Skrevet av Emne: Karosserifeste til bladfjær  (Lest 938 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Eriken

• 258 CID
  • *
Karosserifeste til bladfjær
« på: Ti., 8,Juni,2010,11,13 »
Jeg skal skifte de fleste bremsedeler på min 1996 Jeep Cherokee Country, 4L. Jeg bestemte meg også for å skifte bladfjærene bak, med tilhørende karosserifester. Disse var rustne og slitne, og jeg synes det er på høy tid å bytte dem ut med noe nytt og blankt. :-)

Jeg bestilte fire nye karosserifester fra Aarnes (to for hver bladfjær). Men, da jeg mottok pakken fra dem fant jeg kun tre fester. Dette gjorde meg svært glad (advarsel om bruk av sarkasme), for jeg hadde time hos et verksted et par dager senere, og hadde ikke fått noen indikasjon på at Aarnes ikke skulle klare å skaffe alle fire festene til veie. Jeg føler meg passe dum her jeg sitter med to bladfjær og tre fester...

Det viser seg at Mopar ikke produsere disse karosserifestene lenger. At de kan stoppe produksjonen av motordeler til en bil som det finnes flere millioner av på veiene rundt om i verden, er for meg helt uforståelig.

Det karosserifestet jeg mangler er det bakre festet på den venstre bladfjæren. Mopar sitt delenummer er: 1-55001103. Er det noen Jeep-fantaster der ute som har et ekstra karosserfeste liggende? Jeg bytter ut mitt gamle og rustne feste, og vil derfor se etter et i meget god stand.

Jeg krysser fingrene, mens jeg venter på svar fra dere...