Hei,
Ja, du gjør rett i å kjøpe en TJ. Som du sier er det en kjempetøff bil som skiller seg ut. Det som også er kult er at det er så lett å modifisere bilen til akkurat det DU ønsker, og noe som skiller seg ennå mer ut.
Når det gjelder driftsikkerthet etc, så er ikke jeg rette person til å svare. Men jeg kan si så mye som at jeg har veldig lite peil på biler, men til og med jeg klarer å skru på TJ'en min

Dessuten så er det super enkelt å finne deler til TJ i USA.
Bilen du ser på her (linken du la inn) ser veldig bra ut, og så har den helt KORREKT farge

(Ref: Min TJ garasje, se link i signaturen). Den er helt original, men med 31x10,5x15 sommerdekk som gjør at bilen får bittelitt mer røfft utseende en originalen (Det er disse dekkene den burde vært levert med original (Rubicon er vel kanskje det?)).
Jeg vil også påstå at det er en veldig bra pris. Jeg betalte mer for min 98 modell...
Og når du har hatt den i 1-2 uker, leser litt på forumet her, blir bitt av basillen... og vippsss... så blir det sånn etterhvert:

Lykke til med bilkjøp! Og om du blir eier av TJ (eller annen Jeep) så må du bli medlem av JeepClub Norway og være med på morroa