Skrevet av Emne: Fraktpriser på deler fra USA????  (Lest 2516 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
Fraktpriser på deler fra USA????
« på: To., 1,Februar,2007,19,38 »
Hei sendte en forespøsel til Quadratec på noen deler men Steike for noen frakt priser...4 gulvmatter og noe annet små rusk 183$$$$  i frakt...Noen som skal bestille der fra så det går og henge seg på for og få ned fraktprisene...

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Fraktpriser på deler fra USA????
« Svar #1 på: To., 1,Februar,2007,19,55 »
Hallois,

Det hørtes voldsomt ut. Jeg betalte $174 da jeg bestilte fender flares, hinges, tepper til hele bilen inni, + noe andre greier. Fikk vel 3 rimelig store pakker.

Be dem sjekke med et annet selskap. De brukte UPS da jeg bestilte.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: To., 1,Februar,2007,20,02 »
Er UPS de skal sende det med eller Fed Ex.Har bestilt mye fra USA før men dette tar kaka 182$ i frakt....for 4 matter og noen små deler. >:( >:( >:(

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #3 på: To., 1,Februar,2007,22,56 »
Jeg har erfaring med Parcel Post Air,  Postverket i USA,  fikk pakke i posten som var 170x30x30 og veide 15 kg betalte $ 76, på plass 11 dg etter bestilling, synes ikke det var værst.
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget FSJ

• 258 CID
  • *
    • FSJ Garage
« Svar #4 på: Fr., 2,Februar,2007,00,30 »
Frank

http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"

Utlogget Martin

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: To.,15,Februar,2007,19,09 »
Snodig, sjekk med dem! Jeg kjøpte et skistativ av Quadratec for feste på bakhjulet, veide noen kilo jern og størrelse på pakken nesten 1x1 m, betalte dem 48 dollars for å få den på døra av FedEx....

Martin

Utlogget Laban

• 258 CID
  • *
  • TJ i garasjen, Kristiansand!
« Svar #6 på: Lø., 8,November,2008,00,48 »
Hei, skal bestille deler selv. Sjekket Jetcarrier, de har billig frakt og tollklarering. Her kan du velge mellom fly og båt.
Poenget med deres måte å sende på, er at du får en postadresse av Jetcarrier i USA (hos de). Du oppgir denne postadressen til forhandler av deler, betaler forhandler for delene, er du heldig sender de det gratis ved større kjøp! De sender det til Jetcarrier på din adresse der, så går det videre til Norge.
Noen ganger kan du få problemer hvis du oppgir en annen adresse enn hva som er reg. i kredittkortet, her skal du kunne velge hva som skal stå på "Billingadr." og "Shippingadr.". Du skal selvsagt oppgi Jetcarrier osv, som "Shippingadress"

Prøvde (kalkulatoren) en pakke på 25 kg, 1m x 30cm x 30cm, kom på ca. 1000,- inkl. tollklarering. Dette var med fly, tar en drøy uke. Med båt 3-4 uker ca. halv pris av fly. Så må du jo selvsagt betale "kommunistskatten" til staten i tillegg. Vet ikke om det tilkommer toll på bildeler, sikkert noen andre her som vet?
Jetcarrier sender den til ditt lokale postkontor, du kan evnt. be posten om å levere hjemme hos deg kr. 2-300,-

Håper dette hjalp deg! :)
Endelig Wrangler!!!!