Skrevet av Emne: Knock sensor  (Lest 1480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Knock sensor
« på: Sø.,30,Desember,2007,20,09 »
Hei!
Min XJ 4,0L Har av og til lit teningsbank. Jeg lure på om knocksensoren har begynt å fuske. Kan den omes eller måles på noen måte å hva slags signaler gir dene sensoren?

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Knock sensor
« Svar #1 på: On., 2,Januar,2008,08,18 »
Er du sikker på at du har motor med bankesensor? Husker jeg rett ble det slutt på det til 4.0 rundt 1991 eller.no
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Knock sensor
« Svar #2 på: To., 3,Januar,2008,20,13 »
Fra 87 - 90 var XJ 4,0L utsyrt med Renix insprøytingssystem og jeg mener at alle hadde knocksensor plasert på motorblokkas` høyereside, men det var de signalen som komer fra den giveren som jeg lurte på?

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Knock sensor
« Svar #3 på: Fr., 4,Januar,2008,08,54 »
Factory Service Manual (FSM) finnes i Tech-avdelingen hos GreatlakesXJ.com. Kan hende du finner svar der?

512TR er en kar som kan vite noe om dette, men han er kanskje sikrest å treffe på offroad.no?
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741