oljen i differensialen igjen da det var det samme som skjedde før jeg skiftet sist gang også. Dum som jeg er har jeg ikke noterert ned når jeg skiftet sist. Jeg kjøpte castrol olje(samme som sist) og brukte det nye addativet som fiat bruker. Skal vistnok være aaakkurat det samme som mopar sin, men billigere. Skrudde av dekselet på diffen, rengjorde og påførte ny pakning. Venta i 45 min og fylte på 120ml addativ og resten olje til det rant ut litt. Tenkte at nå var jeg ferdig med den lyden...

Det var jeg altså ikke. Lyden var der fortsatt, så jeg feilsøkte litt mer å så at jeg hadde olje på bremseskjoldet HØ bak. Fikk derfor skaffet nytt hjullager, simring og krympering hos us autoparts. Dette ble montert og bilen fungerer igjen,meeen lyden var der fortsatt.

På tur fra Kongsberg til Orkdal i går fylte jeg litt mer luft i dekkene. Gikk fra 2,1 bar til 2,3.. Dette gjorde at speedometeret ble mer riktig og at luggingen avtok litt, men ble ikke borte. Nå har jeg nesten ingen lyd ved rygging og svinging til høyre, men har bitte litt lugging. Svinger jeg til venstre og kjører fremover er det en annen sak. Da lugger det skikkelig og kverner i bakdiffen. Ved høyere hastigheter en 10 km er det ikke noe spesielt tegn til lugging eller lyd.

Noen som kan hjelpe med tips, råd eller har en mulig ide? Hadde satt stor pris på det! Begynenr å bli mildt sagt lei. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men har ikke mellomaksling foran for øyeblikket da denne tok kvelden for noen uker siden. Får ny mellomaksling fra USA til uka fra Carolina Driveline.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Raniets

• 304 CID
  • **
Sv: Lugging i bakdiffen.
« Svar #1 på: Lø., 1,September,2012,18,58 »
Hadde på en flaske slippolje og lydene forsvant.
den lugger litt ved full sving på asfalt med grus på , men tror det bare er sånn på alle.

Utlogget Svensson

• 360 CID
« Svar #2 på: Sø., 2,September,2012,22,29 »
Tror jeg ringer bilmax i morra å hører hva de skal ha for 2 liter olje som er ferdigblandet.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:

Utlogget Raniets

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Ma., 3,September,2012,17,46 »
Hørte med Telemark der verkstedsmester mente at man må ha en liten kanne ekstra slippolje på diffen i tillegg til den ferdigblandete.

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #4 på: Ma., 3,September,2012,17,49 »
 Limitid slip olje, 
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Svensson

• 360 CID
« Svar #5 på: Ti., 4,September,2012,18,25 »
Ringte Bilmax i dag å snakka med verkstedmesteren. Fortalte han hva jeg hadde hatt på og fikk høre at de brukte samme olje, men at man trenger ikke ha på ekstra addativ da den er ferdigblandet den jeg allerede hadde hatt på. Så da blir det nytt oljeskift uten ekstra addativ.
ION Alloy style 171.
Byggetråd:

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #6 på: On., 5,September,2012,20,57 »
jeg fikk faktisk en flaske additiv fra USA sammen med andre deler.
ofte er det vel strengt med å sende flytende væsker som flyfrakt....
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Svensson

• 360 CID
« Svar #7 på: To., 6,September,2012,11,05 »
Hørte med Jetcarrier for et par dager siden, men fikk beskjed om at olje ikke varlov å frakte. Blir skifting i dag. Så kommer med en tilbakemelding på hvordan det blir.
ION Alloy style 171.
Byggetråd:

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #8 på: To., 6,September,2012,14,22 »
Jeg bestilte bare for å teste om det gikk, og det gjorde det denne gangen.
Tror mange leverandører ser gjennom fingrene og sender allikevel når det er bare 120 ml flasker.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Svensson

• 360 CID
« Svar #9 på: To., 6,September,2012,21,32 »
Hmm.. Får se hvordan det går med den oljen jeg har hatt på nå. Har akkurat bytta og den verste lugginga er borte samt lyden er bort, men det er et lite snev av lugging fortsatt. Dette var det sist jeg skiftet også,men da gikk det over etter litt kjøring.
ION Alloy style 171.
Byggetråd: