Skrevet av Emne: En bil for meg?  (Lest 4160 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget janperry

• 258 CID
  • *
En bil for meg?
« på: Ti.,22,April,2008,20,42 »
Har veldig lyst på en Jeep Wrangler 2.5 sport da jeg synest det er en kjempetøff bil som skiller seg ut. Kjører rundt i en gammel galant om dagen og den er jeg lei av! Jeg er student så driter ikke penger, men tror jeg skal få råd etter en sommer på sjøen. Bilen vil bli brukt kun på asfalt til og fra skolen og noen turer osv.
Er jo også en bonus med 2 seter så ikke "alle" skal mase om å sitte på ;)

Det jeg lurer på er om det er dyrt å ha en slik bil til dette forbruket. Må jeg regne med at mye svikter hvert år og legge ut masser av penger? Eller er det en driftssikker bil, uten alt for store kostnader? Ser at drivstofforbruket er hakket over galanten men det kan jeg leve med. Er dette noe for en ikke alt for rik student eller bør jeg kjøpe en vanlig (kjedelig) bil?

Sett litt på denne på finn.no
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13122835&sid=xz6cbags4BM764050&WT.svl=Link

Utlogget simon

• Get a life!!
Sv: En bil for meg?
« Svar #1 på: Ti.,22,April,2008,21,04 »
Wrangler er veldig driftssikker.   En av de mest stabile biler jeg har noengang hatt (selv om min er en YJ, dvs modellen før TJ).
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
« Svar #2 på: Ti.,22,April,2008,21,06 »
Hei,

Ja, du gjør rett i å kjøpe en TJ. Som du sier er det en kjempetøff bil som skiller seg ut. Det som også er kult er at det er så lett å modifisere bilen til akkurat det DU ønsker, og noe som skiller seg ennå mer ut.

Når det gjelder driftsikkerthet etc, så er ikke jeg rette person til å svare. Men jeg kan si så mye som at jeg har veldig lite peil på biler, men til og med jeg klarer å skru på TJ'en min :) Dessuten så er det super enkelt å finne deler til TJ i USA.

Bilen du ser på her (linken du la inn) ser veldig bra ut, og så har den helt KORREKT farge ;D ;D ;D (Ref: Min TJ garasje, se link i signaturen). Den er helt original, men med 31x10,5x15 sommerdekk som gjør at bilen får bittelitt mer røfft utseende en originalen (Det er disse dekkene den burde vært levert med original (Rubicon er vel kanskje det?)).

Jeg vil også påstå at det er en veldig bra pris. Jeg betalte mer for min 98 modell...

Og når du har hatt den i 1-2 uker, leser litt på forumet her, blir bitt av basillen... og vippsss... så blir det sånn etterhvert:

Lykke til med bilkjøp! Og om du blir eier av TJ (eller annen Jeep) så må du bli medlem av JeepClub Norway og være med på morroa ;D
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #3 på: Ti.,22,April,2008,22,59 »
Bilen vil bli brukt kun på asfalt til og fra skolen og noen turer osv.
Vent å se blir nok noen turer i skogen også skal du se ;)

Må jeg regne med at mye svikter hvert år og legge ut masser av penger?
Er nok ikke noe mere slitedeler som må byttes på Wrangler kontra feks Galanten din, en bonus er at det er mye lettere å skru Jeep.
Blir bilen brukt mye i skogen, vil hyppigheten på slitedel bytting øke noe pga økt slitasje. Men Wrangler hører hjemme i terrenget, så jeg bruker min til det den er laget for ;D

Lykke til med kjøp av Wrangler, du kommer ikke til å angre.

PS: Har du lest denne?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget janperry

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: On.,23,April,2008,16,21 »
Takker for bra svar :)

Får ikke noe mindre lyst på Tj nå nei. Det som bare er synd er at jeg nok må vente til høsten for å få råd, blir uutholdelig å vente så lenge :(
Hadde nok slått til på den på finn.no om jeg hadde hatt råd, men er ikke helt enig i at det er korrekt farge, vil helst ha en svart eller rød, selv om det var kult med grønn også ;)

Gleder meg til å trave rundt i byen med en slik, i stedet for alle de stygge bimmerne på veien ;D Men skogsturene må nok vente til jeg er ferdig å studere.

Utlogget myggen

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: On.,23,April,2008,19,50 »
LØP OG KJØP  ;D ;D ;D ;D
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj

Utlogget janperry

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: On.,23,April,2008,22,25 »
Hvordan er det egentlig å kjøre bilen på asfalt? Blir det ubehagelig etter en stund, eller er det en god bil å kjøre også på asfalt?

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #7 på: On.,23,April,2008,23,07 »
Prøvekjørte en orginal 98 mod i sommer og den var omtrent som en vanlig personbil å kjøre syns jeg. Min med 4" heving og 33" dekk er selfølgelig ikke som en personbil å kjøre lenger men syns ikke det er galt i det hele tatt. 3- 4 timers kjøreturer er ikke noe problem.

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #8 på: On.,23,April,2008,23,10 »
Kan ikke se i profilen din hvor du bor, men er sikkert ikke noe problem å få prøvekjørt en bil på et av lokallags treffene rundt forbi.

Utlogget janperry

• 258 CID
  • *
« Svar #9 på: On.,23,April,2008,23,28 »
Studerer i Ålesund for tiden. Håper å ta en tur til en Jeep-forhandler for prøvekjøring. Håper å skaffe meg en som er mest mulig original så jeg kan bestemme selv hvordan jeg vil ha den. Har allerede planer klare :) Bare synd jeg bor på hybel og ikke hjemme der verktøy og garasje er ::)

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
« Svar #10 på: Fr.,25,April,2008,18,07 »
<Var det ikke en som nevnte at JK kommer på grønneskilter og viste hva prisen var?
Jeep Wrangler JK-09

renegade

• Gjest
« Svar #11 på: Fr.,25,April,2008,23,15 »
<Var det ikke en som nevnte at JK kommer på grønneskilter og viste hva prisen var?

Tja, for å få en pekepinn, så er det jo bare å søke frem prisen og tekniske data i USA, gå så på gjemmesiden www.toll.no og dytt tallene gjennom kalkulatoren.

For en med 1800 kg vekt, 230 hk, 3778 ccm volum og pris 150 000,- så fikk jeg personbil ca. 720' og varebil ca. 310'.  Den siste var som varebil klasse 2.

? er da hvor stor rabatt importør + forhandler har i Norge i.f.t. prisen på gata i USA.  Og i tillegg, hvor mye en evn. ombygging kommer på.
Jeg mener å huske at det var noe krøll med utformingen av veltebøylen bak, den var en diger, presset stålprofil...

Utlogget kjetil

• 360 CID
« Svar #12 på: On., 7,Mai,2008,15,27 »
Eller du kan kjøpe min tj for 115.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.