Det er synd at denne diskusjonen kommer opp gang på gang. Jeg vet ikke om dette rotet skyldes dårlig organisering, mangelfull delegering, slett oppfølging fra den eller de som har fått oppgavene delegert, eller om det har helt andre årsaker. Jeg antar imidlertid at intensjonen med å sende ut giro på epost samt å la kalenderutdelingen gå via lokalkontakter er - i hvert fall delvis - økonomisk motivert. Hvorfor ikke heller øke kontingenten til 300kr og bruke det det koster i porto å sende ut dette på en ordentlig måte? Jeg antar ar en 50-lapp ekstra for det enkelte medlem spiller svært liten rolle for de aller fleste medlemmer av JCN. Jeg har i mange år selv sittet som leder for en interesseorganisasjon, og er fullstendig klar over at noen nødvendigvis må bruke tid på utsending av giroer og kalender, men dette er faktisk etter mitt syn tvingende nødvendig at noen gjør - og det er også nødvendig at det gjøres på rett tid! Dette for å sikre klubben nødvendige inntekter, fornøyde medlemmer og et ryddig omdømme som igjen generer nye medlemmer. All ære til dem som ofrer deler av sin fritid på JCN, og til dem som gjør det de er satt til. Det har blitt gjort en utrolig bra jobb med websiden og forumet, det arrangeres meget bra treff og flere av lokallagene har bra aktivitet. De som eventuelt måtte ha påtatt seg verv de ser at de ikke klarer å følge opp bør heller revurdere sitt engasjement. Det er ingen skam å snu. Jeg er stolt av å være medlem i JCN, og når forholdene ligger til rette for det (les: bleieskiftperioden m.m. har roet seg litt) skal jeg mer enn gjerne gjøre en innsats for klubben. Inntil videre håper jeg det blir ryddet opp i dette unødvendige rotet. Det er ikke så fordømt mye som skal til, men det er veldig viktig at slike ting som er så irriterende blir tatt tak i og gjort noe med...!