Skrevet av Emne: Se opp for rust på fjærbrakettene på foraksel under gummiisolatorene !  (Lest 2281 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Siste redigering: Ma.,27,August,2012,16,33 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget findaname

• 360 CID
Ja takk. Jeg oppdaget selv en bite lite hul der i forrige uke. Pellet litt på den og søren tar meg, fingeren gikk rett inn og laget en enda større hull. Dette er skummelt. Større sveiseoperasjon venter:(:(:(

Tydeligvis en svak punkt. Bra du påpeker.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
ja det samles vann og salt? under gummien og der ligger det og godgjør seg i årevis.
enten må man bruke noe tettemiddel/fett under gummien eller kanskje skru fast en slags kopp/deksel over toppen som dekker gummien. det er jo et senterhull i metallet på toppen der.

« Siste redigering: On.,22,August,2012,14,01 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
Gjelder dette alle Dana-30 fremakslinger eller er det forskjellige gummiforinger på WJ og XJ?
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Den ligner jo litt i selve konstruksjonen iallefall.
XJ aksel:

« Siste redigering: On.,22,August,2012,17,28 av teerex »

Utlogget Cloudhanger

• 258 CID
  • *
Såvidt jeg husker så har ikke XJ'n den gummikappen som "fanger" fuktigheten, så neppe like stort problem der.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Jeg har problem med å forstå hensikten med hullet på toppen av "kuppelen". Og det er jo uansett drenering innvendig.
Så jeg limer en plastplate fast oppå der og har godt med RTV silikon eller lignende under gummiisolatoren både oppe og nede så burde det ikke bli noe problem med rust fra utsiden iallefall.

« Siste redigering: Ma.,27,August,2012,15,33 av teerex »