Skrevet av Emne: Hoggy Bears Cj7  (Lest 4097 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hoggy Bear

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Hoggy Bears Cj7
« på: Ma., 6,November,2006,20,54 »
Ja, da lager jeg en liten garasje jeg også! Kjøpte min 85 mod cj7 for ca to år siden, da var den forholdsvis orginal, rullet på 31" og hadde en chevy 305 tpi motor! Kjørte den ca et år slik. Han jeg kjøpte den av hadde for det meste brukt den på fine dager som en 3. bil! Så den ble ikke kjørt så mye. Da jeg fikk den brukte jeg den fulltid, og problemer kom og kom. Største problemet var clutchen. Problemet var at de som satt inn motoren hadde gjort en dårlig jobb, skikkelig låve-mekk! Da et år hadde gått ble jeg lei av at tingene røk en etter en, og skrudde hele bilen fra hverandre og satt den i hyller! Det var da det hele skulle begynne! Begynte fra bunn med ramme og akslinger, slipte ned sandblåste og lakkerte. Hadde lyst til å sette inn en automat kasse, og valget falt på en th 400 og adapter fra novak til dana 300`en. For at framre mellomaksling skulle gå klar av automaten hevet jeg bilen med et procomp 4". (hadde jo gjort det uansett) Tenkte siden jeg var kommet så langt kunne jeg like godt kjøre på litt lenger og satt på et 3" bodyløft også! Skiftet hele det elektriske anlegget i den, skiftet litt lys osv. Så var det baljen sin tur, den pusset jeg ned, skar vekk all rust og sveiset på nye plater der det trengtes! Sparklet og lakkerte, siden det var første gang jeg hadde gjort noe av dette tok det litt tid! Satt opp party telt inne, med vifteovner som avtrekk og varme! Fungerte ganske greit! Ble hvertfall fornøyd! Da det meste var gjort skrudde jeg den sammen igjen. Satt på nye foringer, quick disconects, skjermbreddere og 35, 12.5, 15 dekk! Det hele har tatt en god stund, siden jeg er en fattig student! Men nå er den hvertfall pusset opp og klar for godkjenning, som jeg stresser noe jævlig med! (biltilsynet i bergen er ikke riktig kloke)

Innimellom har jeg også gjort litt små ting, som laget ny støtfanger foran og bak, ekstralys, el vifte skvettlapper +++ Og selvfølgelig testkjørt!!!

Skal sette inn flere bilder etterhvert! Må bare finne de først!!!


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #1 på: Ti.,14,November,2006,11,00 »
Du får ha lykke til idag da ;)

Håper du får han igjennom nåløyet hos BT!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #2 på: Ti.,14,November,2006,15,39 »
Hvordan har det gått i dag?
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #3 på: On.,15,November,2006,20,23 »
Sitat
Hvordan har det gått i dag?

Siden det er så stille her, så antar jeg at en kondolanse og sterk medfølelse er på sin plass...! Håper jeg tar feil, for utifra hva jeg har sett og lest om ombyggingen din, så er dette et bygg som burde blitt godkjent.

Lykke til videre ihvertfall og ikke mist motet !
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Hoggy Bear

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #4 på: On.,15,November,2006,23,58 »
15 November er den nye nasjonaldagen for meg! I dag ble bilen godkjent med 4" procomp, 3" BL og
35", 12.5, 15!!! Og det ble gjort i bergen, for dere som har vært der så kan dere skrive under på at det er IKKE lett!!!


Hipp Hipp HURRA!!!

Utlogget Hoggy Bear

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #5 på: To.,16,November,2006,00,19 »
Nå kan endelig litt Gøysi arbø begynne!!! 8)

Det som står på planen er først og fremst sette på noen revolvere jeg har liggende, Fullføre oppussing innvendig dvs:

Lage ny midtkonsoll med innebygd B&M shifter
Legge noen tepper. (ja, jeg vet de blir våt)
Instrumentere litt i Dash`n
Montere oppladbar MaGLight

Sette på igjen det 2. eksos annlegget for gromlyd

Så har jeg en 350 blokk stående som skal settes i bilen etterhvert, etter litt "oppgraderinger"

Ting på ønskelisten:

Winch
kjettinger
Akslinger som tåler en trøkk
+++

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #6 på: To.,16,November,2006,15,14 »
Veldig hyggelig!!! G R A T U L E R E R   :-*
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget F R E D R I K

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Hoggy Bears Cj7
« Svar #7 på: Ti.,21,November,2006,21,00 »


go-bilen