Skrevet av Emne: Wrangler, Compass, Grand Cherokee og Commander kuttes ut i Norge  (Lest 2199 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sten_morten

• Global moderator
  • Get a life!!
Sitat
Inntil nylig satset importøren på tre Chrysler-modeller; Sebring, 300 C og Grand Voyager. Nå er samtlige kuttet ut, noe som betyr at det ikke markedsføres en eneste Chrysler personbil her i landet.

Samtidig kuttes både Jeep Wrangler, Compass, Grand Cherokee og Commander. Dermed gjenstår kun én Jeep-modell hos norske CJD-forhandlere; Patriot.

Dodge beholder Caliber og Journey, men mister Avenger.

Mens CJD-forhandlerne for kort tid siden altså kunne friste sine kunder med 11 ulike personbilmodeller, står de nå igjen med 3.

Link:

http://www.dinside.no/802534/slakter-egne-bilmodeller
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget 77 golden eagle

• 401 CID
Sv: Wrangler, Compass, Grand Cherokee og Commander kuttes ut i Norge
« Svar #1 på: Lø.,31,Januar,2009,00,54 »
Skal ta en tur til Autonova imorgen, det står noen JK der, tar med kamera denne gangen..
Det var triste greier..
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Neowulf

• 304 CID
  • **
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: Wrangler, Compass, Grand Cherokee og Commander kuttes ut i Norge
« Svar #2 på: Lø., 7,Februar,2009,22,23 »
Sørgelig........ :(

blir importbil om fem til ti år da..............

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Egnetlig så er det ikke så trist allikevel. Jeep kutter ned på antall modeller. De siste årene har det vokst ut mange varianter, og det har ikke lønt seg totalt sett. De fjerner derfor en del modeller og konsentrerer seg om de populære modellene.
Leser akkurat om den nye grandcherokee blandt annet.
Den vil bli å få tak i med en mye større mercedes diesel enn 3.0litern i dag. selv om også 3.0litern blir videreført. I tillegg vil alle modellene som blir videre ført også kunne kjøpes som Rubicon. da med 1,5" hevesett over up-country modellen. elektronisk sperre forran og bak + på senterdiffen. Det vil i tillegg bli elektronisk utkobling av sway bar forran + en hel del andre ting.
Så selv om jeep høvler bort en del "løs-unger" blir kassa sukseene og de store modellene vi kjenner til fra før, videreført med stor stil.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sitat
Så selv om jeep høvler bort en del "løs-unger" blir kassa sukseene og de store modellene vi kjenner til fra før, videreført med stor stil.

Men GC vil da ikke bli solgt i Norge lik jeg har forstått det... Kun den "stygge andungen" blir for salg i det bilvennlige Norge........ Allt annet må importeres for egen regning.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget 77 golden eagle

• 401 CID
Da er det Bergheim som er den nye Jeep/Dodge/Chrysler forhandler i Oslo..
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009