Hei!
Jeg anbefaler følgende:
Kjøp en OBD II scanner som kan slette feilkoder. Enten denne:
http://www.ebay.com/itm/Actron-9135-OBD-II-Auto-Scanner-NEW-Open-Package-SAVE-/120896700449?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item1c26014021eller denne:
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-PRO-151363/Systemet på Jeep fungerer på følgende måte: dersom du får en feil som trigger en feilkode vil PCM registrere dette og lagre koden. Avhengig av alvorlighetsgrad kan PCM kommandere MIL (Malfunction Indicator Light) til å lyse og da vil du se lys i "Check Engine" på instrumentpanelet. Noen feil
kan kreve to like feil-triggere for å få lampen til å lyse permanent og systemet er også konstruert slik at dersom du etter tre oppstarter/oppvarminger ikke får flere triggere, så vil lampen slukke. PCMen vil derimot lagre kodene og de kan leses ut ved å scanne OBD II porten (multikontakt under dashbord på venstre side) eller ved å slå tenning av/på fire ganger og lese kodene i kmteller den fjerde gangen.
Du trenger hele 40 oppstarter/oppvarminger uten feil-trigging før kodene slettes automatisk. Har du en temporær feil (les dårlig kontakt/høy/lav spenning/jordingsfeil) et eller annet sted, så vil feil trigges i hytt og pine og kodene vil forbli i PCM.
Bruker du en OBD II scanner som kan slette feilkoder, så er det mye lettere å feilsøke.
Slett kodene, start opp bilen, rist og rikle på ledninger til sensorer (en for en) som har sammenheng med kodene og se om de trigges på nytt.
Noen feilkoder kan tvinge PCM over i limp-mode og kan definitivt gi slike utslag som høy tomgang, redusert effekt og merkelig giring. Dette er gjort for å spare motor for påkjenning dersom feilen ikke blir korrigert eller komponenter byttet til fungerende komponenter.
Du bør også forvisse deg om at lampa i "Check Engine" faktisk fungerer. Den skal lyse et lite øyeblikk når du slår på tenning. Lyser den ikke, bør du finne årsaken til dette. Kan være selve pæra eller dårlig kontakt i pæreholder.
Jeg er enig med Chryslercrap; det er neppe dieselpumpa som er gåen. Dersom du har så mange feilkoder og dersom alle disse komponentene/sensorene faktisk har feilet, så tror jeg ikke du ville fått kjørt bilen i det hele tatt over 1100 RPM.
Har du startet bilen med startkabler, eller koblet fra batteri mens motor går? Dette gir lange gnister og nokså store spenninger inn på systemet og kan lett trigge en haug med feilkoder...