Skrevet av Emne: chip tuning av grand cherokee 1998 modell?  (Lest 1885 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget even

• 258 CID
  • *
chip tuning av grand cherokee 1998 modell?
« på: Ti.,16,Desember,2008,10,15 »
Noen som har gjort dette?

6 sylinder med 184 gamp - vil ha mer...

Utlogget Skywalker

• 360 CID
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: chip tuning av grand cherokee 1998 modell?
« Svar #1 på: Ti.,16,Desember,2008,16,15 »
Ut fra opplysningene du gir ser det ut til at du har en 4.0 rekkesekser bensin. Chiptuning er ikke spesielt effektivt til en motor uten turbo og antageligvis ikke verd utlegget du får.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget even

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Ti.,16,Desember,2008,16,23 »
ok, takk
mr. luke :)

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #3 på: Ti.,16,Desember,2008,20,05 »
Men, det er mange andre gode alternativer, som til sammen kan gi noe mer effekt.

Som f.eks:

*K&N luftfilter
* Throttle bodyspacer
* 52mm throttle på innsuget
* nyere innsug, hvis du har det som er kantete. (rundt er større og gir mer hk, ca 10hk)
* grenrør
* Effektanlegg.
* til slutt, litt avhengig av hva du gjør over, en chip stage 1 eller stage2.

Jeg gjorde en del ting på min TJ sahara 97 modell med 4.0liter når ting ble slitt, og jeg måtte bytte allikevel. Kan ikke si jeg merket så mye forskjell, men så gjorde jeg MYE annet samtidig. som feks gikk ifra 215/70/15 og til 35" offroad dekk, montert masse utstyr som øket vekta med over 400kg, drevet om akslene osv. Så jeg kan ikke si jeg at jeg merket noe, men jeg lever i troen om at det alt jeg gjorde gav noe mer effekt og at bilen ville vært dauere originalt med alt det utstyret.
Ønsker du å "Schmelle" til litt, så kan jeg på det sterkeste anbefale "Avenger Super Charger". Dette er en kompressor som er sinnsykt rå på 4.0 litern. ca 50% økning av HK. og den kan justeres noe opp ut over de 50%. Og det beste av alt, du har alle hestene i fra bunnen av. Ikke som turbo. at de slår inn på turtall.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget even

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ti.,16,Desember,2008,22,51 »
takker igjen for bra forslag :)

den supercharger'n virker fristende, men da må det scmelles til litt ja, ikke helt billig den der...

http://www.avengersuperchargers.com/

Utlogget Skywalker

• 360 CID
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
« Svar #5 på: On.,17,Desember,2008,11,31 »
Kompressormating er en kostbar fornøyelse, men det virker garantert. Avenger blir for høy under panseret til en XJ, men det er kanskje plass under panseret på en ZJ med 4.0? Avenger sin presse er i utgangspunktet bare konfliktfri under panser på Wranglere og da med bodylift (ikke mulig på ZJ/XJ). Du kan i tilfelle kutte hull i panseret og montere scoop, men dette får du da ca. rett foran førerplass.

Det er mulig at Hesco har en lavtbyggende kompressor evt. en "sidewinder"-løsning som også er konfliktfri med panser.

Alt du må ha i tillegg av injectors, eksosanlegg, luftfilter osv. bidrar som regel til en pakke på 30-50.000 NOK, og alt avhengig av valutakurser.

Ombygging til stroker gir ganske mye til ca. halve prisen.

Eller vurdér å bytte ZJ'en din mot en ZJ med original V8 (5.2 eller LX-utgaven med 5.9). Det er kanskje billigere og gir ytelsene du ønsker deg.

EDIT:
Sjekk denne artikkelen, her er en kompressorombygging som går under panser på en XJ og da bør den også gå under panseret på en ZJ:
http://www.4wheeloffroad.com/techarticles/engine/131_0803_40l_jeep_xj_cherokee_supercharger_kit/index.html
« Siste redigering: On.,17,Desember,2008,11,35 av Skywalker »
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741